--spoiler--
şimdiye kadar bir dizide gördüğüm açık ara en güçlü karakteri* 5x06 bölümü ile ortaya çıkarmıştır. o nası bişi lan, archangel'da yok o numaralar.
--spoiler--
* dean ve sam 'in bobby'ye başından geçen hikayeleri anlatmaları cidden inanılmaz komiktir. sanırım dizinin farklı bir anlatış tarzına yöneldiği ilk bölüm bu.
-kozmik şakacı-
iki kardeşin doğa üstü yaratıkları avlamasını konu edinen dizi(ydi). artık kıyameti durdurmaya çalışıyorlar. dizide çalan şarkılar,
iki kardeşin arasında geçen diyaloglar, süper efektler vs. izlenmesi için bir cok sebep var.
5x06 ile yine güzel bir bölüm izletmiş dizidir kendileri.
--spoiler--
meleklerden ve şeytanlardan çok daha güçlü olan bir karakter karşımızda. cass'i bibloya çevirmesi bile bunu anlamamıza yetti. izleyenlerde keşke o biblo bende olsa hissi yaratarak.
*
bazen insanın kalbini parçalayan dizidir. şöyle ki;
dean sinirlendiğinde en çok sevdiği şeylerden biri olan impala'yı parçalıyor!impala bu boru değil!
-allah taş yapar-
bu sezon bitecek dizidir ve elbette luciferi öldürecektir kardeşler. bunu yapmak için önce coltu ele geçirecekler, ardından sam kendini feda ederek lucifere evet diyecek ve lucifer geldiğinden dean elindeki coltla sam'i, yani luciferi vuracak ve öldürecektir.
--spoiler--
5x05'te gandhi esprileri ve sam'in inekliği ile dalga geçilmesi, ilk sezondaki o kimsenin bilmediği, henüz büyük çıkışını yapmamış, bize özel supernatural tadı yakalamamızı sağladı.
ayrıca bölüm sonunda verilen kolaj fragman*, çok daha iyilerinin büyük ihtimalle holiday arası verilene kadar bizlerle buluşacağını müjdeledi.
--spoiler--
'biz supernatural'ı vampirler, kurtadamlar, $eytanlar ve melekler olduğu için sevmedik. yellowed eyed demon'lar, lilith'ler, apocalypse'ler ve lucifer'lerle ortaya bir 'amaç' koyduğu için de sevmedik. biz onu sadece 'supernatural' olduğu için sevdik.'
--spoiler--
paris hilton'a o sözleri söyletebilmişler ya, takdir ettim. insan kendi kendini kötüler mi bu kadar. *
ayrıca dean'in paris tarafından pataklanmasına dean fanlarının sinir olmuş bir vaziyette izlediği bölüm oldu.
--spoiler--
meraklısı için de bölüm sonunda çalan şarkının ismi, Stevie Wonder - Superstition.
edit: bölümdeki şarkının ismi Jeff Beck - Superstition imiş. insanları yanlış bilgilendirmiş olmayalım. aynı şarkıyı cover mevzusu olmuş sanırım.
'enfes bir spn bölümü daha' dersem kitlesel olarak 'e biliyoruz bunu rraağm' hareketi doğacak diye tırstığımdan o kısmı geçiyorum.
aslında çok da 'renkli' bir bölüm oldu denemez. sam'in bir kaç dakikadan fazla gözükmesi bu diziyi sıkıcı yapıyor onu iyice anladım. fakat karde$lerin tekrar birle$mesi adına karakterlere ya$atılan çeli$kiler güzeldi.
dean ve sam karde$ler tekrar 'hoye elele diymın öldürmeye' diye çıktıkları maceralarında ünlülerin hayaletlerinin etrafda dola$ıp hayranlarını öldürdükleri bir egzantrasformasyonla *** kar$ıla$tılar. i$in aslı elbette hemencecik anla$ıldı: bir pagan tanrısı.
$u dizide en götüngen bulduğum olgu daima pagan tanrıları olmu$tur. sevmiyorum sizi karde$im. diziye tek kattığı bu tanrı abinin diğer $eytan ve mahlukatlar gibi yanarak değil hiro nakamura gibi yokolmasıydı, gerisi tra$. sonra gandhi $eklinde ne bileyim hatta paris hilton halinde dövü$mece oynandı. bu paganografik çöplük ve sanal $iddet'in yarattığı atmosferde kar$ımıza final baabında çıkan paris hilton bacı görevini lâyıkıyla yerine getirmi$, dean abimizi pataklamı$tır. (kanımca dean yani jensen ağbimiz set çıkı$ında kendisiyle 'ba$ka' türlü öde$mi$tir.) *
castiel'siz bir bölümdü. evet castiel'in olmadığı bir bölüm olarak sıkıcıydı. castiel yerine bir kaç porsiyon sam yemek biraz eski sezonları hatırlattı. ama castiel bir sonraki bölümde dönsün çünkü: castiel sen bizim her$eyimizsin!
dur bitmedi. tam bölüm bitti derken çıkan gelecek bölümlere dair bir kaç dakikalık video'da deği$ik enstanteneler gördük. dean ya$lı bir adam kılığındaydı. dean ve sam bir talk show ya da sit-com programındaydı. castiel küçük bir çocuğu öldürmeye çalı$ırken dean onu engelliyordu gibi. dedim lan n'oluyür ara mı gene. baktım imdb'ye hayır 8. bölüme kadar tarihler tam sırasında. fakat henüz 9. bölüm ve sonrası girilmemi$. sanırım 8. bölümden sonra bir ara gelecek. (ne yazık ki)
unutmadan bölümün sonunda her zaman olduğu gibi dean ve sam gene 'karde$lik' baabında türlü aforizmalar sundular. sam'in 'bırak büyüyeyim' gibi haklı bir isteğine saygı duyan dean arabayı onun kullanmasına izin verdi. ardından giren müzikte her zaman olduğu gibi harikuladeydi.
yazarken farkettimki her gün yayınlansa bıkmam valla. haftada bir yetmiyor bu dizi...
araclarinin kapi ve bagaj kapisinin menteselerini yaglamak akillarina gelmeyen 2 kardesin hikayesini izlettiren harikulade dizi. o gicirdama sesine bir care bulunmali. kimse farketmemis olamaz yahu. yoksa o american arabalarinin ozelligi mi?
tnt de yapılan iğrenç dublajı görünce soğuduğum dizi.. özellikle dean'in içine etmişler o güzel sesin yerine iğrenç tiz bir ses koymuşlar.kardeşim ne gerek var dublaja biz seviyorduk eski halini...
ile mükemmel bir çıkış yapmıştır. anlatmak istediğini bu kadar güzel sahneleyen bir dizi daha yok sanırım. evet 2014 deki cass ve dean'i hiç sevmedim. yani mesajınız anlaşıldı senaristler. dean'in insanlığını kaybetmemesi için kardeşine ihtiyacı olduğunu gördük. ve sahneler mükemmeldi. deanin kaçış sahnesi ve sorasında ki silahlı saldırı ve müzik tam oturmuştu. hele ki chuck'ın mutlaka tuvalet kağıdı stokla demesi baya bir güldürdü.
sam ile yani lucifer'ın balo kıyafeti olan sam ile karşılaşmasında ki konuşmalar olağan üstüydü. tek damla gözyaşı zorlanmadan ve hissettirerek işledi içimize. dean'ın cass'e hiç değişme demesi ayrı bir yerde.
evet kardeşler kendi kaderlerini kendileri oluşturacak ve bizlerede izlemek düşecek.hah be sonunda keyfim yerine geldi neydi o pişmanlıklar, ayrılıklar falan öpüyorum canlarım senaristler.
--spoiler--
hikaye şekillenmekte ve sezon finaline adım adım yaklaşılmakta görüldüğü üzere. 5. sezon diğer sezonlara daha kısa tutulmuş. eh tabi haliyle dünyanın sonu geliyor artık, cindi, hortlaktı falan avlasan ne olacak avlamasan ne olacak.
özetle tam zirvede bırakmak amacıyla bu sezon bitirilmesi düşünülüyormuş, son dakika tanrı'da olaya dahil olacakmış. ama bunların sağı solu belli olmaz demiyoruz boşuna sözlük. açık kapıyı da bırakmışlar, bakarsın 6. sezonu da çekeriz ama bambaşka bi konsept olur demekten geri kalmamışlar.
bir yandan merakla o finali beklerken, diğer yandan biteceği üzüntüsünü yaşıyorum. böyle de çelişkiye düşüren bir dizi.