her baba yiğidin harcı değildir içmek. adabını bilmek gerekir. mezesiz içmek, kendilerine en büyük hakarettir. mezesiz ve hızlı içince güneşi batıdan doğurup, doğudan batırabilecek güce sahiptir. en güzel mezesi cacık veya semizotu salatasıdır. balık ile ayrı bir zevkli, şalgam ile ayrı bir heybetlidir.
rakı içebilen insanlarla içildiği takdirde ne dert kalır insanda ne keder...adabıyla içiceksin şişede durduğu gibi durmaz çarpar adamı...yanında beyaz peyniri olucak bide kavun oldumu tadına doyulmaz hele bide fasıl varsa ne içtiğini anlamaz insan.
kilometrelerce ötedeki arkadaşım içmiş bu akşam. az önce "çok içmişim bu gece" dediğinde gecenin bi yarısı canımın çekmesine sebebiyet vermiş muhteşem ötesi içki. neyse ki söz verdi haftasonu karşılıklı içeceğiz.
Diger ickiler gibi "free style" icilemeyecek bir ickidir. Icilen ortamda servisi yapacak kisiden baslayip son yudum icilene kadar gerek masadakilere, gerekse icilen ortamdakilere adab-i ile davranilmasini gerektiren ickidir.
rakı gercekten çok güzel tabi bulgar rakısını denediyseniz. 2 duble sek içildiğinde ne yaptığınızı hatırlamıyorsunuz ve yeni rakıdan daha çabuk çarpıyor insanı.
kanımca baş ağrısını iyi ettiği bir mittir. olmaya da bilir. lakin geçmeyen baş ağrım an itibariyle ozzy osbourne- paranoid dinlememle son bulmuştur. ve böylece bir mit daha çürütüldü.
(bkz: mythbusters)
rakı candır. içmeyeni bilmeyeni rezil edecek içkidir. adabı vardır, boş oturulmaz rakı sofrasına. önce gözünü doyurmalı insanın rakı sofrası. illa ki yeşillik olmalı masa da, bir de yoğurt illa ki. buz katılmaz rakıya mümkünse soğuk su. ince olmalı rakı kadehi, kadehe dokunduğunda hissetmelisin rakıyı. ciddi mevzular konuşulmaz rakı sofrasın da, karıdan kızdan bahsedilmez. bir futbol takımını kurtarırsın hesapta en fazla.