sezen aksu nun sesinin ve sanatci kisiliginin sirf sezen e laf atayimda dikkat cekeyim tarzi kisilerce elestirilmesine sadece bi yerimle gülüyorum. sezen in sesinin kalitesinin ve ne kadar sevildiginin göstergesi konserlerdir, fazla söze gerek yok.
Türk popundan tutun slav, yunan, ermeni, arap vs her türlü müzisyenle tekno, slow, yöresel, ulusal, evrensel müziğin her türlüsünü yapmış, 40 yıldır Türk müziğine yön vermiş, hala yeniyetmelere yaranamamış sanatçı. Kadın konserlerinde TSM söylüyor, kürtçe şarkılar seslendiriyor, şarkılarının akustik gitarlı, remiksli, rock versiyonlarını bile söylüyor. Daha ne yapsın a dostlar?
insanlar ne yapmasını bekliyor acaba 50'sinden sonra? 18'lik yeni yetmeler gibi saçlarını pembeye boyatıp punkçı modunda sahnelere fırlayıp nu metal mi yapsın?
2000-2005 arası ne kadar şarkı varsa %45i bu hanımdan, %45'i yunanca orjinallerinden alıntıdır. yunanistan'da yaşasaydı eminim daha çok değer verilirdi. tıpkı haris alexiou gibi...
muhteşem bir yorumcu. hele şu son sıra mıy, mıy yorumculara geçit veren ergenlerin
dinlediği şarkılardan sonra kendisinin değeri artmıştır . http://youtu.be/F8u_ti4KB0Y
kadere inat hayati sil bastan yasa tekrar askin sesi. yiten, giden yol arkadaslarinin yeri dolmaz doldurulamaz ama unutma ki bizlere "herseye ragmen hayata tutunun, umutsuzluga kapildiginizda avaz avaz sarki söyleyin, aramizdaki cok derin bir bag birbirimizi yüzyüze tanimasakta hissediyoruz..." diyen sensin. Sana olan sevgimizi hisset ve bizler icin avaz avaz sarki söylemeye devam et.
Öptüm albümüyle 145.000 satış yakalayarak 2011'i ikinci kapamış şarkıcı.
Belki bu kimilerinin gözünde bir başarı olabilir ama Sezen Aksu 88'in 24 yıl önce 1 milyon sattığı düşünülürse, ülke müziğinin, alım gücünün ve dinleyici kitlesinin ne tür bir erozyona uğradığı görülebilir.
Üstelik o zamanlar nüfus 50 milyondu, şimdi ise 75 milyon.
Edit: Amerika'da Lady Gaga ilk çıktığı gün 375.000 sattı, ilk hafta sonunda 1.400.000 civarındaydı satış.
40 yıllık sanat kariyerini, paçavramsı bir siyasi partiye (bkz: akp) peşkeş çekerek sıfırlamış kadın şarkıcı. bir diğeri de ajda pekkan dır. bunların menopozdan 50 yıl kadar önce çıkmış olmaları gerekiyor ama hala o bunalımlı evreyi atlatamamışlar gibi gözüküyor.
sanatçi kimliğini koruyabildi mi sorusu bırakın bir yerde kalsın şarkılarıyla, yorumlarıyla insanın ruhunu dinlendiren üstad. kırmızı şarap eşliğinde felaket uyum sağlamaktadır ayrıca.