Dünyanın en güzel ama en bahtsız kızlarının yaşadığı ülkedir. Slavlaşmış bir ırk ve makyaj hileleri ile evde ki karınızdan soğutabilirler.
Faşizm olsun sovyet baskısı olsun çeşitli faktörlerle tarih boyunca beli doğrulmamış ülkedir.
Kökenleri dolayısıyla fransızca, italyanca veya ispanyolcayı konuşma düzeyleri yüksektir. Genç nesil ingilizce'yi de iyi bilir. ingilizce Film ve dizilerin nerdeyse tamamı alt yazılı olduğundan halkın genel olarak yabancı dil konuşma oranı yüksektir. Rahat edersiniz. Bu konuda Bir diğer ülke slovenya'dır, yaşlılar dahil akıcı ingilizce konuşurlar.
2.dillerinin ispanyolca olduğunu düşünüyorum. yani açın bi inna şarkılarını dinleyin, illa ispanyolca bir kısım çıkıyor, keza toca toca, billionera, zaleilah şarkılarının nakaratları ispanyolca. ha güzel şarkılar mı diye soracak olursanız güzeller orası ayrı.
Avrupanın tarım kaynağı olan ülkedir. Aynı zamanda hayvancılık ve alkol üretimiyle avrupada bir kaynak ülke olarak görülür. Avrupa birliğine alınma sebebi bu olduğu iddaa edilir.
evet duble yol yok hiç. ama diğer herşey çok iyi. ucuz bir ülke. kadınlar güzel yemekler güzel. domuz eti çok tükettikleri için hepsi berbat sarımsak kokuyorlar. bir tek o kötü.
ben araba ile gittim buraya. 1 hafta kalıp kuzeyi güneyi ortası batısı doğusu gezdim. şirkete fabrika bakmaya gitmiştim.
herkes ingilzice konuşuyor osebeple de rahat ediyorsun. örnek vermek gerekir ise, benzini kendin koyuyorsun. yanlış koymuşum dizel yerine benzin. farkettiğimde zaten 25 litre olmuştu. türkiyede başıam gelse imkansız nasıl çözeceğiz. burada hemen söyledik adam bir yer tarfi etti. arabası ile adı götürdü çekici buldum. arabayı çektirdim. yaptırdım aldım 1 saatte. tamirci bile acaip ingilzice biliyor.
evlede yapılan acaip acı bir rakıları var. resmen cesaret testi.
ormanlar muazzam. türkiye de orman var demesin kimse. ayrıca tarım faaliyeti almış başını gitmiş. tulcea dan tirgü mureşe gittim. yol nerden baksan 450 km boyunca ufka kadar sağ taraf mısır tarlası sol taraf ise ayçiçeği. türkiyede tarım da var demesin kimse.
gezilecek çok yer var ama tabi ki ve doğal olarak en iyisi tirgu mureşe giderken braşov taraflarında sigişuara ya dönüp yolu tırmanınca pek sayın drakula beyin şeyin şatosu mutlaka gezilmeli.
inerken de braşov yolu kenarında bekleşen escortlar 70 dolar saatlik 200 dolar gecelik seninle arabana atlayıp tirgu mureşe kadar geliyorlar.
kadınları nhepsi çok güzel. erkeklerin hepsi de mal. zaten erkekler hiç çalışmıyor. çalışanları ntamamı kadınlar. o sıcakta fabrikalarda bikini ile çalışıyorlar. erkekler de bu sırada içkii çiyorlar süreki.
sosyalistler zamanında tarım arazilerinden çalmamak için, köylerde evlerin ikinci sıradan devam etmelerine izin vermemişler. bu sebeple de evler yol kenarında tek sıra hep. böyle olunca da en küçük köy bile yol kenarında upuzun sıralanmış oluyor. bir sürü köy var. 1km gidiyorsun sonra 1km köy sonra 1km yol vs. bunun zararı ise şu, balıkesirden romanyaya 8 saatte gittim. romanyaya girip tulceaya gitmem ise bir 8 saat daha sürdü. çünkü orada yol yayaları nhakkı. ve sağa sola bakmadan atlıyorlar yola. sen durmak zorundasın. böyle olunca da 50nin altında gidiyorsun hep.
bir de binlerce yüzbinlerce rüzgar enerji şeylerinden var. dağ taş bunlarla dolu.
götünü göstermeyene ekmek vermiyorlar diye düşünebilirsiniz bu memleket için çünkü adım başı kabak gibi geyikli-geyiksiz her çeşitten taytın öne çıkarttığı götler yüzünüze çarpar.
bütün hepsi ünlü birer megastar havasındadır giyim-kuşam şekliyle "hangi zenginin kızı la bunlar" diye düşünürsünüz ancak evlerini gördüğünüzde bizim ülkedeki 80 li yıllardan kalma düzende yaşadıklarını ev aşyalarının genelde çok çok çok ama çok eski olduğunu görür şaşırırsınız. ulan üste başa bak oturduğu koltuğa bak... dersiniz.
Üste başa para çok ama koltuğa dolaba halıya para yok herkes dışarıdaki görüntüsünün peşinde.
2. dünya savaşı'na nazi saflarında girmiş, sovyet saflarında ayrılmıştır.
romanya cephesinde sovyet askerleri nazi 6. ordusunu kıskaca alıp yenilgiye uğratınca romanya kralı saf değiştirme kararı almış ve koyu bir komünist destekçisi olmuştur, soyvetler romanya askerlerinin geçmişte stalingrad ve birçok cephede sovyetlerle çarpışmasına rağmen bağımsızlık hakkına saygı duymuş ve romanya'yı işgal etmemiştir.
check in listeme eklediğim ülkelerden biri. gezdik eğlendik çalıştık. doğa güzelliği insanların sıcaklığı çok güzel yemekleri bulgaristanın yemeklerine çok benziyor.
öyle tarihi bir güzelliği yok. ama gece hayatı erkekleri kızları on numara.
para birimi lei 1 euro 4 lei. çok para verip bir şey alamıyorsun.
ama gidin görün derim alışkın olduğunuzdan farklı bir yer görmüş olursunuz.
yaşanılası yerlerin başında gelir.insanı sıcaktır ve yabancılık çekmezsiniz.ülkemize nazaran ucuzdur,öğrenciyseniz ve fazla masrafınız yoksa 250 dolarla çok rahat bi şekilde geçinebilirsiniz.