solframe'de görüp ne oldu yine şehrimde diye merakla daldım ve gayet haklı serzenişler gördüm.
ağaç düşmanlığı, yapı aşkıyla yanıp tutuşuyorlar fakat yollar hala delik deşik, yamalı. nabıyonuz abi siz?
yaşlı ve büyükçe çınar ağaçları çok konuşulmayan tabiat varlıklarından bu kentin. son birkaç örneğe şehir merkezinde denk gelmek mümkün. yine mert ırmağı vadisinde ve samsun- sivas demir yolu etrafında bulunabiliyorlar. eskiden ağaçsız, üzüm asmasız sokağı da yok gibiydi. belediyenin anlaşılmaz ağaç düşmanlığından nasibini almıştır.
Doğu Karadeniz ve Batı Karadeniz çevresinden ayrılan en önemli özelliği dağlarının geride olması ve liman hinterlandının geniş olmasıdır. Bu sebeple olsa gerek ki ticaret gelişmiştir. Tarım kentidir kendisi. Evet, delta ovası bulunmaktadır.
daha fazla gelişmesi gereken şehir idi. ve gelişmesi gerekti. hinderlandı bu kadar geniş olup neden hak ettiği değeri bulamamıştır. doğu ve orta karadeniz gibi bir coğrafyanın liman, ticaret, sanayi şehri olabilirdi. oysa bu bölgelerin insanları ilk olarak istanbul ve Marmara bölgesine göç etti. oysa Samsun'da oluşturulacak iş imkanları ile bu göç durdurulabilirdi. samsun üç beş milyonluk bir şehir haline gelebilirdi. karadeniz bölgesinde yaptığımız en büyük yanlışlardan biriydi. samsun ve çevresi öyle bir şehir ki, geniş ovaları, limanı, dağları, ormanları, doğal hayatı ile büyük bir şehir olmayı hak eden bir şehirdir.