karadenizin sebze ihtiyacının hemen hemen tamamını karsılayan , verimli ovalara sahip tarım kentidir. öylesine mubarek toprakları vardir ki , karpuz bile yetişir animallah. güzel havasi , denizi ve tarihi dokusu ile karadenizin incisi degil, altınıdır samsun.
doludizgin anılarıma ev sahipliği yapan deniz kokulu memleketim.
sahilinde çay içmeye doyamadım.
19 mayıslarda sabahlara kadar sokaklarında dolaşmaya, eve gitmeyip sahilinde sabahlamaya doyamadım.
umarsızcasına atılan çiftlik turlarında eskittiğimiz kaldırımların, içtiğimiz biralarla kirlettiğimiz sokaklarındı mekanımız.
hele o kızların yok muydu? utandığımız, konuşamadığımız..
girişinde "atatürk'ün şehri samsun'a hoşgeldiniz" yazısıyla karşılandığımız, bizleri her daim onurlandıran memleketim;
ülkemin en güzel şehirlerinden izmir'de olmak bile senin özlemini silemiyorsa içimden, bil ki yerin başkadır.. sen tek tanesin..
son 5 günümü yaşadığım caaağnım memleketim. ankara da 4 ay yaşadıktan sonra cennet gibi geliyor insana. havası, denizi, insanı, samimiyeti, herşeyiyle bitanecik güzel şehir..
padişahın eflak tarafından getirilen köpeklerine samsun denirdi... samsun ilimizde eski çağlarda yaşamış ilkeller köpeğe taparlardı o yüzden bu isim verildi densede mesnetsizdir...
ek : 1860'larda büyük yangın sonrası isviçreden şehir planlamacısı getirilip yardımı alındığı belli güzel şehir...
ankara da yaşamaya başladıktan sonra değerini daha da anladığım canım memleketim. hem gelişmişlik açısından hem samimiyet açısından bir çok şehire tercih edilebilecek bir yer bence. hemde denizin dibinde, daha ne olsun yani. *