bugün

evet starcraft çı arkadaşlar bu başlık altında size internet üzerinden oynadığınız oyunlarda maçı kazandıracak bir kaç küçük taktik vereceğiz. strateji oluşturmak size düştüğünden onu burada yapmıyoruz.

ilk olarak terrandan başlayalım;

terranlar kırılgan birimlere sahip olduklarından özellikle siege tankların yanında scv bulundurun.

karşı takım zerg ise mid game e kadar saldırı yapmayın zira sizden 3 katı daha hızlı birim çıkarma hızına sahipler.

karşı takım protoss ise early game zealot rush ına hazır olun. birinci kadame savunmanız ilk 10 dakikada hazır olmuş olsun. yoksa oyunu baştan kaybedebilirsiniz.

karşı takım terran ise oyunda mineral ve vespene gas kaynaklarını ilk olarak bulan taraf genelikkle kazanıyor. sebebi birim ve dolayısıyla ateş gücünün fazla olması.

bir önceki maddeye atfen; savaş alanında eğer taaruzda iseniz saldırı gücünüzü kaybetmemeye özen gösterin. scv götürün. mineral ve gas stoklarını iyi yönetin ki savaşta tamir etmek hayat kurtarır. maçı kazandırır.

terranların en önemli hava savunması goliath tır. ve seyyar olmasında ötürü gelecek zerg ve protoss filolarına karşı en etkili savunmadır.

goliath larınızı zerglerin veya protossların yaya birimlerinin üzerine ateş açmasını engelleyin. zira goliath hava savunma için vardır. yer savunması sadece kendini koruyabilir.

ön önemli sorun ilk önce gelişme mi ? yoksa birim çıkartmak mı ? bu sorunun cevabı tamamen karşı tarafa göre verilir. eğer rush atacağını düşünüyorsanız birime abanın yok eğer rush yoksa ve oyun boyunca savunmada kalacaksanız ki bunu yapmayın, early game de birim çıkartın mid game de 2. aşama geliştirin. sonra tekrar birime abanın late game de zaten 3. aşamalar birmiş olacaktır.

şimdilik bu kadar ama devamı gelecektir.

saygılarmızla.
terranların en önemli özelliği kendilerini tamir ve can yenilenemesi yapmalarıdır.

marine veya zealot grubunun yanında bulunan sayıca 2/3 e denk gelen medic sayısı sizi çatışmadan çok az kayıpla çıkartır;

15 marine veya zealot = 10 medic böylece haydut gibin gezdirin.( oyun başında )

terranların hava saldırı gücü diğer ırklara göre üstündür. zira 12 tane battlecruiser ile 12 carrier karşı karşıya gelirse yaklaşık 15-20 saniye içinde 6 carrier patlar, yamato gun ile 2 tane bc bir carrier a ateş edin. sonra geri kalanları temizlersiniz. elinizde muhtemel 10 bc kalır. eğer yanınızda goliath varsa zaten carrier hikaye olur. bir de scv varsa zaten söze gerek yok.

protoss ların canları yüksek olduğundan tok etmek için yüksek ateş gücü gerekir. bunu için ne gerekir ? tabiki bc ve siege tank. siege tank lar kurulunca fire rate düşer ve fire power, range artar. bunların yanında sürekli science vessel bulundurun. defensive matrix ile tankları koruyun. protoss lar yanaşsa bile bişey yapamaz. tek korkunuz plague olsun onuda defiler atıyor. çok sinir bozucu bir yetenek bu. attığı yerdeki bütün her yapının birimin canını belli bir zaman içinde 1 e indiriyor. protosslarda zırhı etkilemeyip canı indiriyor yani toplam hitpoint yarıya düşüyor. defiler dan sonra gelecek olan bir grup zerg sizi mahvedebilir. işin en en kötü yanı görünmez birimleri açığa çıkartması. çare ise;

tabiki medic. restore ile bütün birimlerin üzerindeki kötü etkileri tek tek kaldırabilirsiniz. acele etmelisiniz. ben bir kere plague atıp restore yapmayan bir italyanı mutalisk ile 2 dakika içerisinde savunma katmanlarını kırıp toplamda 5 dakika içinde bütün birimlerini ve binalarını yıkmıştım. eğer restore yapsaydı adam benim mutaliskleri hemen yok edip karşı saldırı yapsaydı ben yenilcektim. çünkü diğer italyan protoss 5 dakika önce fena girmiş ne var ne yok yok etmiş bir kaç mutalisk ve 2 defiler kalmıştı. işte restore un gücü.

tabi en önemli şey mutalik-scout-wraith 3 lemesi en güçlü kim ? duruma göre değişir. eğer detector yoksa wraith kayıpsız her türlü alır diğerlerini eğer varsa scout hepsini alır.

tabi bütün bunları okuyup medic i ölümsüz sanmayın. eğer medicler ölürse orada süper bir terran ziyafeti zerg i bekler. mangal zamanı. swh
shield leri bitmiş olan protoss ları arbiter ile base e çekip rakibi sinir krizine sokabilirsiniz.

rakibin arkasına 2 tane arbiter geçirip 12 tane dark templar sızdırmayı başarabilirseniz işte o zaman ızgara zamanıdır.

ghost lar emp shochwave ile protoss shield lerini anında yok edebilirsiniz.
ghost lar ile nükleeer bomba atma triplerine girmeyin zira onu adam noob değilse yemez ve harcadığınız mineral ve gas boşa gider.

ghostları harass için değil daha çok keşif için kullanın detector yoksa ghost ları dayayın çok fazla attack power ı yok ama genede görünmez olabildiğinden kayıpsız combattan çıkar.

devamı gelecektir.
sürekli rep izleyerek de kendinizi geliştirebilir, yeni yeni taktikler öğrenebilirsiniz.
Ghostlar ile nukleer bomba atma triplerine girin. Adamlar nukleer bombayi atin diye oyuna koymuslar. 5-6 nukleer siloda yapip simultane ucuracaginiz nukleer bombalarin minimum 4 tanesi hedefi bulacaktir. Uc nuke zaten base'i yerle bir etmeye yeter, dorduncusu de orgazm sigarasi olur.

O kadar nukleer siloyu nasil yapicam derseniz, 12'lik bir battlecruiser timi hazirda olacak, bolca marine ve medic ile dusmani oyalayacaksiniz ve silolari yapacaksiniz. Ozelikle gucsuz bir marine medic karisimi birlikle asil saldiriyi yonelteceginiz yeri oyalarken nukelarin birer birer dususunu izleyebilirsiniz.
noobların terran ile verdikleri taktiklerdir. anlaşılan birilerinin götü zergler ile oynamaya yememiş.
zerglerin rush ını yememiş birileri var sözlükte zamanla öğrenecekler bu oyunu.

sadece 24 zergling ile oyun almış 2 zerg vs 2 terran biliyorum. 2 zerg ten biri bendim. arkadaşlar 5-6 tane nükleer atmak için aynı sayıda command center ve nükleer silo yapmanız lazım ki bu arada savunmadasınız ve müthiş bir mineral ve gas harcamanız gerekiyor. karşı tarafın size saldırdığını varsayarsanız bir de sürekli olarak mineral ve gas kaybedeceksiniz.

detector lerin olmadığını varsayıyoruz ki bildiğniz gibi overlord lar detector.

ayrıca zaten pro game de dış çeperin etrafında burrow halinde bir kaç zerg birimi mutlaka bulunur. ki ghost lar gelip nükleer atamasın diye. ha eğer yanında bir sürü birlik gelmişse sizde üzerlerine bir kaç zergling gönderin oyalayın arkadan hydralisk vs. zaten sizde.

12 bc yapmak öle her zaman olmaz. eğer karşı taraf terran ise ben zaten sürekli harass yaparım ki mineral kaybetsin. harass için çok güzel üniteler var ör: mutalisk vur kaç için birebir. kullanmayı bilene...

düşman zaten oyunu biliyosa mediclere saldıracağını bilir. zerglerin 3 er 3 er türediğini ayrıca hatırlatayım... hayal kurmayın oyunu oynayın birilerinin gazına gelip saçma sapan konuşmalar yapıp küfür etmeyin seviyeli bir ortamdayız bilmiyorsanız konuşmayın... konuşuyorsanız adam gibi konuşun...
starcraft gerçekten bir sanattır. yok lan dalga geçmeyin oynamayan bunun ne demek olduğunu bilemez. starcraft 2 de ise takip ettiğim ırk protoss zerg in rush ına kurban. colossus lar nedir öyle aga. aman aman. oynayan arkadaşlara buradan sesleniyorum. adam akıllı rakip istiyorsanız eğer ben burdayım anladınız mı! come on!..
ikide cok iddali olmasamda ilk versiyonda cok etkili olan taktiklerimdir. ozellikle zerg ile cok atagimdir. dostlar zerg irki savunma yapmaya gelmez. yani savunma yapmak icin kaynak harcamak buyuk hata olur. surekli atak oynayarak dusmaniniza taviz vermeyin. zaten uniteler fazla bi kaynak istemiyor. e popilasyonda harcamaz. zarglinkleri doldurun aralarada hydralisk koyunki hava saldirilarina karsi koyabilin. surekli adam basin. oynamasi daha zevkli bir irk yoktur.