asla başını yerden kaldırmayan, ne kişi ne de obje tanıyan, engellemek isteyenleri bir silindir gibi çiğneyip geçen ve duygusu olmayan ve bundan ötürü gayet rahat kafasına göre takılandır ama her zaman olmasada terso davranmakta üstüne yoktur.
aldığı sayfa düzeni tasarımı ödüllerini sonuna kadar hak eden gazete. ancak 10 tane beyaz a4 kağıdı daha değerli gözümde. a4 kağıdının tanesi 4 kuruş olsa 40 kuruş yapıyor. tam zaman fiyatı.
önyargısız bir şekilde elinize aldığınızda, insanı okumaya tesvik eden gazete. belli bir cemaatin yayın organıymış, yok bedavaya dagıtılıyormuş, şöylemiş, böyleymiş!!! alan razı satan razı ise bu gibi mevzular kimsenin problemi olmamalı. bu durumun gazeteyi zaten okumayan bir insana zararı ne olabilir ki. haa tiraj konusunda hava atıyorlar, kendilerini önder gibi gösteriyorlar diyorsanız da bu işi yapan ve denetleyen bir kurum var. oranın verileri sizi bağlar.
uzun lafın kısası ben ne bu gazeteye üyeyim ne de devamlı takipçisiyim. lakin sürekli gittiğim berber bu gazeteye üye. her gidişte de okurum. çok rahat bir şekilde söyleyebilirim ki türkiye'de dizgi ve dizayn olarak zaman gazetesine rakip olabilecek bir gazete göremiyorum. hem de milletin kafasını bulandıran aptal magazin haberlerine hiç yer vermiyorlar. özellikle spor sayfasını, kalıplaşmış yeri olan arka sayfadan çıkarıp gazetenin göbeğine renkli bir şekilde başmışlar ve çok güzel olmuş. sanırım dizayn konusunda da avrupa'da ödül almış bir gazeteydi.
dikkat ettim de kimse bunlardan bahsetmemiş pek ya da benim gözümden kaçmış olabilir. *
ah önyargı, sen nelere kadirsin yahu ?
demokrasi'yi bilmeyen laiklikle tanışmamış kişilerin demokrat ve laik diye nitelendirdiği cemaat gazetesidir. vakit'in light versiyonu, tirajı komik gazetedir.
Hurriyetten daha tarafsız oldugu kesin , en azından ortalıgı karıstırmak icin ugrasmayan , siyasi goruslerine gore tek cizgide yayın yapan gazete ..fakat;
kemalist karsıtlıgını tetikleyen , ataturk'u okuyucu kitlesinden sogutmaya calısan ,ve bunu yazarlarının koselerini kullanarak yapmaya calısan bir gazete ...
Zaman ve turevlerinin gruplarına ya da cemaatlerine dahil , bir cok adam tanıdım .. Allah icin hepsi gozunu haramdan saklayan , temiz insanlardı ve bir tanesi bile(tanıdıklarım arasında) ataturk hakkında kotu bir sey demedi..Aksine "allah razı olsun , anamız babamız gavur degil sayesinde" dediklerine sahit oldum.ilginc olanı , bunları soyleyenler nedense cemaatte yuksek rutbeli ( abiler ) degillerdi..iste , zaman okurları(basic level) olan bu insanları, ataturkten sogutmayla baslıyor islem..Sonra abi oluyorlar , sonra kaymakam , sonra basbakan ..
Zaman cok kotusun sen .ornek bir kemalist karsıtı yazı :
cok derinden bir ayar cekme var,dikkatli okunursa..
okunabilecek ve fikirleri desteklenebilcek tek yazar olan Tamer Korkmazı sırf abd karşıtı yazılar yazıyor diye işten atan demokratik(!) özgürlükçü(!) gazete. o kadar demokratik(!) ve halkın değerlerine(!) yakındır ki bu gazete çok sevdikleri demokrasi meleği(!) abd hakkında karşıt düşüncede olanları anında silerler. mevcut medyanın içinde havlayanlarının kıblesi abd, dinleri dolar olmuş kişilerdir. demokrasiymiş, özgürlükmüş, eşitlikmiş... zaman ile hiç bağdaşmayan kelimeler. abd ırak'ta 1 milyon insanın katline ferman olmuş, bu katliama karşı sessiz kalmayanları da abd'nin türkiye içinde medya kuruluşuları bertaraf etmiş, sonra bazı zibidileri de bir yerlerde çıkıp hiç utanmadan zaman demokratik, özgürlükçü vs. gazetedir diye havlayıp artizlik yapsınlar... evet, belki içinde yazanları ısırmaz, zaten kormuyoruz da ama çok havlıyorlar rahatsız oluyoruz, onlar yazdıkça insanlığımızdan tiksiniyoruz! ikiyüzlü tavrıları midemizi bulandırıyor. her allah'ın günü ırak'ta yüzler ölüyor ama buradaki şerefsizleri iki tane laf edemiyor, edenleri de tamer korkmaz gibi sinidiriliyor.
demokrası ve gerçek laiklik nasıl olur,sıkıyı görünce kim daha demokrat diye bir yarışma yapılsa bazılarını maymuna çevirecek kadar demokrat olan, papağan modundaki yazarları ifrit eden gazete.
nedense türkiye'ye sahibinin gelemediği uzaktan idare ettiği yazarlarla dolu cemaatin yayın organıdır, unutulmamalıdır ki demokrasi ve laiklik bitmez tükenmez bir ışıktır ona karşı duranlar elbet birgün eriyip yok olacaktır, şimdi gün sizin gününüz ama yarın ?
ingiliz arşivlerine göre Atatürk'ün ingiliz hükümetine yaltaklandığını iddia eder. (Mustafa Armağan)
milli devlet saplantısı ve milliyetçilik ruh hastalığıdır diye öter. (Herkül Milas)
diyarbakır'ın adı Amed olsun diye hezeyanları vardır. (Mümtaz'er Türköne)
ve rahip cinayetlerini bile atatürkçülük fikrine bağlamaya çalışır. (Etyen Mahçupyan)
herkes biliyor bu meşhur yazıları...savunanların sadece içi boş ve kör bir fanatizmle savundukları matbaa ürünüdür.
harc-ı alem mavralarla, bizim aklımız ermez mürşidimizin işlerine pasifliğinden feyz alan ve her fırsatta devre dua eden bünyelerin gazetesidir.
öncelikle (bkz: zaman gazetesinin 1 milyon tiraj yapmasi)
cin gibi gazetedir. son derece zeki bir politika izler. günde 800 bin civarı dağıtılıyorsa bunların pek azı parayla satın alınıyordur. bunların içinden cemaatin nimetlerinden faydalanmak için öylesine üye olanları düşersek, gerçek satış rakamı çok azdır.
neyse konum o değil, yüksek tirajına rağmen parayla alan sayısı az olduğu için pek kazanamaz. ama neden kazansın? zaten arkasında nereden geldiği belli olmayan, bitmez tükenmez bir para kaynağı var, yani bu gazetenin para kazanmaya ihtiyacı yok, okunmaya ihtiyacı var.
bu sebeple her yerde bol bol dağıtılmaktadır. bence çok başarılı bir politikadır. *
zaman
alır sizden bunların yükünü
o boşluk dolar elbet, yaralar kabuk bağlar, sızılar diner, acılar dibe çöker. hayatta sevinilecek şeyler yeniden fark edilir. bir yerlerden bulunup yeni mutluluklar edinilir.
o boşluk doldu sanırsınız
oysa o boşluğu dolduran eksilmenizdir
gün gelir bir gün
başka bir mevsim, başka bir takvim, başka bir ilişkide
o eski ağrı
ansızın geri teper.
dilerim geri teper.
yoksa gerçekten
bitmişsinizdir. *