lan ne biçim oyuncuları var bu dizinin hele o çocuklar dün gece sümük salya ağladım ahmet kaya şarkısıyla üstümde battaniye vardı sırılsıklam oldu.görüntü yönetmenini ve ışıkçısını sokakta görsem öpücem acayip kaliteli iş çıkarıyorlar.
suskunlar:herkesin sleepers tan çalmışlar diye uludağ sözlüğü salladığı aslında hiç de alıntı olmayan belki de şu ana kadar yapılmış en güzel türk dizisidir. karakterleri anlatımları çok güzel . hele o çocukların oyunculuklarına bayıldım ya çocukların psikolojileri nasıl bozulmamış nasıl bu kadar soğukkanlı oynayabilmişler?
komiserin hapishanede parmaklarını yiyen eleman olduğu gibi bir kanının haiz olduğu dizi. oysa şayet, bu eleman dün bunların fotografını gördü niye bi tepki vermedi o zaman.
Oyunculuk, görüntü, müzik on numara ama senaryo biraz sıkışık galiba.
Olay sadece bir heriften alınacak öçe bağlandı. Zamanında onlara kötülük yapmış, şimdi müdür olan bir elemanın üstüne kaldı bütün hikaye.
E öldürdün adamı ne olacak. Alt tarafı bir hapishane müdürü, özel koruması yok bişey yok. Ne kadar uzatabilirsin ki bu durumu. Ezel deki gibi sündürmeyin de..
Ayrıca her bölümde başka bir tecavüze uğramış çocuğu çıkarıp olayı ajitasyona baglamayacaksınız umarım.
Dediğim gibi, ileride sıkışması muhtemel senaryo tehlikesi hariç on numara dizidir.
10 senedir seyrettiğim kurtlar vadisini şahsıma biraktirmiştır daha ne olsun.
(#14726309)
sözümü bana yedirdi bu dizi.
ses görüntü oyunculuk tek kelimeyle harika.
3.bölümünde özellikle hapishaneden yeni çıkmış çocuğa soru sorma sahnesinde ağlamamak için zor tuttum kendimi. ama başaramadım lan.
müziklerini aytekin gazi ataş'ın yaptığı dizidir.
kendisinin de sesi mükemmel olmakla birlikte dizi içinde harikalar yaratmaktadır.
3. bölümde en önemli sahnelerden birinde ahmet kaya'nın şarkısına (bkz: nerden bileceksiniz)yer vermesi çok zekice bir hareketti.
bu dizi için doğru insanlar doğru yerde denilebilir.
son 2 senedir dizi izlememe alışkanlığımı kıracak gibi gözüken dizidir. ilk bölümünü izlediğimde dizi olduğundan bile haberim yoktu. film zannediyordum.* gerçi bunuda verildiği gün izleyemiyorum. cuma gecesi tekrarını veriyorlar ancak o zaman takip edebiliyorum.
"siz benim nasıl yandığımı, nereden bileceksiniz" kabul ediyorum ağladım ama diziye değil, bunların gerçekten olduğunu bildiğim halde hiçbir şey yapamadığım için ağladım, bu hayvan oğlu hayvanların insanım diye ortalıkta gezdiğini bildiğim için ağladım, küçücük çocukları dört duvara kapatıp bir de buna adalet dedikleri için ağladım, vicdanımın acısından ellerim titrerken sadece oturduğum için ağladım, en çok neden ağladım biliyor musunuz? gücüm yetmediği için ağladım. neden bu kadar acizim ulan ben diye ağladım!
orjinal bir yapım olsaydı fazlasıyla severdim. Lakin Başrollerinde brad pitt, dustin hoffman gibi muhteşem isimlerin bulunduğu sleepers isimli filmin resmen dizisini yapmışlar. Türkiye ne zaman özgün yapımlara yönelecek merak konusu. Diziyi sevenlere lafım yok, lafım yapımcılara sözlük. Ulan ismi bile benziyor.
(bkz: sleepers)
bir dahaki bölüm fragmanlarında ahmet kaya şarkılarını duyacağımı sanar gibiyim
mesela bir arka mahalle (başıma neler geldi sana diyemedim beni kaç kere dövdüler adını söylemedim)
hani benim gençliğim nerde ( Hani benim gençliğim nerde bilyelerim topacım kiraz ağacında yırtılan gömleğim çaldılar çocukluğumu habersiz)
gibi..
şu zamanda yapılan tüm dizilerin şahı olarak nitelendirilebilir. oyunculuklar, senaryo, çekimi tek kelimeyle kalite bi dizi. 3. bölümünde ki yeni cıkan mahkum cocukla , bilal nam-ı diğer sarı'nın konusmaları ve arka fondaki müzik seyredenleri dağlamıştır. helal olsun emeği gecenlere.
--spoiler--
ulan ben de bir an bu diziyi ezelle karşılaştırmıştım dizi başladığında ve bir akıl hocalarının olmamasına şaşırmıştım. dedim kesin çıkar ilerde. sonra bir baktım akıl hocasını es geçmemişler. benimle aynı durumu yaşayan çok kişi vardır tahminimce. yalnız gerçekten iyi olmuş hoca karakteri. kıçlarını daha çok kurtarır gibime geliyo.
--spoiler--