yakışıklı gösteriyor diye, özenti ile (özellikle aktörlerin payı var) başlayıp, trafik kazası da öldürüyor diye kendimi avutup devam ettiğim ve 10 senedir kullandığım illet.
birçok yararı olan tütün ürünüdür. sigara mutlu eder, neşelendirir. sigara dumanı ve dalı karizmatiktir. rahatlatır, can sıkıntısını unutmaya yardım eder. sığınılacak bir zevktir. stresi alır. ancak zararları da vardır: ağız kokusu yapar, dumanı elbiselerin üzerine siner, dişleri sarartır, sakalları sarartır. öksürük, nefes darlığı, balgam yapar. 20 sene sonra koah denilen, geridönüşümsüz yani etkilediği yerin iyileşmediği akciğer hasarı yapar. akciğer kanserinin en sık sebebidir, yakalanırsanız ay ay erir, 1 senede ölürsünüz. bunun dışında ağız, dil kanserleri de yapar. faydaları vardır, ama bu zararlara onları değişmek akıllıca değildir. stresinizi azaltmayı, ufak zevklerinizi almayı ve neşelenmeyi kanser olmadan başka şeylerden sağlamaya çalışın.
bırakmak için elektronik sigaraya başlayacağım zehir. yavaş yavaş elektronik sigaranın içine koyduğum likitin nikotin seviyesini 0 miligrama getirsem tamamen bıraksam ne güzel olur.
Beni bırakmayan illet. Azalttım ama tamamen kopamıyorum. Günde 1 paketten 5-6 ya düşürdüm, yakında tamamen kurtulucam inşallah. içim çürüdü 10 senedir. Beter bişey.
içmediğim ama içenler yüzünden en çok hayatıma sıçan meret.
Babam bu mınakduğum şeyinin benim yaşımdan öte tiryakisi. Uyandığı an karnı doyacak ki bunu içebilsin. Bunun öyle bir suyu çıktı ki artık benim uyku düzenimi sikmeye başladı. Bizde sabah kahvaltısı tüm aile toplu olur yıllardır değişmez. Ama tüm 4 kişi babamın sigara krizine bakıyor. Sabah 8 de uyandıysa şenlik var. Çünkü, sanki sizde 10 da uyanmış muamelesi görür gözünüzü açamadığınızdan fırça yersiniz bide. 5 saatlik yarım uykuyla normal değil mi peki bu? O sigara keyfi yapacak diye ben tüm gün uykusuzluk baş ağrısıyla geziyorum. Gayet adil değil mi? Uyku falan neymiş sigara keyfinin yanında. içmesende yetiyor.