berlin'de adım başı şubesi bulunan ve özellikle salam pizza'sı ve margheritası mükemmel olan ama türkiye'deki pizza days'le başa çıkamayacak ünlü pizzacı.
En sevdiğim pizzacıdır. sırrı neyinde bilmem ama milyon tane ayrı pizzacıya gittim böyle lezzetlisini yemedim. sırf pizza hut da yemek için 1 saat yol gittiğimi bilirim ben. hem de dersten çıktıktan sonraki yorgunlukla. bak yine aklıma geldi. canım çekti gece gece.
sınırsız menüsü nedeniyle oldukça tutulan pizza restoranı.ayrıca 2 kişi alınıp 5 kişi yenebilmektedir.1 kişi alırsa 1 kişi yiyebilir kuralı da tamamen formalitedir en fazla görevli gelir bir uyarır sonra devam edersin.
eve sipariş getirecekleri zaman restoran fiyatının üzerine 3 lira ekliyorlar. ve para üstü verirken küsüratı cebe indiriyorlar. bir de hep yarım saat dedikleri halde 45 dk sonra getiriyorlar siparişi. çağrı merkezleri hep meşgul, embesil ötesi ve sinir zıplatıcı bir melodileri var beklemedeyken, ve en az bi 10 dk sürüyor hatta birinin çıkması.
genel anlamda bakacak olursak öyle ahım şahım güzel pizzaları da yok ama gelgelelim pizza konusunda acayip takıntılıyım ve pizza hut"ın akdeniz dipsos pizzasına tapıyorum. nerdeyse 5 yıldır falan başka pizza yemiyorum.
bu sebepten tüm bu sinirime dokunan hareketlerine sırf akdeniz pizzasına acınası bir biçimde bağımlı olduğum için katlanıyorum.
4 kişi doymak için yerseniz 50-60 tl'yi gözden çıkarmanız gereken pizzacı. onun yerine hazır pizza tabanları + tüm malzemelerden bolca alın. evde fırında yarım saatte pişirin. 15 tl'ye 4 kişi hayvanlar gibi yiyin yine bitmez, sabaha da kalır. 45 tl'de cebe kalır.
geçen, ayıptır söylemesi, bunlardan birine gittim. bir kızcağiz geldi hesabı almaya. o kadar mekanik (ama allah için güzel bir tonla) konuşuyor ki, bir an insansı bir robota bakıyormuşum gibi hissettim. "vay be" diyecektim, "sonunda yapmışlar demek." yine de emin olmak için turing testi yapasım geldi oracıkta. "2+2 kaç eder?" diye soruversem sanki "4, başka bir isteğiniz var mı?" diyecekmiş gibi bir duruşu vardı kızın. halbuki sana sorsalar "ne alaka efendim, anlayamadım?" dersin, di mi? gerçi içine böyle sorular sorunca ne alaka dedirtme devresi de koymuş olabilirler. daha ayrıntılı bir teste tabi tutmak gerekir o zaman.
sonuçta diyorum ki, bu adamlar (pizza hut) ya sıfırdan insansı robotlar üretiyorlar, ya da insanları alıp bilinçlerini sökerek robotlaştırıyorlar. ya da sadece ben eğleniyorum kendimce. yine de aklınızda olsun, siz de pizza hut'ta olan diyaloglarınızda çaktırmadan turing testi yapın. sonuçları paylaşın. öğrenelim gerçek hangisi.
coğrafyamızın mayalı hamur kıvamını ve tadını çok iyi analiz etmiş, malzemelerinin fena değil olmasını da çok beğendiğim (ki diğer tüm pizzacıların pizzalarından yedim ve malzemeleri kötü idi) bi lezzet dükkanı. duble mantar, mısır, yeşil zeytin, siyah zeytin ve kalın hamur seçiyoruz. büyük boy olacak tabi.
dipnot: taxim'deki pizza hut'ta all you can eat olayına girip, kenarlar dahil 14 (ondört) dilim pizza yemiş adamım ben. son yediğim dilimin ucu boğazımdan görünüyodu.
insani siparis verdigine pisman ettiren pizza markasi. en son ne zaman pizza hut'tan pizza yedigimi hatirlamiyorum ama "herhalde tadi guzeldir" diyerekten sebze supreme istedim bugun. hamuru bir acayip, malzemesi bir acayip, kivrim kivrim bir pizza geldi. karnim doydu ama tikadi resmen, lezzet alamadim. sonuc itibariyle burdan pizza yemeyin efendim.
sınırsız pizza vermeleri çok güzel bir olay hatta türk insanı bu olaya danaya giriyoruz der gibi bi söz geliştirmiştir sınırsıza girelim mi denildiğinde bu olay akla gelir. kolayı 5 lıra yapmaları acı bir olaydır ama yine de değer pizzası dominolara bin çeker.
izmir balçova kipa daki şubesi ticaret ahlakı konusunda yerin dibindedir.
Şöyle ki;
Efendim biz birgün burdan geçiyorduk. Restoranın dışına koydukları tabelada "sınırsız pizza, çorba, makarna 15 tl" diyordu.
Ben çok aç değildim. Ama eşim ve kızım yemek yesinler diye girdik. Bir tabağa üç dilim Pizza (parçalar bayağı ufak) bir tas çorba, bir tabak da makarna aldık. Kızım için de bir bardak kola.
Çok aç değilim ama bir parça Pizzayı da ben yedim. iki parça kaldı, sonra eşim iki parça daha aldı. Ben başka yemedim. Tatmak için çorbadan ve makarnadan da birer kaşık. Hepsi bu.
Yani sınırsız dedikleri yerde 5 parça küçük pizza, bir çorba, bir makarna artı bir bardak kola yedik.
Ne ödenir bu menüye?
15 lira + bir bardak kola parası değil mi?
Hayır?
Kasadaki dingil "pizzadan çorbadan makarnadan sen de yedin"diye 2 mmenü parası yani 30 lira istedi.
"Kardeşim dalga mı geçiyorsun, ben tattım sadece, kaldı ki yesem ne olacak, eşim 100 parça Pizza yese sorun yok, ben bi dilim ısırınca iki kişi mi yemiş sayılıyoruz" dedim.
Evet dediler. Ulan siz müşterinizin lokmasını mı sayıyorsunuz, masadaki adamlar pizza yı ortak mı yiyor diye mi bakıyorsunuz dedim.
Biz gördük dediler.
E yemedim o zaman hadi ispat et dedim. Biz yediğinizi gördük dediler.
"ulan tabaktaki pizzayı sadece tek kişi yiyebilir diye bi şey mi yazıyor bi yerde" dedim, hayvan gibi "sınırsız pizza" yazısının altında, tabelanın en dibinde, görülmesi imkansız bir "menü tek kişiliktir" ibaresi varmış.
Ben böyle şey olamaz dedikçe made in mardin garsonlar dolmaya başladı kasaya.
Yani adamlar ben eşimin tabağındaki bir adet parça pizzayı yedim diye benden bir menü parası daha istediler.
Allah bin belanızı versin deyip 33 lira ödedim. Yüzlerine dedim, burdan da diyeyim; haram zıkkım olsun. Kefen bezlerine nasip olsun.