"oh oh" adlı şarkısında geçen "doğudan batıdan kop da gel" cümlesini yıllardır "doğudan batıdan kokla gel." diye biliyordum. doğal olarak doğuyu sol meme, batıyı sağ meme olarak kodlamıştım beynime.
ah, hayır. tabii ki beynim seks merkezli çalışmıyor ama sürekli bir şeyler uydurup dünyaya fırlatan; fakat hiç ortalıkta görünmeyen isviçreli uzmanlar "her insan, dört dakikada bir cinsellik düşünür." diyor ya, sanırım dördüncü dakikanın sonunda dinlemişim bu şarkıyı.
aman neyse. hava mı çok soğuk, bira mı pahalı? isviçreli uzmanlar mı yavşak, hayat mı çok sikindirik? albert camus mü, jean-paul sartre mı? bunları konuşsak daha iyi gibi sanki.
Cogu sarkisinda (bkz: Onno Tunç)´un izleri olan sanatci. depresif diye sarkilarini pek sevmem, sesini de sevmem ancak dinledigimde de bunlar Onno ile nasil firtinali tutkulu manyakca bir ask yasamislar ki ortaya böyle sarkilar cikmis demekten alikoyamam kendimi. simdiki pop sarkilari gibi icin bos degil sarkilarin; belli ki yasanmisliklar üzerine kurulu..
bazen sanatcilarin, sirf iyi eserler ortaya koymak icin asik olduklarini dusunurum. ask, en guzel duygu. o olmadan ot gibi yasayan sanatci ne üretecek? doga sevgisinden bahsetse, kac kisi dinler onu?
Allah kimseyi sezen dinleyecek kadar ask acisinda birakmasin, bence sezen unutumadi onno´yu.
amin
1977'de çıkışını yaptığı allahaısmarladık albümüyle aynı adı taşıyan şarkısının türk popunun gördüğü en iyi parçalardan biri olduğunu düşündüğüm şarkıcı.
konserlerinde en sevmeyenlerini bile kendine hayran birakabilecek sahne performansina sahip tanricamiz...hemsehrisi olmaktan en cok gurur duydugum kisilerden biri..
Sanat dünyası olmaz ancak sanatkarlar olur. Türkiye’de sanatçı pespaye duruma düştüyse bilin ki hiçbir ölçüye uymayanlar yüzünden. “Minik Serçe” dedikleri kimdi Sezen Aksu. Sezen Aksu’nun yazdıklarından ne anlıyor bu millet? Estetik yok. Türk ölçülerine uygun şiir yok ortada. Eee diyorlar ki, seviyoruz. Bu sevenler de onun gibiler. Şıracı-bozacı meselesi var ya. Yabancılaşma var. Bakın bir şey başladı, Ermeniliğe dönme başladı sanki. Ama vardır Müslümanlıkta karar kılanları da. Ancak eskiye dönen çok fazla. Örneğin Kamer Genç, kimdir, bugünkü duruşu neyin duruşudur araştırmalı. Burada Yusuf Halaçoğlu’nun gündem olan açıklamaları çok önemli bence. CHP’li Kemal Kılıçdaroğlu’nun da benzeri bir geçmişinin olduğu söylenir. Geçen gitti Munzur’da mum yaktı. Aynen bizim Genelkurmay Başkanımızın ağlama duvarında ağladığı gibi.
(#38737244).
bir dönem sola yakın kimliğiyle bilinen, bir döneme ise "sanat dünyası akabeyi yalama timi" furyasında damga vurmuş olan sanatçı.
bir bakıma bakıldığında sezen aksu o kadar da tutarsız değildir. tutumunu belirleyen temel şey, türkiye cumhuriyetine ve özellikle askeriyeye duyduğu düşmanlıktır.
bildiğim kadarıyla 80 döneminde kendisi dönemin askeri cunta yönetimi tarafından bayağı bir engellenmeye, kısıtlanmaya maruz bırakılmış. (tıpkı dönemin toplumu yozlaştırmakla itham edilen arabeskçileri ya da transeksüel kimliğinden ötürü ekranlardan ve sahnelerden soyutlanan bülent ersoy gibi.)
kadının fikriyatının oluşmasında bütün bu anılar rol oynamış. (yavuz bingöl gibi omurgasızların fikriyatının oluşma süreci de 12 eylülle başlar.)
ayrıca kendisinin türk kökenli olduğunu da düşünmüyorum, bizzat suratından da görüldüğü kadarıyla tipik bir ermeni fenotipine sahip.
bu tc düşmanlığı, bir döneme sola yatkın sanatçı olarak adını yazdıran sezen aksuyu, akabenin hedapeyi sevip okşadığı bir dönemde çok rahat akabe ile buluşturabilmiştir. o kadar şehit verdiğimiz bir dönemde açılım açılım diye yırtınan sezen hanımın öldüğü hafta berkin elvan için bir yazı kaleme alması da isabet değildir.
en sonunda akpnin hdpyi atık kağıt gibi buruşturup çöpe atması, sezen hanımı artık mevcut iktidara destek vermediğini ve vermeyeceğini belirten bir beyanda bulunmaya yönlendirmiştir.
bu ve bunun gibilerinin temsil ettiği zihniyet; yerine göre solcu yerine göre demokrasi ve özgürlük aşığı yerine göre de antidemokratik bir iktidarın yancısı takılırlar. hümanizm diye çığırırken pkkya göz kırparlar. kaza kurşunuyla ölen pkk göstericisinin ardından insanlık naraları atarken, kaçırılıp işkence edildikten sonra infaz edilen bir öğretmen karşısında buz gibi soğuk ve tepkisiz kalabilirler. bunlar tutarsızlık değildir. aksine kendi içerisinde tutarlı davranışlardır..
Her ne kadar aksini savunanlar olsa da bence Türkiye'nin nadide sanatçılarından biridir. Yüreği sevdaya düşüp de bir sezen şarkısıyla inim inim inlemeyen kişi yok denecek kadar azdır desem -mübalağa ediyorsunuz kuzum- diyenler olabilir. Haklilar.
Her sarhoş zamanımın bir anında da olsa mutlaka kulaklarımda olan aşk yazarı.
Hayatta 3 insanla rakı içmeyi çok istedim, birisi kendisidir.
Hazır siz barışmış ken tilbe'den gelsin;
Canım benim.