orhan gencebay

entry1107 galeri381
    649.
  1. etliye sütlüye dokunmaktan kasıt, sizin sığ sağ sol anlayısınızsa, tezlerimizi dogrulayan sanatcıdır..

    50 yıl once neyse bugunde aynı olmak herkese nasip olmaz... o sizin sağ-sol kavramlarınıza sığmayacak kadar buyuk bir sanatkardır...

    en buyuk humanistlerden biridir..
    1 ...
  2. 650.
  3. 651.
  4. müzik bilgim yok, o yüzden kendisini mesleğinin terimleriyle eleştirebilecek seviyede değilim. uzun yaşamında verdiği emeklere saygılıyız vesselam. Ama keşke 50 yıllık çizgisini hükümetin emriyle de bozmasaymış keşke dediğimdir. kişiliğine de saygı duyardık belki o zaman.
    1 ...
  5. 652.
  6. brezilya da tanınan sanatkar.. cok sasırdım ama burda tanınıyor, sarkılarını beraber dinledik brezilyalı kardeslerimle.
    0 ...
  7. 653.
  8. inşaat sektöründeki yatırımlarına zeval gelmesin diye hergün bir yeni akp'li yağcılığı yapan efsane müzisyen.
    0 ...
  9. 654.
  10. gezi anarşizminin arkasındaki asıl amacı gören "adam gibi adam" sanatçılarımızdan.

    http://www.turkiyede.com....-hala-bitmedi-h74617.html

    ayrıca "cumhurbaşkanlığı tayyip erdoğan'ın hakkıdır" demiş.

    helal olsun orhan baba, helal olsun...
    1 ...
  11. 655.
  12. trt tarafında şarkıları yasaklanan fakat halkın kalbinde sonsuz özgürlüğe sahip olan led zeppelin'i, jimmy page' i bile etkilleyen dünya sanatçısı.
    bir bestesinden dört şarkı daha çıkabilecek sanatçı.
    1 ...
  13. 656.
  14. nazım hikmet
    " yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
    ve bir orman gibi kardeşcesine.
    bu hasret bizim " derken
    orhan gencebay
    "ağaçların özgürlüğü ancak ağaç gibi olur.
    benim özgürlüğüm ise düşüncemle hayat bulur.
    her sürünün bir çobanı var çobanını koyun seçmez.
    ben insanım koyun değil ben bilirim koyun bilmez."
    demiş..
    0 ...
  15. 657.
  16. Aşık veysel, neşet ertaş, kazancı bedih ve daha bir çok halk ozanımız hak ettikleri değeri görmezken haddinden fazla şişirilen kişidir.
    Düzenleme: yanlışlıkla sanatçı yazmıştım.
    Düzenleme 2: Kazancı bedih gibi bir usta soba zehirlenmesinden ölmüştür ne acı değil mi? Eklemeden olmazdı bu ayıbı.
    2 ...
  17. 658.
  18. ozanlar saflıklarıyla bilinir.. sanat namına bilgileri yok denecek kadar azdır . duygudur onları isi histir.. orhan gencebayın zaten ozanlara saygısı hep sonsuzudr..

    yalnız orhan gencebay bu ulkede muzik bilen ender adamlardandır.. nihavent uverturu baglama gibi aletle icra etmek, degil bi ozanın tam tesekkullu virtuozlerin bile tek seferde icra etmesi kolay degildir..

    o yuzden size abartı gelebilir lakin gencebay buyuk bir sanatcıdır..
    1 ...
  19. 659.
  20. gençlik yıllarından itibaren çıkmış olduğu kariyer basamaklarını son 10 senedir hızlı adımlarla inmekte olan şarkıcı.borsa manüpilasyoları mıdır,önünü alamadığı söylenen uyuşturucu müptelalığı mıdır onu hükümetten korkutarak "batsın bu dünya" liriklerinde anarşist bir şarkıyı yazan zatımızı kuzuya çeviren bilemem ama bizim gibi asıl dinleyicilerinden gün be gün uzaklaşmayı becermiştir.
    1 ...
  21. 660.
  22. Uzun ince yola çıktım düşe kalka yürüyorum yaşamanın bedelini çok pahalı ödüyorum sözleri ile beni benden alan sanatçıdır kendileri.
    0 ...
  23. 661.
  24. her yerden çıkan adam. akp'nin cumhurbaşkanlığı aday konuşmasında çıkıyor, alevi derneklerinin iftar'larında çıkıyor, akil adamların başını çekiyor, gezi için bişi dedimi bilmiyorum ama berkin elvan'a da bişiler demiştir, gidip ödül dağıtıyor, magazinde sürekli görüyoruz, bi ara jüri üyeliği yapmışlığıda vardı sanırım.

    adam her yerde, bi bitemedi gitti. böylelerini gördükçe midem iyice kalkıyor.
    3 ...
  25. 662.
  26. Bir saz çalıp iki türkü ile Türkiye'nin siyasetine yön verecek yerlerde bulunma şansı elde eden kişi. Ne güzel iş. Yıllarca okuyan adamlar akil adam olamıyor bunları yapıyorlar. Ne yaptı? Şarkı söyledi. Büyük iş.
    5 ...
  27. 662.
  28. kim ne derse desin efendiliğiyle adamlığıyla gönüllere kazınmış ozan.
    2 ...
  29. 663.
  30. T.c devletinde sanatı ve sanatçılığı en son tartışılacak olan büyük müzik üstadı..

    Bi bitmedimiz amına koduklarım ya..
    3 ...
  31. 664.
  32. kula kulluk ettiği için yazıklar olsundur.
    2 ...
  33. 665.
  34. halk sanatçısı değildir. çıkarcı bir insandır.
    1 ...
  35. 666.
  36. bugün rte'nin toplantısında görülmesiyle, kendi yazdığı "kula kulluk edene yazıklar olsun." sözlerini hatırlatmış sanatçı.
    1 ...
  37. 667.
  38. 668.
  39. yarın rte ve akp devrilip bir sol parti başa gelirse, o zaman da yaşasın atatürk diyecek insandır.
    2 ...
  40. 669.
  41. yarın bugun sol partide iktidara gelse devletci durusundan hicbir odun vermeyecek olan adam gibi adamdır.. sanatcıdır..

    2010 yılında cekmis oldugu kliple ataturke olan minnetini gostermistir. yarın bugun sol partide gelsw baska birileri de gelse yine ataturk diyebilcektir. mehehhhehehe yapmanınızın luzumu yok..

    klip burda, http://youtu.be/U1cmhbFyzzs

    gargara yapınız.
    0 ...
  42. 670.
  43. 671.
  44. başbakan erdoğan'ın toplantısına katıldığı için sanatçıların nereye katılıp katılmayacağına, hangi partiyi desteklemesi gerektiğine karar veren yetkili merci olan kemalist ağırlıklı muhalif güruh tarafından linç kampanyasına maruz kalmış sanatçılardan biri. kendisine saldırırken "kula kulluk etmek" ifadesini kullanmak da moda oldu sanırım. ovv çok zekiceymiş kardeş. hahah. adam toplantıya katıldı lan alt tarafı. özgürlük diye bağırıp da sırf siyasi rakibinin toplantısına katıldı diye sanatçılara saldırmak nedir? sanata saygısı yok bunların *.

    konuyla ilgili gereken cevabı kendisi vermiş.

    --spoiler--
    Bazı vatandaşlarımız diyor ki, "sen benim istemediğim bir şeyi yapamazsın. Öyle her davete gidemezsin. Yoksa seni lekelerim, küfrederim, her şeyi yaparım" demek istiyor.
    Ve yapıyor da. "Ben demokrasi, özgürlük, parlamenter sistem, insana saygı falan anlamam" diyor. "Sen benim onayım iznim olmadan hiçbir yere gidemezsin" diyor. Bunu yalnız sanatçılarımıza söylüyor.
    --spoiler--

    --spoiler--
    O kadar kaba olacak bir insan olamam ben. Bu bir davettir. Üstelik ülkemizin Başbakanı davet ediyorsa, bu davete icabet etmemek mümkün değildir. Ben böyle bir şey yapamam.

    Hatta başka bir örnek vereyim. Üç gün önce de Alevi Federasyonu'nun iftar daveti vardı, oraya katılmıştım.

    Cumhurbaşkanlığı vizyonu da anlatılacakken ben orada, ne olduğunu anlamak için bulunmalıydım. Neticede gittik gördük, öğrendik. ister onay verelim, ister vermeyelim. Bu ayrı bir konudur. Çünkü ülkemizde din, dil, ırk farklılıkları vardır, ayrılığı yoktur. Biz saygılıyız herkese. Biz demokrat bir ülkeyiz. Dolayısıyla herkesin özgürlüğü vardır.
    --spoiler--

    işte bu adamın terbiye, nezaket seviyesine herkes ulaşamaz.
    1 ...
  45. 672.
  46. Bizim milletimiz pek sever böyle adamları 50 yıldan geriden takip etmeyi.. düşüncelerini gramını bilmeyen insanlar gelmiş burda ahkam kesiyorlar.. ulan bilmiyorsan sus adam sansınlar bari seni..

    yaşarken bilemicek miyiz kimsenin değerini? duygularını düşüncelerini? 50 sene sonra mı anlamanız gerekiyo illa..
    gencebay da öyle bir adam olma yolunda ilerliyor..

    tanıyanlar anlayanlar istisna.
    1 ...
© 2026 uludağ sözlük