bugün
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi14
- sözlük bir tımarhane olsa doktoru kim olurdu10
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir15
- sokak köpekleri10
- amerikan film klişeleri13
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek10
- magicovento14
- meral akşener13
- kuresele yavsayan gotler tam liste8
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması23
- kuduz karantinası olan bölgeden 35 köpek almak13
- anın görüntüsü16
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz8
- çağırılan yere gitmemek için bulunan bahaneler17
- gideon reid morgan jj27
- herkesle iyi geçinmek13
- yazarların bira içme rekorları15
- uzay pornosunun adı ne olmalı17
- cinlerin musallat olma sebepleri21
- hangi yazar hangi burç14
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi8
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi21
- kur koruma ne demek14
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması10
- kalp krizi8
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak10
- yalnguk oglu10
- 25 yaşındaki kız 38 yaşındaki erkek ilişkisi15
- kız arkadaşı yüzünden kendini asan genç8
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması10
- özgür özel8
- lise mezuniyet törenleri10
- istanbul10
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu14
- su faturasının elektrik faturasını sollaması9
- sözlükten hatun kaldırmak19
- ali koç da bizim aziz yıldırım da bizim22
- gavsın 4 büyük meleğin özelliklerini taşıması13
- irem derici'nin erkek sevdası17
- akraba evliliği bir özgürlüktür19
- savaştaki ülkelerden daha fazla enflasyon olması16
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak16
- hiç yaşamadığın şeyi hatırlamak11
- ali koç12
- kadının kocasına ismi ile seslenmesi mekruhtur18
- ellerim bos gonlum hos9
- küresel ıkınmanın yahudi olması gerçeği14
- islam10
- bir insanın sizi sevmediğini nasıl anlarsınız12
- ctrlx ile adana sokaklarında gece vakti gezmek9
insanın hayal gücünde ulaşabileceğin en üst mertebeye tanrı denir.
Kur'an'da isimleri anılan peygamberler ve bunların kitapları kendilerini sıklıkla Yahve'ye bağlamalarına rağmen[53][54][55] islam'da Yahve/Yehova ismi kullanılmaz ve bilinmez. Kur'an'da Cebrail, Mikail gibi melek isimleri diğer ibrahimi dinlerde olduğu gibi El (ya da il) ile bağlantılıdırlar. Kur'an'da da geçen ve islam'da geleneksel olarak dualara başlarken kullanılan Allahumme, ibranice (olasılıkla) Elohim kelimesinin Arapça telaffuzundan ibaret bir kelimeydi. Elohim ibranicede "majesteleri!" ifadesinde olduğu gibi yüceltme amaçlı çoğul ("Tanrılar!" gibi) olarak kullanılmaktaydı.[56][57] Yahudilikte Yahve yerine kullanılan isimlerden olan Rab (efendi, ağa, ing. Lord) kelimesi de Kur'an'da sıklıkla Allah için kullanılır. Yahve yerine kullanılan kelimelerin 10 emir arasında bulunan "Tanrın Yahve'nin adını boş yere ağzına almayacaksın, Yoksa Yahve bunu cezasız bırakmayacak"[58] ifadesi ile bağlantılı olarak Yahudiler arasında yerleştiği düşünülüyor.[59] Kuran'da Allah için en sık kullanılan isim/sıfatlardan bir diğeri de (Arap kökenli olmayan) Rahman'dır.[57][60] Bu sıfat teriminin (Rahmanan/Rahman) bilinen en eski kullanımı Akadca ve Aramice'de Hadad'a adanmış bir yazıtta bulunur.[61]
allah kelimesinin türkçesi. türkçede tanrı kelimesiyle allah kastedilir. hristiyanlıkta tanrı'nın adı yhwh'dir. tevrat'ta öyle geçer.
Olmayan bir varlık, her milletin zamanında kendilerine özgü tanrıları vardı(mitolojik olarak)
eksi sozlukte tanrı acımasız, gaddar, kotu biri olabilir mi diye bir baslık var. oyle olmasaymıs dunyada bu kadar kotuluge izin verilir miymis.
bunu okudugum gunden beri huzursuzum.
lutfen olmasın oyle bir sey ya.
tanrı iyilik sever olsun ama dunya dengeleri icin dunyada sınav da kotuluk de olsun.
bunu okudugum gunden beri huzursuzum.
lutfen olmasın oyle bir sey ya.
tanrı iyilik sever olsun ama dunya dengeleri icin dunyada sınav da kotuluk de olsun.
"bir şeye yeterli delile dayanarak inanma, doğru inanma; bu inanma ile ile elde edilen inanca doğru inanç denir. bilmenin gerekli ve yeterli şartı; bilindiği iddia edilen yargının doğruluğundan emin olma hakkına sahip olmaktır ki bu hakka o yargıya yeterli delile dayanarak inanıldığında ulaşılır. yani; bir yargının doğruluğuna yeterli delile dayanarak inanmak, o yargının doğruluğundan emin olma hakkına sahip olmaktır. dolayısıyla; bilme, doğru inanma; bilgi, doğru inançtır.
bilgi vardır. "bilgi yoktur." önermesi hiçbir zaman bilgi olmaz. bilginin yokluğunun bilgi olması imkansız ise bilgi hep vardır.
doğru inanç vardır. "doğru inanç yoktur." önermesinin doğru inanç olması imkansızdır. doğru inancın yokluğunun doğru inanç olması imkansız ise doğru inanç hep vardır. doğru inanç, doğru inanana, dolayısıyla; bilgi, bilene muhtaçtır. bilen, doğru inanan vardır. bilen her şeyi bilir: bilmediği herhangi bir şey olan tam anlamıyla bilen olamaz. her şeyi bilen, bütün olayları da bilir. olaylar, zaman ve mekan bağlamında gerçekleşir. ancak zamanı ve mekanı kuşatan tüm olayları bilebilir. mekanı kuşatan, mekanı her tarafından kuşattığı için mekanın ötesinde tektir.
doğru inanç -yani bilgi- , doğru inananın -yani bilenin- doğru inanması ile -yani bilmesi ile- var olur. dolasıyla bilen, bilme fiili ile bilgiyi sürekli var edendir. ancak var eden bilgiyi sürekli var edebilir: bilen, var edendir. var edenin var etmediği şey yoktur. her şeyi o var eder.
1.) bilgi vardır. "bilgi yoktur." önermesi hiçbir zaman bilgi olmaz.
2.) bilen vardır. bilginin varlığı öznesine işaret eder.
3.) bilen tektir. bilen, zaman ve mekan içindeki her olayı bilir. zaman ve mekan içindeki her olay, ancak zamanı ve mekanı kuşatan tarafından bilinebilir. mekanı kuşatan tektir.
4.) bilen, var edendir. bilen, bilme fiili ile bilgiyi sürekli var eder. ancak var eden bilgiyi sürekli var edebilir.
5.) bilen, var eden, zamanı ve mekanı kuşatan; sonsuz büyüklüktedir. çünkü mekanın ötesinde sadece o vardır.
6.) bilen, var eden, kuşatan, sonsuz büyüklükte ve tek olan tanrıdır. " şeklindeki ispattan da anlaşılacağı üzere bilen, var eden, kuşatan, sonsuz büyüklükte ve tek olandır.
bilgi vardır. "bilgi yoktur." önermesi hiçbir zaman bilgi olmaz. bilginin yokluğunun bilgi olması imkansız ise bilgi hep vardır.
doğru inanç vardır. "doğru inanç yoktur." önermesinin doğru inanç olması imkansızdır. doğru inancın yokluğunun doğru inanç olması imkansız ise doğru inanç hep vardır. doğru inanç, doğru inanana, dolayısıyla; bilgi, bilene muhtaçtır. bilen, doğru inanan vardır. bilen her şeyi bilir: bilmediği herhangi bir şey olan tam anlamıyla bilen olamaz. her şeyi bilen, bütün olayları da bilir. olaylar, zaman ve mekan bağlamında gerçekleşir. ancak zamanı ve mekanı kuşatan tüm olayları bilebilir. mekanı kuşatan, mekanı her tarafından kuşattığı için mekanın ötesinde tektir.
doğru inanç -yani bilgi- , doğru inananın -yani bilenin- doğru inanması ile -yani bilmesi ile- var olur. dolasıyla bilen, bilme fiili ile bilgiyi sürekli var edendir. ancak var eden bilgiyi sürekli var edebilir: bilen, var edendir. var edenin var etmediği şey yoktur. her şeyi o var eder.
1.) bilgi vardır. "bilgi yoktur." önermesi hiçbir zaman bilgi olmaz.
2.) bilen vardır. bilginin varlığı öznesine işaret eder.
3.) bilen tektir. bilen, zaman ve mekan içindeki her olayı bilir. zaman ve mekan içindeki her olay, ancak zamanı ve mekanı kuşatan tarafından bilinebilir. mekanı kuşatan tektir.
4.) bilen, var edendir. bilen, bilme fiili ile bilgiyi sürekli var eder. ancak var eden bilgiyi sürekli var edebilir.
5.) bilen, var eden, zamanı ve mekanı kuşatan; sonsuz büyüklüktedir. çünkü mekanın ötesinde sadece o vardır.
6.) bilen, var eden, kuşatan, sonsuz büyüklükte ve tek olan tanrıdır. " şeklindeki ispattan da anlaşılacağı üzere bilen, var eden, kuşatan, sonsuz büyüklükte ve tek olandır.
Ölünce göreceğiz var mı yok mu?
insanlığın varlığı itibari ile bakıldığında, 40 bin ila 50 bin yıl öncesinde evrimin ilerleyişi sonrası insanların düşünme kabiliyetleri arttıkça sorgulama yeteneklerinin yetersiz kaldığı konularda kafasında oluşturmaya başladığı tanrı motifi bu gün var olan her türlü dinin atası olmuştur. Hava kararıp gecenin ürpertisinden sonra doğan güneşin verdiği sıcaklığa kutsallık yükleyip güneş'i tanrı ilan etmişlerdi mesela. 20 bin yıl önce ise ilk defa yarattıkları bu kutsaliyete binayen ilk dini ritüellerden olan ölüyü yakma işini gerçekleştirmişlerdi. Tanrının ulaşılamaz olduğunu, o istediği için herşeyin sebebi olmadan var olabileceği ve onun gücünün sonırsız olduğu iç güdülerimizi aldığımız atalarımızın bu basit neden-sonuç ilişkisi sebebi ile nesiller boyu aktarıp aynı bir Ceylan'ın doğduğu anda koşmaya başlaması misali günümüze ulaştırmasıdır. Bu gün tanrının geldiği nokta ise iyi ve güzeli ödüllendir, kötü ve huysuzu cezalandıran bir otoriteye dönüşmüştür.
Şahsım adına bir yaratıcının varlığına emin olamamak ile beraber, iç güdülerim ise bunca olayın tek başına gerçekleşmeyeceğini söylüyor. Bakalım atalarımdan miras iç güdülerim mi yoksa emin olamayan mantığımmı kazanacak zamanı geldiğinde deneyimleyeceğiz.
Şahsım adına bir yaratıcının varlığına emin olamamak ile beraber, iç güdülerim ise bunca olayın tek başına gerçekleşmeyeceğini söylüyor. Bakalım atalarımdan miras iç güdülerim mi yoksa emin olamayan mantığımmı kazanacak zamanı geldiğinde deneyimleyeceğiz.
varlığını çekinmeden sorgulamalı olduğumuz kişi.
richard dawkins şöyle der: “bir tanrının varlığını bile cesurca sorgula; çünkü eğer bir tanrı varsa, mantığa olan saygıyı gözü kapalı korkudan daha çok takdir edecektir.”
richard dawkins şöyle der: “bir tanrının varlığını bile cesurca sorgula; çünkü eğer bir tanrı varsa, mantığa olan saygıyı gözü kapalı korkudan daha çok takdir edecektir.”
inandığımız en yüce varlık.
hayatımın sonuna kadar en yüce varlığa inanacağım ama aynı zamanda bana küstüğü düşüncesini de aklımdan çıkaramıyorum. çünkü en çaresiz ve ne yapacağımı bilmediğim anlarımda bir ışık göndermesini istediğim halde herhangi bir değişiklik olmadı.
yine de inanmaya devam ediyor ve hakkımda bir planı olduğunu düşünüyorum. umarım kaybettiğim duygulara ulaşmak için bana bir gün ışık gönderir. göndermese de kendi takdiridir, inancım asla tükenmez.
hayatımın sonuna kadar en yüce varlığa inanacağım ama aynı zamanda bana küstüğü düşüncesini de aklımdan çıkaramıyorum. çünkü en çaresiz ve ne yapacağımı bilmediğim anlarımda bir ışık göndermesini istediğim halde herhangi bir değişiklik olmadı.
yine de inanmaya devam ediyor ve hakkımda bir planı olduğunu düşünüyorum. umarım kaybettiğim duygulara ulaşmak için bana bir gün ışık gönderir. göndermese de kendi takdiridir, inancım asla tükenmez.
hakkımda bir şeyler planlıyor ama ne planladığını çözemiyorum.
aklımda bir fikir var aslında.
Fakat fazla ileri gidiyorum.
aklımda bir fikir var aslında.
Fakat fazla ileri gidiyorum.
Varsa başarısız olmuştur.
Sümer kültürünün eseridir.
insanın olmak isteyip de olamadığı şeydir. hayal gücü kuvvetli olanlar dediğimi anlayacaktır.
islam da Allah denir.
güzel bi şeydir.
Dünyayı yaratan şeyin tırnak içinde iyi olduğunu kasteden tarif.
Halbuki bunca zulmün vahşetin hainliğin kahpeliğin olduğu dünyayı yaratan şeyin bizzat kötülük olduğu gün gibi ortada.
iyi insanların zavallı iyimserliği tanrı denilen mefhum. Kötü insanlarınsa iyileri sikmek için kullandığı en büyük silah.
Halbuki bunca zulmün vahşetin hainliğin kahpeliğin olduğu dünyayı yaratan şeyin bizzat kötülük olduğu gün gibi ortada.
iyi insanların zavallı iyimserliği tanrı denilen mefhum. Kötü insanlarınsa iyileri sikmek için kullandığı en büyük silah.
Kut anlayışına göre soyut desteklerin tamamıdır ve tanrı hikayeleri sevdiği için insanı yarattı.
Yarattığı kulları, sözde en nefrettiği ve yasakladığı eşcinsellikle tanrıyı sınıyor...
Swh...
Swh...
yanlış anlaşılandır. sadece iyi olabilen, başka türlü olamayan, başka türlü olması mümkün olmayan bir varlık Tanrı olabilir mi? Doğru cevaplar için doğru sorular zorunludur.
"Tanrım, benim. insan. Nereye gideyim?"
"insanoğlu, kendine bak ve kederlen. Çünkü doğa hiç bu kadar aşağılık bir şey görmedi."
"Tanrım, kalbime kavrayış zerk et. Çünkü bu dünyayı mesken tutan kördür. Beni bırakma, tanrım."
Çaresizlik anlarında tanrıya tutunuşu en güzel anlatan filmlerden biri. Posetitel Muzeya (1989)
"insanoğlu, kendine bak ve kederlen. Çünkü doğa hiç bu kadar aşağılık bir şey görmedi."
"Tanrım, kalbime kavrayış zerk et. Çünkü bu dünyayı mesken tutan kördür. Beni bırakma, tanrım."
Çaresizlik anlarında tanrıya tutunuşu en güzel anlatan filmlerden biri. Posetitel Muzeya (1989)
evet eşit değil ve kimsenin mağdur olmaması için bazı kurallar (zekat, infak, sadaka vb) var.
eşitliğin olmamasına bağlı olarak bu kurallar sınavın bir gereği.
hepimiz cennette olsaydık adına zaten imtihan demezdik.
imtihan neden var? cenneti gerçekten hak eden ile etmeyeni ayırt etmek için..
mesela siz 4.00 ortalama ile mezun oldunuz, kendinizi 1.50 ff ile kalan birisi ile bir görür müsünüz? mükafatınızın eşit olması adil mi? değil.
ha diyeceksiniz kimin ne yapacağını allah bilmiyor mu?
biliyor. lakin bizzat imtihan edilmedikçe kalacak olan kim kaldığı sonucun adil olduğunu kabul edecekti.
herkese bembeyaz sayfalar verildi ve imtihana çekiliyoruz..
konuya dönersek;
o kurallara uymayan ve eşitsizliği emirlere karşı gelerek körükleyen her kim varsa hesabı sorulacak.
rahat olunuz.
eşitliğin olmamasına bağlı olarak bu kurallar sınavın bir gereği.
hepimiz cennette olsaydık adına zaten imtihan demezdik.
imtihan neden var? cenneti gerçekten hak eden ile etmeyeni ayırt etmek için..
mesela siz 4.00 ortalama ile mezun oldunuz, kendinizi 1.50 ff ile kalan birisi ile bir görür müsünüz? mükafatınızın eşit olması adil mi? değil.
ha diyeceksiniz kimin ne yapacağını allah bilmiyor mu?
biliyor. lakin bizzat imtihan edilmedikçe kalacak olan kim kaldığı sonucun adil olduğunu kabul edecekti.
herkese bembeyaz sayfalar verildi ve imtihana çekiliyoruz..
konuya dönersek;
o kurallara uymayan ve eşitsizliği emirlere karşı gelerek körükleyen her kim varsa hesabı sorulacak.
rahat olunuz.
Sıfırın bizzat kendisidir.
Sonsuza kadar açılan hiçlik.
Sonsuza kadar açılan hiçlik.
güncel Önemli Başlıklar