eskişehir, beşiktaş ve ankaragücü'nde kalecilik yapmış, 8-0'lık galatasaray - ankaragücü maçından sonra adı şikeciye çıkan ve ispatlanamamasına ve futbolu bırakmasının üstünden hayli uzun zaman geçmiş olmasına rağmen hala bu sıfatla anılan yugoslav futbolcu..
şike yapmış oldugu ayyuka çıkan fakat bir türlü ispatlanamayan yugoslav kalecidir. beşiktaş ın 100 yıl formasında adı bulunmayan tek futbolcu olması bu kalecinin başka bir özelliğidir.
aslında şikeci olmayan, sadece aşırı fanatik beşiktaş taraftalarının öyle düşündüğü kalecidir.
şöyle ki: bahsi geçen sezonun son maçları oynanmadan önce lig tablosunda galatasaray +45 averajla birinci sırada, beşiktaş +43 averajla ikinci sıradadır. yani galatasaray zaten son haftaya önde girmiştir. son hafta maçında da galatasaray zalad'ın koruduğu ankaragücü kalesine 8 gol göndermiştir. buraya kadar hala şike var diye düşünebilir bünyeler. ama aynı ankaragücü'ne beşiktaş istanbul'da 4 ankara'da 6 atmıştır. galatasaray da istanbul'da 3 ankara'da 8 atmıştır. beşiktaş toplamda 10 gol atarken şike yoktur da galatasaray 11 gol atarken mi vardır? yazıktır zalad'a, günahtır. *
ligin son maçında gs'den 8 gol yiyerek galatasaray'ın son maçta averajla beşiktaş'ın önünde şampiyon olmasına katkısı olduğu dilden dile dolaşan meşhur kaleci.
son maçta sanıldığının aksine galatasaraydan 8 değil 5 gol yemiş kalecidir. ikinci yarı kaleye başka bir kaleci geçmiş ve 3 gol de o yemiştir. ve sanıldığının aksine galatasaray 8 tane değil de 1 tane atsaydı yani maç 1-0 bitseydi gene şampiyon olacaktı. ve zalad ertesi yıl galatasaray'a transfer olmamıştır. oysa biliyoruz ki beşiktaş antepten iki paçoz topçuya 20 milyon euro( -ki trabzonun yenilmesi karşılığında verilen teşvik primidir), febe ise karabük ten daha paçoz bir topçuya 9 milyon euro vermiştir ( -ki son derece rahat bir deplasman maçı ve bazı topçuların maç öncesi şehri terketme bedeli) . bu durumda tsl de oldukları için febe ve bejeke yatıp kalkıp dua etmelidir. zira mesala italya liginde oynuyor olsalardı federasyon tarafından küme düşürülürlerdi sanırım.
korcan'dan daha kötü olmasın, bahsi geçen maçtan önceki iki haftada altısı beşiktaş'tan olmak üzere toplam on bir gol yemiş kaleci.bahsi geçen maçta ise ilk yarıda beş gol yemiş kaleci.ikinci yarıda yerini üç gol yiyecek olan diğer kaleciye bırakmıştır.fenerbahçeliler ve beşiktaşlılar istedi diye şikeci ilan edilmelidir.
galatasaraydan 8-0 , 3-0 olmak üzere 11 gol.
Beşiktaştan 6-0 ve 4-0 olmak üzere 10 gol yemiş kaleci.
tabi ki gerçek nedir bilemeyiz. Fakat galatasarayın şampiyonluk için 1-0 bile yeterken neden rakip kaleciye 8 gol yemesi için para vermesi hangi mantığa uyuyor anlamıyorum.
futbolu 1993 yılında 37 yaşındayken ankaragücü'de bırakan, an itibariyle kaleci antrenörü olarak sırbistan futbol milli takımında görev yapan kaleci. 1987-89 sezonları arasında beşiktaş'ta, 1986-87 sezonunda da eskişehirspor'da görev yapmıştır.
fenerbahçe'nin kadıköy'de aydınspor'dan 6 tane yiyip herkesin diline düşmesine sebep olan 26 ağustos 1990 gününün diğer flaş skoru da bakırköyspor'un ankaragücü'nü 7-1 ile hezimete uğratmasıydı. o maçta ankaragücü'nün kalesinde 7 tane gole maruz kalan vatandaş da bu zalad'dan başkası değildi. zalad kariye boyunca yedi de yedi, geğirmedi...
olimpiyat' ta havalara sıçrayan yasin sülün' ü, elle gol atan anelka' yı unutanların, ironik biçimde hatırladığı kaleci. hele zalad' ın suçlandığı sezon beşiktaş' ın ankaragücü' nü 6-0 yendiği hatırlatılınca kimse bundan bahsetmek istemez. varsa yoksa 8-0. he gülüm he. evet.