bugün
- 2001 türkiyesinin en gelişmiş ülke olduğu gerçeği10
- içine şeytan girse ne yaparsın13
- ümmetçilerin azerbaycan düşmanlığı10
- artık yazmayacağım9
- seçme şansınız olsa hangi ülkede yaşardınız11
- geldi yine deli10
- erkekler ne işe yarar19
- yanında karısı varken karı kıza bakan erkekler9
- arda güler11
- aleyna tilki8
- askerliğe veda gecesi8
- fethullah gülen öldü mü sorunsalı18
- icardi190521
- türkiye cidden almanyadan daha iyi8
- 2 haziran 2024 küçükçekmece de çöken bina10
- iremga10
- anın görüntüsü11
- insanı zengin hissettiren şeyler11
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi21
- magicovento17
- carlo ancelotti8
- albay kemal13
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri16
- albay kemal'in yazdıklarıni okumamak9
- jose mourinho62
- iq seviyesi yükseldikçe tanrı inancının azalması9
- siyasal islamcıların aslında kötü olmaması18
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür18
- en çok sevişmek istediğin kimse11
- 1 haziran 2024 borussia dortmund real madrid maçı25
- nihavend longa20
- true nickli yazar8
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz10
- en objektif siyasi parti9
- sokak kedilerine örgütlü saldırı başlayacağı gün9
- türkiye akp lidir akp'li kalacaktır13
- kadir mısıroğlu'na bir söz bırak14
- kizil kara14
- kadir mısırlıoğlu seven mhp'li sorunsalı15
- 1 metre 55 santim balonu ağzına alan kız8
- eskorta 220 bin lira gönderen adam9
- barbara palvin'in aldatılması15
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba18
- magicovento cesurluğu17
- erdoğan'ın mülteci sevdası19
- enes kanter'in cemaate 110 milyon dolar vermesi27
- beli açıp kot şort giymek10
- ahmet uğurlu8
- sözlüğün en güzel kızından aldığım iltifat11
- ağızdan çiş kokusu gelmesi15
(bkz: kendiligindenlik)
eylemsizlik hali.
kimisi akıntıya karşı koymamak diye çevirse de aslında öyle değildir.
davranışlarda ölçülü davranma, açgözlülük yapamama anlamına gelir.
doğayla uyumlu yaşamak, ekolojik dengeyi bozmamak örnek verilebilir.
kimisi akıntıya karşı koymamak diye çevirse de aslında öyle değildir.
davranışlarda ölçülü davranma, açgözlülük yapamama anlamına gelir.
doğayla uyumlu yaşamak, ekolojik dengeyi bozmamak örnek verilebilir.
tao te ching'de şöyle geçer:
edimsizlik, etkisizlik demek değildir. yolu izleyen kişi, hiçbir şey yapmaz, dünyadan el etek çeker demek değildir. insan son derece etkin olabilir, yine de 'wu wei' yolunda kalır, yani yaşamın doğal akışına müdahale etmeyebilir, dünyayı 'ele geçirmeye', 'elden geçirmeye' kalkışmayabilir.
"kutlu kişi edimsizlikte kalır
izlemez boş lafların öğretisini
varlıkları hor görmez
yaratır-benim demez
çalışır-kölesi olmaz işinin
yararlı olur-orada kalmaz
ve orada kalmayınca yüz çevirmezler ondan"
edimsizlik, etkisizlik demek değildir. yolu izleyen kişi, hiçbir şey yapmaz, dünyadan el etek çeker demek değildir. insan son derece etkin olabilir, yine de 'wu wei' yolunda kalır, yani yaşamın doğal akışına müdahale etmeyebilir, dünyayı 'ele geçirmeye', 'elden geçirmeye' kalkışmayabilir.
"kutlu kişi edimsizlikte kalır
izlemez boş lafların öğretisini
varlıkları hor görmez
yaratır-benim demez
çalışır-kölesi olmaz işinin
yararlı olur-orada kalmaz
ve orada kalmayınca yüz çevirmezler ondan"
orijinal yazımı wu wei olmakla beraber Türkçe 'de vu vei olarak da kullanılmıştır. Taoizmin birçok kavramı gibi bu kavramı da çeviriye pek müsait değildir. olsa olsa ''karışmamak'', ''oluruna bırakmak'' ve ''eylemsizlik'' karışımıdır.
çince hiçbir şey yapmamak anlamına gelir. ilkin kulağa tembellik etmeyi salık veren bir felsefe gibi gelse de, bu kavram, taoism felsefesinin ve"yol"u takip etme fikrinin temelinde bulunur. taoism der ki, "yol asla eylemde bulunmaz ancak yapılmamış olan hiçbir şey olmaz" bu wu wei'in paradoksu gibi görünür; hiçbir şey yapmamak değil aslında, çaba barındırmayan eylem ya da eylemsiz eylem demek. bu şu anlama gelir: eylemde bulunurken huzur ve dinginlik içerisinde, olabilecek en etkili biçimde o eylemi gerçekleştirebilmektir. eylemi,tam bir akış ve odaklanma halinde olduğumuz zamanlarda gerçekleştirdiğimizde bunun manasını yakalayabiliriz. bu anlayış, temel düşüncesini doğada gördüğümüz akıştan alır; doğasal faaliyetler önünde engel tanımadan olur ve bizler de nehrin aktığı yönün tersine değil, onun akış yönünde yüzmeliyiz; tıpkı rüzgarda dans eden başaklar gibi kendimizi rüzgara bırakmalıyız. bu felsefe, elimizde olmayan şeyler üzerinde gerçekleşmeleri sağlama yönündeki hırslı ve sert çabalarımızdan da vazgeçmemizi öğütler. bu durumlarda yapmamız gereken şey, egomuzun perçinlediği hayalleri bir kenara bırakmaktır.
modern insan için böylesi bir felsefenin manası var mıdır? sürekli bulunduğu an'ı değil de, üzerinde gelecekte yapması gereken şeylerin yazılı olduğu 'yapılacaklar listesi' hazırlayan, hatırlamak zorunda olduğu birçok kredi kartı şifresi ve borcu olan, plansız yaşamayı sadece bir film konusu olarak alkışlayan bu insan için anlamı yoktur.
modern insan için böylesi bir felsefenin manası var mıdır? sürekli bulunduğu an'ı değil de, üzerinde gelecekte yapması gereken şeylerin yazılı olduğu 'yapılacaklar listesi' hazırlayan, hatırlamak zorunda olduğu birçok kredi kartı şifresi ve borcu olan, plansız yaşamayı sadece bir film konusu olarak alkışlayan bu insan için anlamı yoktur.
genellikle ''eylemsizlik'' (non- action) şeklinde tercüme edilse de eylemsizlik vurgusunun salt edilgenliğe gönderimde bulunduğu şeklinde anlaşılmaması gereken Taocu felsefe terimidir. ''Wu wei'' önermesinin temel ifadesi ve Eylemsizlikten kastettiği şey; her daim akış içerisinde bulunan doğal kozmik süreçten yoz ve aykırı biçimde faaliyette bulunmaktan kaçınmaktır esasında. Hiçbir şey yapmamak veya atalet halinde sıkışıp kalmak değil; her şeyin doğası ve mizacıyla tıpatıp bir uygunluk hâli içerisinde salınmak ve böylelikle de tâbii bir dinamizmle birlikte eyleyerek dinginliğe ulaşmaktır.
Çin felsefesinde ''mutlak hareketsizlik'' anlayışının neredeyse hiçbir karşılığı olmadığı dikkate alındığında bu tip bir moral görüşün düşünce dünyalarında yer edinmesinde abes olan bir durum olmadığı gibi kapitalist Batı medeniyetinin adeta düstur edindiği sınırsız ilerleme, gelişim ve devinim kavramlarına; mütemadiyen değişmeyi ve yeniliği salık veren, kalıcılıktan ve yerleşiklikten hoşlanmayan akışkan toplumsal tanzimlerine aşina olan bizler için idrak edilmesi güç; kadim doğu uygarlıklarının düşünsel- teolojik sükunuyla yakından ilişkili görüşlerinin yalnızca bir parçasıdır.
Çin felsefesinde ''mutlak hareketsizlik'' anlayışının neredeyse hiçbir karşılığı olmadığı dikkate alındığında bu tip bir moral görüşün düşünce dünyalarında yer edinmesinde abes olan bir durum olmadığı gibi kapitalist Batı medeniyetinin adeta düstur edindiği sınırsız ilerleme, gelişim ve devinim kavramlarına; mütemadiyen değişmeyi ve yeniliği salık veren, kalıcılıktan ve yerleşiklikten hoşlanmayan akışkan toplumsal tanzimlerine aşina olan bizler için idrak edilmesi güç; kadim doğu uygarlıklarının düşünsel- teolojik sükunuyla yakından ilişkili görüşlerinin yalnızca bir parçasıdır.
takdir ettiğim adam iki gün yaşamıyor amk. silik yemiş.
güncel Önemli Başlıklar