bugün

tanri kadindir. her ne kadar suanda populer olan dinlerde erkek gibi hareketler gostersede aslinda tanri tum eski dinlerde toprak anadir. ilk dinler kadinin cocuk dogurmasini tanrisal bir ozelik olarak gorup tanriyi kadin olarak gormuslerdir. sonraki semavi dinler erkekler tarafindan yapildigindan tanriya erkeksel ozelikler vermislerdir.

ulan tanri degil mi kizan , sevinen , bagislayan bunlar insani ozelikler degil mi?
Şeytan kadının kucağına otururmuş,
(bkz: Tanrı=şeytan)
tanrının kadın olup olmamasından çok tanrının yarattığı kadınlarla ilgilenirken nerden çıktı bu başlık...
tanrı bu dünyadaki hiç bir şeye benzememektedir. bu önermede saçmalıktan öteye geçmemektedir.
insalığın yaklaşık 12.000 bin yıl önce anlayıp, bitirdiği meseleye geri dönmek?
(bkz: hera)
elbette burdaki kasıt "tanrı kadın de mi olm... doğuruyo mu... kukusu da var mı ahuhauahuha çok saçma!" kabilinden birşey değildir. farklı bir dil grubundan olduğumuz için, linguistik cilvesidir.

en basitinden hristiyanlıktaki ilahilere ve dualara baktığınızda, "i trust him" gibisinden kalıplar görürsünüz.
diğer semavi dinlerde de tanrıya hitapta "father" denir.

hitabın değişmesi ve tanrının "erilleşmesi", tarımsal üretiime geçiş ve tarımda alet kullanımına koşut olarak giden ataerkilleşme sonucu olmuştur. neden? erkeğiyle birlikte ava çıkan, yiyecek ve mal ediniminde eşit role sahip kadın gitmiş ve kadın eve kapanmıştır da ondan.

tanrının eril olma ihtimaline karşı sav olarak dile getirilmiş, olasılık açısından mantıksız olmayan iddiadır.

ekleme editi:
(bkz: kadın)
(bkz: erkek)
(bkz: bay)
(bkz: bayan)
(bkz: maskülen)
(bkz: feminen)

ayrıca bakınız:
(bkz: eril)
(bkz: dişil)
(bkz: androjen)
#5139917

yunanca da sophia tanrının kadın yönünü yani doğayı ve bilgiye tasvir eder. doğa doğurgandır aynı anne gibi. tanrıyı insanların oluşturduğunu düşünürsek kadın yönünün olmasında komik bir taraf yoktur. ''tanrı kadın mıymış ahuha kukusu var mı'' diyenler erkek olunca da penisine de gülebilir. bu maddi bir olay değil özellikleri, karakteri bakımından bir olaydır.

islamda da tanrının eril özellikleri çok fazladır. bu kız çocuklarının toprağa diri diri gömüldüğü bir toplumda şaşılmayacak bir olaydır. yanlış anlaşılacak bir şey de yoktur ayrıca. islam da diğer dinler gibi bir dindir ne kadar inananı fazla da olsa. ve insanların özelliklerini tanrıda veya dinde bulmak çok normaldir.
tanrinin insani ozelikleri yoktur diyen lavuklari gorunce sasirtmis baslik. ulan tanri degil mi kizan, gulen soz veren ,sevinen, bagislayan cehennemde inanmayanlari atese atmakla tehdit eden, seven ,bunlar kimin ozelikleri bre cahiller. insani ozelikller degil mi bunlar?
yanlis iddiadir. tanri kadin veya erkek degildir. insani özellikler dedikleri seylerde yaratilmis duygulardir, belki dünya da olmayan duygular da yaratmistir. mesela "tarik" suresine göre allah zaman i da yaratmistir- yani zaman, duygular, cinsler yaratilmis seylerdir. tanri ayni zamanda hem erkek hem de disi olan canlilari dünya da bile yaratmistir.(örnek envayi cesit bitkiler). allah insanlarin kaderlerini de yaratmis, hepsini levh-i mahfuz diye bir kitapta toplamis oldugunu kendisi söylemektedir.

simdi, cinsiyetler kendilerine belirli birtakim üretimsel görevler yüklenilmis yaratiklardir. kuran´da "meleklerin de kadin veya erkek olduklari konusunda bilgi verilmemistir." meleklerin cinsiyeti yoksa - ya da bizim bilmedigimiz bir durumdalarsa, dünya da bile hem erkek hem disi görevi görevi gören bitkiler mevcutsa, bu cinsiyet olayina allah sözkonusu oldugunda fazla takilmamak gerektigini düsünüyorum. bunun feminizm le ya da kazak erkeklikle de ilgisi yoktur.
şimdi ben bir türlü çözemiyorum bu durumu. tanrı kadınsa tanrıya kim k.ymış erkekse ibne mi? kedinin kuyruğunu kaldırıp bakar gibi ne idüğüne neden bakamıyoruz** *...yok yok paşam bence shemale bu meret.her iki işi de rahatlıkla görebiliyor en mantıklısı bu. hatta hötöröf olma olasılığı da yüksek.*
---------
çarp beni büyük çarpıcı!*
erkeğin sıçtığının resmidir.
(bkz: tanrının kadın yüzü)
(bkz: piedra ırmağının kıyısında oturdum ağladım)
eski yunanlıların inandıkları bir düşüncedir.
insandaki ilahi kaynaklı kifayetleri, tesrten okuyarak tanrıdaki insani özellikler olarak adlandırma yöntemiyle tanrının hangi takımın taraftarı olduğu hükmüne bile varabilirsiniz.

tespit haddini aşmıştır.

tekrar yazıyorum.
yazının bulunmasından önceki insanlık tarihi döneminde böyle olduğuna inanılmış. doğurmak büyük bir güçmüş. kadınlar tanrı, yarı tanrı veya tanrı tarafından yetkilendirilmiş gibi kabul edildiği bir dönem yaşanmış. daha sonra m.ö. 3000 yıllara gelindiğinde bu düşüncenin yerinini tanrının dişi olduğu düşüncesi almış. kavimler göçünün başlamasından itibaren antik yunana gelen kadar tanrı hep erkek olarak kabul edilmiş. antik yunanda çok cinsiyetli tanrı çeşnileri vardır.

aslında; konu içindeki söylenişiyle tanrı, ne erkek ne de dişidir. varlıkların dişilerine ve erkeklerine kendineden kaynaklı(herşeyde olduğu gibi) kifayetler vermiştir.

tersten okumak sapkın bir sistemdir. bu tespit, tersten okuyarak bu sonuca varmıştır. arap edebiyatının en meşhur akımlarından dır ve tesrten hüküm okuması denilir. bu yöntemle sapıtaramayacağınız hiçbir şey yoktur.
yaklaşık bin yıldır kullanılmayan bu kelam uslubunun neden bu kadar büyük bir tartışma açabildiği ise ayrı bir konudur.

tespitin yapılma yöntemi 1.000 yıllık, konusu 12.000 yıllık. e pes vallahi.
islam a göre tanrı değil allah tır ve cinsiyeti yoktur. ama konu bereket tanrısıysa yanılgının kralıdır.
bazilarinin anlayamadigi baslik. tanri nin ozlelikleri insana degil insaninn ozelikleri tanriya gectigi icin tanri insanin tipa tip aynisi olmustur. iq su 200 olan bir kisi bile zeka coklugundan robot gibi konusurken zekasinin sinirsiz olan bir kisinin bu kadar cocukca konusmasi ve hatalar yapmasi bile onun insan yapimi oldugunu gosterir. tanri dediginiz sey sizi dogurandir oz yaratici. erkek yardim eder ama yaratan kadindir. tanri kadindir.
Tanrı kadın değilse bile acilen kadın olmalıdır. Tanrı kusursuz, zeki, becerikli vs.. bir varlıksa bu özellikleri barındıran bir varlığın erkek olması düşünülemez.
feodal ideolojinin doğası gereği imkansızdır. zira ortaçağda çıplak güç iktidar demekti. erkeğin fiziki gücü de dine allah baba olarak yansımıştı. ayda bir kanayan, yavrulama döneminde 9 ay savunmasız kalan bir cinsin tanrı olması beklenemezdi.
eğer tanrı kadınsa tam bir erkek aşığıdır. hemcinslerini pek sevmez.
(bkz: ay bunun burnu yamuk oldu be)
aynı zamanda eşcinsel olması da büyük ihtimal bir önermedir nedeni ise ve tanrı kadını yarattı
(bkz: tanrının insan olmaması)
önce tümceden kadın kelimesini çıkarıp kalanı tartışmamız gerekir. olduğuna kanaat getirirsek ancak ne olduğunu falan tartışabiliriz. ya da var dersek şahadet getirmek düşer, estağfurullah.
Yazarın; "ulan tanri degil mi kizan , sevinen , bagislayan bunlar insani ozelikler degil mi? " cümlesiyle herşeyi beşerî kıstaslarda değerlendirme zaafiyetini gösteren ilkel insanî aklın bir yanılsamasıdır. Tersi bi mantıkla baktığımızda bunlar insanî özelliklerin tanrıya izafesi değil belki de Tanrının ilahî bir özelliğinden bir cüz'ü canlılara bahşetmesi olarak da kabul edilebilir. Şimdi;

1-Eğer tanrıya inanıyorsanız, hangi dine inandığınız da çok önemli. Çünkü islam dini "Allahın zatını düşünmenin" hiçbir mâkul bir sonuç ortaya çıkarmayacağını kabul eder. Zaten aklı veren tanrıdır, ki bu sınırlı bir akıldır zaten ve sınırsız ve aşkın olanı anlayamaz. Ayrıca teoloji disiplininde dinler, beşerî ve semavî dinler olarak farklı kategorilerde ele alınır. Beşerî dinlerde (ya da din benzeri inanç sistemlerinde) kadına bakış açısının dikotomilerini anlamak için Freud'un "Totem ve Tabu"sunu, yine Musevilikteki peygamber imajı hakkında mâlumat ve fikir sahibi olmak için de yine aynı yazarın "Musa ve Tektanrıcılık" kitabını okumanızı tavsiye ederim.

2-Eğer tanrıya inanmıyorsanız zaten dinin önermelerini de kabul etmiyorsunuz demektir ve bundan dolayı da müşterek bir zeminde akıl yürütemeyeceğimizi düşünüyorum. Dolayısıyla tartışmak gereksizdir.

3- Kadim hristiyanlık geleneği, islam dininde olduğu gibi huzurlu bir siyasi platform ve düşünce ortamı bulamadığı için nakil konusunda büyük sıkıntılar yaşamıştır. Mısırda kahire müzesinde bulunan Hz osman döneminde dağıtılan mushaf ile bugün tüm dünyadaki Kur'an mushaflarının harfiyen aynı olması bize islam dininin birincil kaynak açısından şanslı olduğunu gösterir. Ancak Hristiyanlık geleneğinin pagan roma kültüründen etkilendiği de su götürmez bir gerçektir ve bundan dolayı da hristiyanlık dininde tanrıya cinsiyet addedilmesi gayet doğaldır.

4-inancımız gereği biz Rabbimizin insanüstü olduğunu kabul ederiz ve cinsiyetin de bize has olduğuna, onu bağlamayacağına inanırız. Ama bağlığı açan arkadaşın tanrısı kadınsa ve bakireyse talibim biline..