Baz istasyonları 3G uyumlu bir il merkezinde yaşamıyorsanız, almayı aklınızdan bile geçirmemeniz gereken turkcell hizmeti(!) internete bağlanma aparatı. Şu ana kadar onca iğrençliğinin yanındaki tek avantajı, sağda solda gezerken bile online olabilmenizi sağlamasıdır. Günümüzde birçok cafede, markette hatta şehirlerarası otobüslerde bile wireless hizmeti olduğunu düşünürseniz, bu avantajını da yok sayın gitsin.
4GBlık paketleri için 40 TL *gibi hiç de azımsanmayacak bir ücret taep etmekteler. ilk altı ay şöyle böyle safsatalarına da kanmayın bunun ilk altı aydan sonrası da var.
Kısacası, dünyanın başka bir yerinde üç kuruş dahi etmeyecek bir hizmet için Türk halkından tonla para toplayarak semirdikçe semiren onlarca şirketten yalnızca birisi olan Turkcell'in zinhar ama zinhar yaklaşılmaması gereken yeni uyanıklığıdır. Finlandiya'da "tüm bireyler için hava, su gibi bir ihtiyaç olarak görülüp, devlet tarafından herkese zorunlu olarak götürülmesi gereken" internet olayının Türkiye'deki en iyi sağlayıcısı hala ttnet adsl'dir ve bu gerçek de uzunca bir süre değişeceğe benzememektedir. O da madah olduğundan değil, sadece kötünün içinde en iyi.
beni 10 ay sonra telefon faturamı ödemediğimi hatırlatmak üzere arayan turk telekomun; aramasından 10 gün sonra telefonumu iptal etmesi ve adsl hizmetinin bu yüzden çalışmaması üzerine; turk telekom hizmet hattı ile yaptığım telefon görüşmelerinden sonra; geri aranacağımı bekleye bekleye delirmek üzereyken; "yeter ulan telefon hattınıza da adsl'inize de" isyan edip; turk telekom ile ilgili bütün hatlarımı iptal ettirip; satın alıp kullanmaya başladığım 3g aleti ve hizmetidir.
4gb'ı geçmemem lazım; bunu nasıl takip ediyorum bilmiyorum. Telefonla arayıp sorarsam söylerler heralde bilmiyorum.
ubuntu işletim sisteminde sorunsuz kullanıyorum; yalnız müşteri hizmetlerinin bundan haberi yok birilerinin söylemesi lazım. (numaraya *99#, apn'ye mgb yazıyoruz oluyor.)
türksel yetkililerinin tamamen sikinin taşşağının keyfine keder bir şekilde:
-bu ay ne kadar yollayalım lan faturayı?
+ne biliyim yolla işte 50 100 bişey ödesin ibneler.
şeklinde diyaloglardan sonra miktarı masada kararlaştırıp faturayı yolladıkları bir ödeme sistemine sahip olan internet sistemidir. başlangıçta 29-39-49 ytl aylık paketler var falan gibi şeyler söyleyeceklerdir. kesinlikle itibar etmeyiniz.
çöpe atacak paranız varsa alınabilecek zımbırtıdır. kotasının nasıl dolduğunu bile anlayamazsınız ki ben bu zımbırtıyı sadece internet erişim imkanı bulamadığım sınırlı yerlerde, sınırlı zamanlarda kullanmaktayım ancak her ay 70-80 tl fatura ödemekteyim.
Cayma bedeli konusunda ayrıca şöyle bir uygulamaları var, siz eğer taksitlendirmek isterseniz sizi turkcell tahsilat bölümüne yönlendiriyorlar. burada yine vınn'ı geri verip çıkamıyorsunuz ama taksitlendirmeyi kabul edip, hizmeti yeniden alabiliyorsunuz. fakat, burada yine göndermedikleri bir fatura yüzünden hemen iptal ediyorlar. bir daha taksitlendirmeye başvurursanız kabul etmiyorlar, yani kullanmadığınız bedeli sizden caymadığınız halde cayma bedeli diye tahsil etmeye çalışıyorlar. ben hiç işim yok sizi mi takip edeceğim, ya faturaları gönderin, ya da bırakın çıkayım hizmetten.
bildiğin hırsızlığın ingilizcesi. sayesinde ilk defa turkcell'den bu kadar nefret ettim.
taahhütsüz olanı makbuldür. zira iki bilemedin üçüncü ödenmeyen faturanızda cayma bedeli talep ediyorlar. 800 tl civarında bir para kitleyip, karşılığında internet hizmeti vermiyorlar.
kafa rahat kullanırım abi diyorsan, paraya kıyıp cihazı alıcaksın, sonra 3g li hat alıp, istediğin zaman 1gb istediğin zaman 4 gb olarak kullanıcaksın. budur.
Hızını falan geçtim, direkt insanları söğüşlemeye çalışan bir alet. özellikle 2 yıllık bir taahhüt yapıp da öyle aldıysanız, vay halinize. üyeliğinizi iptal edip de çıkmanız imkansız. hemen sizden 800 ytl den başlayan, cayma bedeli yansıtıyorlar. bu yetmezmiş gibi, 2 tane göndermedikleri faturayı ödemediniz diye, direkt kendileri sonlandırıp, cayma bedeli yansıtıyorlar. yani her türlü sizden para söğişlemeye ant içmiş bir uygulama.
türkcell in sunduğu türkiye de henüz oturmamış bir hizmettir.
Rezaletin de ötesinde.
Kesinlikle tavsiye etmiyorum.
Kardeşim önce alt yapınızı bitirin ondan sonra hizmeti satın. aynı ev de aynı masa üzerinde 3 gün çekiyor 2 gün çekmiyor. şehrin en merkez bölgelerinde bile 3g yi araki bulaki.
bir de utanmadan 2 yıl kontrat imzalatıyorlar. memnun değil misim sıçtın. iki yıl sürün.
bilinçli tüketici için oldukça kullanışlı ve faydalı,söylendigi gibi inanılmaz rakamlar gelmiyor 1 gb alanlar 4 gb olarak kullanabiliyor daha sonrasında,ayrıca heryerde çekiyor çekmeyen alanlarda müşteri hizm.bir telefon açmak yeterli yaşadıgınız bölgeye gelip sinyal gücünü ölçüyorlar gerekirse yükseltiliyor beykoz-ümraniye arası hareket halindeyken hiç kopma yaşamadan 3g hızında internet..rahatlık..
mobil internetin tadına varabileceğiniz, önününe gelen herşeyi indirmek gibi birşeye girişmediğiniz sürece hız ev kota sıkıntısı yaşatmayan üründür. 2-3 değişik modeli mevcut , sözleşmeden şikayet edenlerin imzalamdan önce neden okumadıkları da düşündürücüdür.
tamamen kötü bir ürün. video, müzik ve kameralı görüşmelerden uzak durduğunuz halde 10-15 gün içerisinde kotanız dolmuştur uyarısı gelen, ayrıca 1 gb kota aşımı için 50 tl(şu an çeyrek altının yarısı yıllar sonra okuyanlar için * para alan sözleşme iptal hakkı tanımayan bir internet teknolojisi.
saçmalığın ileri gideni geride kalmayanıdır. fatura rezaletidir. gonnekşın hatasıdır. ... nokta nokta nokta devam edip gider ama.
daha 3 ay önce büyük umutlarla aldığım bu modemin kotası 4 gb olmasına rağmen1 haftada çok rahat bitirebiliyorsunuz...
ilk ay faturası : 19 yerine 35 civarında
iki ise:19 yerine 75-150 arası geliyor..
herkesde sonuç aynı değişen bişey yok. herkes mağdur . yazık turkcell e yazık süreyya ciliv e bide yılın ceo su seçilmiş peeh...
umts/hspa* olmayan yerde edge ile bağlantı yapılan hizmet.
hspa ile ortalama 2mbit hız görülmüşken edge ile 1mbit hız görülmüştür.
ayrıca sinyal kalitesi iyiyken bağlantı hiç kopmamaktadır, 1 gün içinde sadece 1 kere bağlantı kopması başıma gelmiştir o da gece 3'te istasyonun kapanıp açılmasından dolayıdır sanırım.
kısacası, mobiliteye önem veren herkesin işine gayet yaramaktadır, parasını haketmektedir.
iyidir hoştur, fakat download olayında tercih edilmesi sakat olur. çünkü mutfakta çekip yatak odasında çekmemek gibi şeyler yaptığına şahit olunmuştur.
kullanım olarak gayet iyi ve pratik olan, hızı ttnete nazaran biraz aşağı olan ancak her geçen gün dahada hızlanan, yüksek downloadlarda şiddetle tavsiye edilmeyen, tek problemi masa üstü kullnımında hassas hoparlörlerde sabit bir telefon geliş tonu veren faydalı bir modem modeli.
ttnet i sollayan modem. hem turkcell in olduğu her yerden bağlanıyorsun, hem hiç kesilmiyor, hem de ayı hızda. dizüstü bilgisayarı olanlar için süper varlık.
sözlükteki yazar arkadaşlardan hakkındaki tecrübelerini daha detaylı aktarmalarını beklediğim zımbırtıdır.
şu aralar yeni bir eve taşındım ve haliyle internet bağlatıcam. turkcell'in 4gb lik vınn üyeliğini mi alsam yoksa ttnet'in 4gb lik paketine mi üye olsam kararsız kaldım millet. ikisi de 39TL'ye geliyor telefonun aylık ücreti hesaba katıldığında. (telefonla falan uğraşmak istemiyorum.)
memleketteki bilgisayarda sınırsız internet var ve kendisi sürekli açık olduğundan sağlam download yapacağım zaman teamviewer ile uzaktan erişim yapıyorum. Yani şimdi bağlatacağım internetin kotalı olması dert değil.
vınn hakkında merak ettiğim konulara gelince :
1) sürekliliği nasıl? ( farklı mekanlarda yapılmış testler başımın tacıdır )
2) hız ne durumda? ( reklamlarda verilen hız max erişilebilir hız ve altyapıya bakar. sizce turkcell bu altyapı olayını kotarmış mı? )
3) klavuzda her zaman wcdma/hsdpa/hsupa şebekesine bağlı olamayabileceği, bu durumda gsm/gprs/edge şebekesini kullanacağı belirtiliyor. ilk belirtilen şebekenin büyük şehirlerde durumu nedir? ( yani ışık mavi mi yoksa yeşil mi yanıyor genelde )
bana bir teknik analiz yapanın kırk yıl saovm'u olurum der mesajlarınızı beklerim.