açılışların mantığı kavranmalı- oyun ortası, oyun sonu çalışılmalıdır- bazı taktiksel kavramlar öğrenilmelidir. (örnek: açmaz, şiş gibi)- satrançta başarılı olmuş biri olarak, başarılı olmak isteyenlere vereceğim tavsiye nedir? şu: süresiz oyunlarda rahat olun ve rakibinize düşündüğünüzü düşündürtmemeye çalışın. - blitz oyunlarda başarılı olabilmek için sürekli blitz maçlar yapmalısınız. maç yapmak isteyenleri beklerim http://tr.lichess.org/
Stefan Zweig'in başyapıtı sayılan dünya edebiyatı klasikleri arasındaki eser. Satrançın basit bir oyun olmadığı bir felsefesi olduğunu çok iyi ortaya koymuştur.
dikkatsizlik affetmeyen oyun, aklınızı tamamen oyuna vermemeniz mat olmanıza sebep olur en önemli nokta hem saldırı hem savunmayı aynı anda kontrol edebilmek.
Hayatın similasyonudur. Her ihtimali düşünmelisiniz kendi yapacağınız, yaptığınız ve rakibinizin yaptığı yapabileceği savunma ve sadırı temelli kurallara dayalı daha doğrusu kuralları istenilene uyartılmış oyundur. Hayatta ihtimaller dahilidir. Bu yüzden hayatın oyunu değil midir.
satranç açılış, oyun ortası ve oyun sonu olarak üç kısma ayrılır. tecrübeli her oyuncunun bir açılış repertuvarı vardır. mesela eski dünya şampiyonu gary kasparov beyazlarla vezir gambiti gibi; siyahlarla da sicilya savunması, şah-hint savunması, caro kann gibi açılış temalarını uygulamıştır. oyun ortası ise ikiye ayrılır. ilki kısa vadeli taktik motifler, kombinezonlardır. ikincisi de konumsal oyun, stratejik temalardır. sonrasında oyun sonu gelir. oyun sonundaki ufak bir üstünlük oyunu kazandırır. detaylı olarak öğrenmek isteyen cilt cilt satranç kitaplarını okuyabilirler.
Halk Edebiyatı nazim biçimi.
Ilk dortlugun ilk satırı 2. Dortlugun 3.satir 3. Dortlugun diye devam ederken en son bir bakmissiniz o ilk yazdığınız dörtlük gelmiş.
Baya zor kafiyeli bulması. O yüzden tercih edilmez.
akape seçmeninin favori oyunu olma yolunda önemli mesafe katetmiştir. çünkü türkiye nin süleyman şah türbesinden çekilmesini ya da 22 şubat 2015 şah fırat rezaletini çok akıllıca bir hamle ile savunmaktalar:
''Satrançta rakip 'şah' derse, 'mat' olmamak için 'şah'ın yerinin değiştirilmesi gerekir.''
Türbenin yerinin neden değiştirildiği açıklığa kavuşturulmuş oldu böylece.
kendimi bir işe verme konusunda sıkıntım olduğundan, konsantrasyonumu ilerletmek için oynadığım oyun. yine de 3 hamle ilerisini düşündükten sonra kafam dağılıyor, yani bende bir sike yaramıyor. ama yararlı tabi.
Şahı oyun başlar başlamaz en öne koyarım. Ne o öyle lan karı gibi kral mı olur? Vezir bile daha çok iş yapıyor. Kral dediğin 300 spartalı'daki leonidas gibi olacak hacım. En önde Savaşacak.