Üniversitedeyken iyi bir arkadaşım vardı adı yılmazdı. Kardeşim gibi severdim. Sonra sen git en uyuz kıza aşık ol. Bi de nasıl acı çekiyor. Gözümden düştü.
Ulan yılmaz o kitaplarımı da yollamadın ya hala gıcığım sana olum.
Bütün yılmazlar aynı soydan mı geldi? Yoksa böyle değiştirmeyi isteyen çok kişi mi vardı? Hep merak ederim. Karadeniz'de özellikle bulunur bu soyad. Garip bir şey.
Y harfinden sonra gelen ı harfi ismi daha ciddi ve ağır yapmış. çünkü türkçede ı sesi daha sert, daha içedönük, daha oturaklı bir hava veriyor. bu yüzden yılmaz, kıvanç, rıfat gibi isimler anadolu sertliği taşırlar. yılmaz ismi de iki heceli, sert kapanışlı ve net vurgulu fonetiğe sahiptir.