karşı kıyıların sirtakisi eşliğinde sözlüğe bulaşmış yazar. kendisinden uzo tadıyla birleştirdiği türk sıcaklığında yazılarıyla sözlüğe çok şeyler katmasını beklemekteyiz. öğrenciliğin barışada vesile olsun *** .
büyük helen medeniyetinin, aristo'nun homeros'un torunları olmakla övünen hatta bunun ağırlığı altında ezilen günümüzün şımarıklar güruhu. 2000 yıldır vizigotundan tut iranlı acemine kadar türlü milletin bu palikaryaların üstünden geçmişliği var halbusem.
o kadar da korkak değildirler, 2. dünya savaşında italyanlar'ın ve mussolini'nin burnundan getirmişlerdir. tabi, akabinde almanlar karşısında teslim bayrağını çekmek zorunda kalmışlardır. bi de biz türkolar'a pek şansı tutmaz bunların.
türkolar'ı sevmemeleri de pek mantıksız değildir yani. adamları binlerce yıl yaşayıp medeniyet kurdukları topraklardan sktir etmişiz.
ama anlamadıkları şu: napalım kardeşim? 50 milyon kişi kalkıp orta asya'ya mı dönelim?
politikacıları her daim türkiye'nin kuyusunu kazmaya çalışır.
halkın çoğu ise özel bir kin duymamakla, hatta sempati beslemekle beraber halen türkler'i avrupalı olarak görmezler, küçümserler. (pek de şaşırmamak gerek)
öte yandan yunan adalarında yaşayanları, türkler'i ilginç bi şekilde çok severler, diğer turistlerin yanında özel bi ilgi gösterirler.
oturup herhangi birisiyle yakin arkadas oldugunuz zaman gayet keyifli muhabbet edilebilen insan.efenim yeme icme kulturu siyasal gecmis falan fesmekan cok benzer oldugundan rahat rahat muhabbet edilir.heleki egitim sistemlerinin salak sacma dusmanliklar empoze ettigini savunuyorsa (benim gibi), bizim okullarda ogretilen seylerin hepsinin tersinin onlara ogretildigini anlayacaginiz insan...bi de bunlarin kendi aralarindaki tartismalarini dinlemek super eglencelidir yunanca yi sirf tartismak icin ogrenmek gelir icinizden..
efendim günümüz yunanlılarına gelince, ülkemizi turist olarak ziyaret edenlerinin burunları pek havadadır, ulan alışverişe geliyor sakallı karılar paragöz erkekler, kendilerini avrupalı sanırlar tipine baksanız bildiğin ege köylüsü, ingilizce falan da az bilirler...
ha avrupa'da karşılaşırsanız, teke tek gelmezler mutlaka üçü dördü size saldırır bu denyolar durup dururken,* nedir? türksünüz... *
adamlarin topraklarini alip dunyanin en ileri kulturunun agzina etigimiz yerine hicbirsey veremedigimiz. ve yillardir yaptiklari filozofi sanat her seyi yikip avrupanin en guzel en onemli sehirini alip boktan bir yere cevirip icine bir milyon tane camiden baska birsey yapmadigimiz halde hala sevmedigimiz insanlar.
bir yunanli olsam turkleri gunahim kadar sevmezdim.
milliyetçisi de vardır yunan olmaktan gurur duyan, ırkçısı da vardır helen'lerin en üstün ırk olduğunu savunan. aradaki farkı bilmek gerekir. "türkler pis ııy" diye dolanan kesim ne türk görmüştür, ne türkiye. milliyetçi abilerinin ve ders kitaplarının gazına gelmiştir. türkiye ve türk görmüşleri ırkçılığı bırakın yunan milliyetçiliği bile yapmaz. evlerinde atatürk resimleri bulunur ve atatürk'ü "hemşeri" diye sahiplenirler. gıcıklık olsun diye değil, istanbul'un kendi dillerindeki adı bu olduğu için istanbul'a konstantinopolis demekten vazgeçemezler bir türlü. kızmayın, sizde thessaloniki'ye selanik demiyormusunuz?
hı bir de 100 sene önce devlet büyüklerinin dengesizliğini öne sürerek bir millete ibne falan diyince çok komik oluyorsunuz.
...yunan kralı bursa'ya geliyor ve osman gazi türbesi ne gidiyor. pis çizmelerini sandukaya dayıyor ve diyor ki işte şimdi bizans ın intikamı alınmıştır...