insan doğası konusunda bir gerçeği iyi anlamış akıllı adamdır. insanlar içinde seksten sözedilen herşeye karşı ilgilidir. anlasınlar anlamasınlar, freud ilgisinin nedenide seks konusunda söyledikleri değil mi? günümüzde yaşasaydı neler söylerdi?
Erkeklerin annelerine karşı cinsel bir isteklerinin bulunduğunu, kızların da babalarına karşı isteklerinin bulunduğunu söyleyen sözde bilim adamı.
Önder falan değildir, önder olan bir çok kişilik bulunur.
(bkz: mehmet akif ersoy)
her zaman okumaya çalıştığım ve edebiyatta çok derin yansımaları olduğunu düşündüğüm bilim adamıdır. psikanalizin kurucusudur. tedavileri esnasında kullanmak üzere de kokaini bulmuştur vesselam...
editus: oha lan. bunun neresini eksiliyorsun.lütfen sebebini de mesaj olarak gönderiver sana zahmet...
şişman insanların çok yeme sebebini, bebeklikte annesini emmemesine ve bundan doğan ağza sürekli birşeyler götürme isteğine bağlayan cinsellikle kafayı yemiş düşünür. *
aklı almayanların, kafası çalışmayanların ve her fırsatta bilgisizlikleriyle kendini rezil etmeye meyyali olanların beğenmediği bin yılın bilim adamlarındandır. üç kuruşluk aklınızla kimi eleştiriyorsunuz lan siz, kiminle dalgageçiyorsunuz farkında mısınız? ben gerizekalıyım diye bas bas bağırıyorsunuz resmen. yazık vallahi yazık.
her erkeğin bir dönem annesini arzuladığını idda eden psikanaliz üstadı.
gelişim teorisi; freud insanların doğumdan başlayarak cinsel deneyimler yaşayabildiği kanısındaydı. burada cinsellikle kastedilen şey; genel olarak zevk almaya çalışmaktır. freud'un psiko-cinsel gelişim teorisine göre kişilik cinsellik ve beden dört gelişim evresiyle birlikte olgunlaşır.
ilk evre olan oral evrede bir bebeğin başlıca zevki annesinin memesini emmektir. böylece bebek temel bir güven duygusu edinir.
ikinci evre olan anal evre; bir-üç yaş arasında çocuğun zevk alma odağı anal bölgeye kayar; dışkılama sürecini bilinçli denetim altına almaya başlar. bu anal evrede çocuk sosyal davranış kurallarını ve çatışmaları nasıl ele alacağını öğrenir.
ardından çocuğun bir cinsiyet kimliği edindiği ve ilk başta oyun yoluyla karşı cinsi keşfettiği fallus evresi gelir. bu evrede freud'un 'odip kompleksi' dediği bir olgu yaşanır. erkek çocuk bilinçaltında annesini arzular ve babasını bir rakip olarak görür; onun hadım etme yoluyla öç almasından korkar. * suçluluk duyduğu ve cezadan çekindiği için annesine ilgisini gittikçe bastırır ve babasıyla özdeşleşir. babasının değer sistemini benimseyip annesinden uzaklaşır. aynı durum kızlar içinde geçerli tabi ki. kız çocuğuysa babasından uzaklaşıp annesini benimser. (zaten daha önceki bir araştırmalardan bildiğim kadarıyla erkekler annelerine, kadınlar babalarına benzeyen erkeklere aşık oluyorlar. dış görünüş olarak düşünmek doğru değil aslında. örneğin; otoriter bir babası olan kızlar aynı şekilde erkeklerle birliktedir.)
ergenlik öncesinde çocuğun bedensel zevk kaynaklarına ilgisinin azaldığı ve bastırıldığı bir bekleme dönemi yaşanır. psiko-cinsel gelişimin uç nokta olan üreme organı evresidir bu dönem.
eğer birey söz konusu evrelerin birini geçemezse bu 'takıntı', kişiliği üzerinde bir etki bırakır. örneğin; oral evrede sıkıntısı olan insanlarda yeme,içme ve sigara gibi ağızla tatmin kaynaklarına dönük bir düşkünlük vardır. bunlar güvenliği başkalarına sıkıca sarılmakta veya yeni deneyimlerden kaçınmakta ararlar.
anal evredeki takıntı ise açgözlülük ve aşırı bir düzen tutkusuyla dışa vurulur.
bilgisiz insanlardan freud hakkında bilgi alıp "ayy sapık bu adam ya, bu mu psikolojinin babası" dediğim olmuştur. Şimdi hayranlık besliyorum. Blinçaltı, id ego süper ego, cinsellik saldırganlık, savunma mekanizmaları.. Bir insan bunları nasıl düsünebilmis nasıl akıl edebilmiş inanılır gibi değil.
"erkek çocuğu anneye aşık olur, kız çocuğu da babaya aşık olur. ama daha sonra toplum tarafından bu duygular bastırılır, körelir." teorisinin sahibine; abisi ve annesinin gayri meşru beraberliğinin neticesi dünyaya gelmesinden dolayı bu fikirlerinin kendisine çok görülmemesi gereken kişidir.
insanların yaşam tarzı muhakkak ki fikirlerine tesir eder, onları şekillendirir. bu şekilde dünyaya gelen kişinin fikirleri tabiki de buna paralel olacaktır. abinize baba diyorsunuz. bu kişinin psikolojisini altüst eder. ve de haliyle herşeyi cinsellikle açıklamaya, her faktörün altında yatan sebep olarak cinselliği koymaya çalışır.
bu teorinin anlamsızlığı, ünlü time dergisinde yıllar önce "Is Freud dead" başlığı ile kapaktan kendine yer bulmuş ve de vurgulanmıştır.
asıl adı sigismund freud olan,ilişki sırasında korunmaya toptan karşı olduğu için çok sayıda çocuğu olan, çalışkan, inatçı ve takıntılı bir insan olarak resmedilmiş tıp mezunu psikiyatrist ve bilim adamıdır.