Mekan içinde bulunanlar ile nasıl da kaim... samsun bambaşka bir yer, belki bir rüya aleminin karadenizdeki izdüşümü...
Nilgün marmara'nın bir şiirine adını bilmediğim çok güzel bir filmden sahneler koymuşlardı. Orada her şey bambaşkaydı. Ağaçlar fantastik, hayal ile rüya arası; keza güneş ve deniz de öyleydi. Evet samsun da benim için böyle. Sokakları caddeleri, sahili, kafesi gördüğümüz adım attığımız her yer sanki eflatun'un ideaları gibi, her köşeden muhayyilemde başka alemlerin kapıları açılıyor..
sıradan bir şehirlerimizden biridir. tek rakipleri olarak texaslıları gören samsunlu kardeşlerimiz, dünyanın her bir yerinde farklarını ortaya koymuşlardır.
'72 YE bir tertip samsunlu nuri, kimseyi s*kemeden bu diyarlardan gidiyor'
Bazen güzel bazen çirkin. Bazen yaşanılası bazen kaçılası bulduğum şehir. Ama düşününce, fena değil hani. Nihayetinde Karadeniz. Denizinin havası, dalgası bi' başka.
Türkiye'nin en yaşanılası şehirlerinden biri olmakla beraber özellikle 2002 sonrası sanayinin yok edilmesiyle ve tam tersi şekilde betonlaştırılmasıyla ve Suriyedeki savaşı sonrası Suriyelilerin doldurulmasıyla acayip bir hal almış şehirdir.
2002 öncesi Devletin birçok seçkin fabrikası, çiftliği vssini barındırırken şuan büyük şirket sayısı rakamla "1"dir. O da British American tobaccodur ki Tekelin özelleştirilmesiyle Türkiye'nin dört bir yanında kapatılan fabrikalar tek bir fabrika olan samsunda temsil edilmektedir. diğer irili ufaklı sanayi işletmeleri ise şehire doğru dürüst hayırı bulunmayan işletmelerdir. Ayrıca hara vb hayvancılıkla-tarımla alakalı devlet teşebbüsleri de yok edilmiştir.
Suç oranına gelince tvlerde gördüğünüz her şeye inanırsanız Türkiye'nin bölgesel güç olduğuna da inanırsınız. Bununla beraber acayip bir şekilde Samsun düşmanlığı da vardır tvlerde siyasi arenada. Samsunsporun başına gelenler kolay kolay hiçbir kulubuün başına gelmez.
bir gunu daha vahset taciz tecavuz uclusunden biriyle gundeme gelerek kapatmis sehir. malesef bir doktor hastahanede vurulmus. yogun bakimda kendisinin onlu yaslarda cocuklari bulunuyor. allah cocuklarina bagislasin.