normalde 1 dalını dahi zor içerken müzik dinlerken sohbet ederken vs arka arkaya en az 5 - 6 adet yaptığımdır. nasıl oluyor bende anlamadım sözlük.
ama sorun şu ki. 1 sene olmasına rağmen nefes alamıyorum.
Ergen zekasıyla romantize edilmemesi gereken illettir. Ben de kullanıyorum yıllardır romantize etmememe rağmen kurtulmaya bile cesaret edemedim. Sigara uyuşturucu bağımlılığı gibi bir durumdur. Yeni başlamış, başlama arefesinde olan bütün ergen arkadaşlara tavsiyem bulaşmayın.
abi siz kaç kişi kalıyonuz? kışla mı ev mi orası? hayır bir de hepsi açık sanki ve neden camel black? bu kadar insanda ortak zevk nasıl denk geldi? kafamda deli sorular...
sağlığa zararlı bir maddedir doğru. ama hayat kadar zararlı değildir sağlığa.
bir aralar ciddi ciddi bırakmayı düşünüyordum da şöyle bir bakıyorum bırakmamak hayatımda aldığım en iyi kararmış.
bir litre şarapla dünyanın en güzel mucizesi oluveriyorlar. birbirlerine duydukları aşka hayranım. ne dersiniz şarapla sigara gibi olabileceğimiz birileri çıkar mı karşımıza bir daha?
şarap ve sigarayla geçen günlerimizin onuruna bir sigara daha yakın. bu sefer ciğerinizin en dibine kadar çekin zehirli dumanı. peş peşe, karbondioksitten yanana kadar ciğerleriniz. düşünün ömrünüzü uğruna heba ettiğiniz şeyleri. hepsi için değerdi zamanında heba etmeye değil mi? şimdi ne kaldı elinizde?
An itibariyle tüketilen zehr.. Olmasa hayat daha mı yaşanılır olacak... Belki.. Ama şu an için tutunabileceğim ender şeylerin arasında geliyor..
Yarin elleri, yarin gözleri, yarin kokusu, yarin gülüşü, yarin sevişi çok uzaklarda... Hayal kadar uzak ve imkansızlarda.
Sigara hiç birini yakınlaştırmıyor bana evet, biliyorum, farkındayım... Sabahladığım gecelerde ve gecelediğim sabahlarda tek can yoldaşım.. Cansız can yoldaşım... Beni dinliyor en azından.. O yetiyor..
benim bu meretle tanışmam farklı olmuştu liseye giderken babam servis parası vermişti bende o parayı 5 tl eksik vermiştim sonra veririm dedim. biraz daha ekledim mentollü sigara aldım terasa çıktım içtim sonra paketi attım tekrar içmiştim 3 ay sonra parliament aldım jubile yapayım sigara içmiş parliamentin tadına bakmamış demesinler diye aldım onu bile attım bıraktım 2 hafta olacak aslında 4 hafta ama otlanmıştım geçenlerde abiden parliament verdi arada belki otlanırım.
tanım: başlamayın ilk yıl dostunuz olur bazen düşünüyorum da insanlar sigarayı arkadaşı en büyük dostu olarak görüyor insan en iyi dostunu atar mı yere ?
5 yıl etkileri yavaş yavaş ortaya çıkar ses kalınlığı el yüz kırışıklığı koşarken tıkanmak zor yürümek merdiven bile çıkamayacak hale gelmek
10 yıl üstü kanser ve kangren olabilirsiniz. sigarayı bırakırsanız 5-10 yıl içinde ciğerleriniz tamamen temizlenir. geç değil bence.