Çikolatası akıskan kek.
1 yumurtayı yarım su bardağı toz sekerle cırpın. Sonra yarım bardak süt ve uarım bardak sıvıyağ ekleyin. 2 kasık kakao, 1 bardaktan 2 parmak kadar az un, kabartma tozu ve vanilya ilave edin karıstırın.
Cam kaselerin yarısına kadar bu karışımdan dökün. Derin bir tencereye bu kapları oturtun ve keklerin yarısına gelecek kadar tencerenin dibine su koyun. Tencerenin kapagina nemi buharı ceksin diye havlu yada bez gibi bir sey koymayı da unutmayın.
Kaseler ocakta tıkırdamaya baslayınca 4 5 dakika tutun ve hemen ocağı kapatıp kaseleri tencereden cıkarın yoksa pişmeye devam eder ve akışkanlığı gider.
Afiyet olsun.
29 yaşındaki sevgilim ilk kez yediğini söyleyip aşık olmuştu bu tatlıya. her yemekten sonra mutkala bir sufle sefası yapar olmuştuk.. "o"ndan sonra ben yiyemedim hiç o yiyormuş hep, güzel yapan bir yer bile bulmuş bok yesin afedersin sözlük..
Denemeye cesaret edemedigim tatlı cünkü o akıskanlığı her seyi yakma derecesinde pisirdigim icin sağlayamam gibi geliyor. Bir digeri de san sebastian ck.
evde 15 dakikada hazirlanıp 2 dakikada yenen lezzet. önce fırını 220 derecede çalıştırıyorsunuz sonra bir tavaya 50 gram margarinle 80 gram bitter çikolatayı koyup eriyince altını kapatıııp içine yarım su bardağı unu koyup yediriyorsunuz. iki yumurta ve yarım su bardağı şekeri güzelce mikserde çırpıyorsunuz ve üzerine tavadaki karışımı koyup birazcık daha çırpıyorsunuz. 3 tane porselen çay fincanını margarinle yağlayıp içine pudra şekeri serpiyorsunuz sonra karışımı döküp fırına verip 8 dakika sonra geri alıyorsunuz. sonuç harika. afiyet olsun...