henüz 2. sezon 13. bölümü bitirmiş bulunmakta olduğum, aslında içi boş olan ama nedense kendisine bağlayan dizi.
sam mi dean mi daha yakışıklı karar vermek istiyorum, veremiyorum. sanırım dean daha iyi. **
final bölümünün umrede geçmesi muhtemel dizi. hatta final sahnesini gözlerinde canlandırmak isteyenler için ayrıntılı betimleme gerekirse; dean ve sam ihram giyer ve umreye giderler luciferı yok etmek için. bu güne kadar kullandıkları colt dahil hiçbir silahın işlemediği luciferı taşlayarak öldürürler ve dizi biter.*
4.sezonunu nefes nefese izlemişimdir. ana konuya değinen bölümlerin başka bir büyüsü var sanki, senaristler işi biliyor, melekler ile şeytanlar arasındaki çekişme adamı dumur ediyor. ilahi kavramları devreye sokması çok mantıklıca ve şu da bilinmelidir ki genelde dizilerin ilk sezonlarının tadı damakta kalır ama bu öyle değil amına koyim dizi ilerledikçe daha muhteşem oluyor.
dizi 2 kavramdan ibaret iyi ve kötü.
dean, meleklerin tarafındaki seçilmiş kişi. kendisi michael'in bedenidir yani kılıcı.
sam, vücudunda şeytan kanı dolaşan ve kötülüğe kayan bir kişidir. kendisinin şeytanları alt edebilme yeteneği vardır.
bu iki kavram, iki ana karaktere iyi yedirilmiş ki zaman zaman bu iyi ile kötü arasındaki çekişmeye winchester kardeşler de dahil olup birbirini boğazlayabiliyorlar.
izlediğim en güzel korku-gerilim-hatta komedi dizisi. birincisi dizinin her bölümü heyecanlı. her bölümü kısa birer film gibi. korku filmlerinde kullanılan efektler bu dizinin, her bölümünde kullanılıyor. bu da ne kadar para harcandığının bir ispatıdır. bunun yanısıra genelde yaratık içeren filmlerde inandırıcılığı fazla olsun diye b u efektler çok kullanılır ama dozu kaçar ve bariz bir şekilde yapaylık belli olur. bu konu da bu dizi, bu dozu iyi ayarlıyor ve ne bileyim bu şeytan, hayalet... olayları bir nebze harbiden gerçek gibi lan dedirtiyor. yani demem o ki. dizi olmasına rağmen ne kadar saçma falan diyemiyorsunuz, ha tabi arada muhakkak ki böyle saçma diyebileceğimiz bölümler olabiliyor ama onu da oyuncu performanslarıyla ya da o bölümdeki göndermelerle ya da esprili diyaloglarla kapatıyorlar...
izlemeyen çok şey kaçırır. özellikle dean winchester karakteri çok çok başarılı!!!
sam:babamın günlüğünü okudum köklerimiz türkiye'ye dayanıyomuş. benim adım semih seninki de abidin'miş.
dean:yok artık ali sami
sam: aa nerden bildin... babamız galatasaraylıymış.
dean: sammy hasta mısın len. o zaman niye sana fenerlinin adını koymuş.
sam:o zamanlar fener'de semih mi vardı gerizekalı. hem sen kendi adına bak
dean: ne var oğlum dedemin adı gibi işte ha abidin ha şemseddin.
--5x10 spoiler-- #6253579 nolu entrymde yapmış olduğum tahmini bi' taraflarımda patlattı sayın eric kripke. coltu keşke daha ileri bölümlere saklasalardı da "lan acaba vurur bitirirler mi bu işi" duygusu uyansaydı bizde, heyecanlansaydık. ama bu bölümde luciferi indirseler birkaç bölüm daha ilerler biterdi dizi, ki böyle olmayacağını biliyorduk. mahşerin 2. atlısının gelmesi ve castielin bu bölümde yeterince görünmesi gayet güzel durumlardı.
--5x10 spoiler--
ayrıca 21 ocak 2010a kadar ara vermiş dizidir. nasıl bekleyeceğiz, merak konusu. supernaturalin yeni bölümünü indirmek için erken uyandığımdan 10.40daki ingilizce dersime daha kolay gitmemi sağlamaktadır ayrıca.
Vay arkadaş vay.. acayip bir bölüm izledik bu hafta.
spoiler
ilk anlarda normal bir supernatural bölümü gibiydi. hatta sinir olmaya başlayacaktım ana hikayeden çok koptular diye. sonra nasılsa ana hikayeye bağlandı ve süper de oldu doğrusu. tv dizileriyle özellikle grey's anatomy'yle oldukça dalga geçtiler ve ben bir grey's anatomy sever olarak çok eğlendim. kısacası süper bölümdü ve cass'i de özlemişiz. bakalım ne olacak. michael vs lucifer mı ve sam vs dean mi? heyecanla bekliyoruz.
--5x08 spoiler-- filler olacağını zannettiğim ama ana hikayeyle göbekten bağlı bir bölümdü. hileci sam ve dean ile oyun oynuyor derken gabrielin ortaya çıkışı gerçekten güzel kurgulanmıştı.
"michael ve lucifer neden sam ve dean'i seçti beden olarak?" sorumuzun cevabı da bu bölümde verilmiş oldu. ama bu olayın da kafa kurcalayan yanı tanrıya karşı gelen lucifer'in hala onun belirlediği bedene gidiyor olmasıydı. amacı michael'ı öldürmek değil mi? gitseydi herhangi birinin bedenine girseydi, ne değişirdi ki onun açısından?
ama bölüm içinde ağzında şeker olan adamı hileci sanmak kadar basit bir olayı nasıl yedi sam ve dean derken, onun tuzak olduğunu anlamış ve planlarını ona göre yapmış olmaları da gayet hoştu.
--5x08 spoiler--
yine güzel bir supernatural bölümüydü. 5. sezon gerçekten harika gidiyor diyebiliriz. izleyen, supernatural fanı olan herkes bu sezonun son olmasına fazlasıyla üzülecek gibi.
5. sezonu yayınlanmakta olan, ilerleyen bölümlerde Dean Winchester'ın melek michael, sam Winchester'ın lucifer olarak büyük bir savaşın içerisine girmelerini beklediğimiz sürükleyici bir dizidir.
--5x07 spoiler--
sonundaki dean-bobby sahnesi dışında çok eğlenceli bir bölümdü. dean'in ihtiyar halini oynayan amcamız da gayet başarılıydı, oynayacağı karakteri izlemiş, belli. ayrıca dizideki man witch-erkek cadı karakterini de türk hal özşan canlandırmıştır. özlemişiz eğlenceli supernatural bölümlerini, son sezon harika gidiyor. ama bir de castieli daha çok görebilsek çok daha güzel olacak.
--5x07 spoiler--
süper yaratıcı isimler tarafından yazılan, bir meleği, şeytanı sanki komşularımız gibi sıradan bir öyküye yerleştiren, sırf müzikleri için bile izlenecek dizi.
o kadar dizi izledim bunun kadar sevdiğim dizi sayısı azdır. 5.sezonuyla da bomba gibi gitmektedir. umarım 6.sezon da olur ve bu güzel dizi devam eder ve ben de izledikçe mutlu olurum. belki de bu diziyi bu kadar sevmemde dean winchester'ı süper oynayan jensen ackles'ın rolü oldukça büyüktür ama herşeyiyle seviyorum arkadaş ben bu diziyi. hiç bir bölümünde, sıkıldım bitse de gitsem demedim. bu sezon oldukça çetrefilli konulara girdiler. tanrı'yı bulma vs. gibi bakalım nasıl bağlanacak? ayrıca da cidden sam le dean artık kavga edip ayrılmasın, çok sıkıldım. sam de artık ağabey sözü dinlesin biraz. cass de süper adam ve tabii dean winchester gibisi yok!!
--5x06 spoiler--
bu bölümde ortaya çıkan velet büyük ihtimalle işler kötüye gittikten sonra ortaya çıkacaktır. castieli de göstermelik soktular bu bölüme, 5x05te hiç görünmemesinin ardından bu hiç yakışmadı eric kripke'ye.
--5x06 spoiler--