hastalarıyla duygusal herhangi bir bağ kurmamak için, onlara yüzü dönük terapiler yapmayan, sırtını dönen ya da hastaya sırtını döndürten, hastasından para almayı eksik etmeyen psikolog amca. çünkü her bağ hastanın kendisini açmasına engel olur. freud para almazsa ya da indirim yaparsa, hasta ona minnet duyar ve bu da yine hastanın kendisini açmasına bir engel teşkil eder. öğrencisi ve belli bir döneme kadar yardımcısı jung ise tam tersini düşünmüş olacak ki, hastaları ile yattığı bile söyleniyor adamın.
sigmund freud, dr.breuer'in yakın arkadaşıdır daha doğrusu dr.breuer, nietzhe'yi tedavi etmeye çalışmış bir doktordur ancak zamanla nietzche ile dost olmuş ve bir zaman sonra psikolojik açıdan nietzche'nin kendisini tedavi etmeye başladığını anlamıştır ve bu deneyimlerini bizim siggy ile paylaşmıştır. Efenim nietzche o zamanlar ünlü falan değildir kitapları bir kaç yüz satan bunalımda bir prof. ve felsefecidir ancak sigmund freud zengin bir tıp doktorudur ayrıca yahudidir. O dönemler yahudi milliyetçiliğinin gürül gürül şelale olarak aktığı bir dönemdir ki bu dönemlerde yahudiler kendilerinden olan birini ünlü etmek için her türlü çabayı göstermişlerdir.
Nietzche'nin o bir kaç yüz satan kitaplarını bizim siggy'nin kütüphanesinde bulabilirsiniz ama demişmidir ki bu yazdıklarım nietzche'nin kitaplarının cinsellik üzerine analizidir diye? yok efendim dememiştir.
şu pskiatristlerin şimdi uzanın ve anlatın sözünü ilk defa Nietzche, dr.Breure söylemiştir.Zaten Nietzche'yi okuyanlar siggy'yi okumaya başlayınca sanki bir açıklamalı alt başlık okuyor gibi olurlar Nietzche'nin kitabından.
edit: entel tayfası bu aralar nietzche'ye dadandı sıçacam bacaklarına ataist tarafını alıp özü olan ahlakçılığı görmüyorlar.
edit: entel demek entelektüel gibi görünmeye çalışan veyahud olduğunu zanneden insandır. ilk olarak o manada kullanılmıştır kelime ve öyledir.
pek tabi nietzche'de bunu anlatmıştır iç mücadeleyi ve toplumsal mücadeleyi çok yönlü anlatmıştır.
ama ne buyurmuştur zerdüş; üstün insan ol öyle egonu tatmin etme, am delisi olma, dizginleri kimseye verme, üstün insanı ara tamamen yanmadan nasıl tekrar doğabilirsin ki
tüm kemiklerimi kırabilirsiniz ama benim canımı acıtamazsınız.
"Dindarlar bazı nevrotik hastalıklara karşı büyük ölçüde korunaklıdırlar; evrensel bir nevrozu kabul etmiş olmaları onları bireysel bir tane edinme külfetinden kurtarır." demiştir. haksız mıdır ?
ne hakkında uzman olduğunu anlamak için saatlerimi harcadığım insan.
20. yüzyılda psikolog sigmund freud'un teorileri batı kültüründe derin bir iz bırakmıştır. sigmund, bütün uzun nesnelerin bilinçaltımızda erkeklik organını temsil ettiğine inanıyordu.
kısacası türk erkeklerini açıklayabilen psikolog.
daha çok cinsellikle açıkladığı bilinç altı kuramlarının bugün çokça kendini doğruladığı görülmekte olan mükemmel bilim adamı. zamanında çok eleştirmişlerdi ama adam haklı çıktı.
din ve kadın konusunda çok tutarlı görüşlere sahip değildir. ancak yaptıkları ile felsefede ve bilimde bir çığır açmıştır. onu bir kaç argümanı kullanarak eleştirmek, yok sayıp kötülemek kabul edilebilir bir şey değildir. freud gerçek anlamıyla bir dahidir. onun açtığı yol insanlık için çok büyük önem taşır. kendimizi anlamak, yaşamı yorumlamak, insanları çözümlemek için freud gerçekten bize çok büyük bir miras bırakmıştır.