bugün cardiff takımını 2-1 lik skorla geçerek hem moral bulmuş hem de zirveyi kovalamayı sürdürmüş takımdır. büyük bir aksilik olmaz ise ilk 2'deki yerini sezon sonu alıp direkt premier league'ye çıkıp hakettiği gerçek yere gelecektir.
yürü lan nottingham forest, kim tutar seni be!*
efsane ingiliz futbol takımı. iki sezon üst üste şampiyon kulüpler kupasını kazanmıştır. efsaneyi yaratan; tam 18 yıl teknik direktörlüğünü yapan brian clough olmuştur. bir alt ligden alıp avrupa şampiyonu yapmak, pek fazla görülecek bir hadise değil sonuçta.
ligde 4. sıraya 2 maç eksiği ile çıkmış takımdır. ilk 3 sıra takımlarından 2 maç eksiği vardır. bu eksik maçlardan 3-4 puan alırlarsa direkt 2'lik pozisyonuna zıplayacaklar. eğer 2 maçı da alırlarsa 55 puanla şarapsız qpr'in 1 puan arkasından ensesine yapışacaklar. ama daha önce de dediğim gibi bu yıl hedefi tutturacaklar. belki de birinci olarak. yürü lan nottingham forest, kim tutar seni be!*
berbat basladigi sezonda toparlanarak "gizli ikinci" olmayi basaran, bu aksam muhtemelen bristol city'yi maglup ederek premier lig taraflarina dogru yardirmaya baslayacak takim.
su mevcut kadrolari falan degissin, premier lige cikmalarini en cok ben isteyecegim. ama kalenin önüne dizilmekten baska bir bok yapmayan tipler oynamasin su takimda artik.
hak ettiği yerde olan ve uzun yıllar orada kalacak gibi görünen takım.
abi anlamıyorum "olması gereken yere dönmesi gereken hede gereken hödö gereken" diyenleri. ulan eskidendi işte. şu an bu takım, ingiltere ikinci liginde en fazla üst sıralara oynayabilecek bir takımdır. ingilizlerin futbol kültüründen ötürü her zaman göz önünde tutulur, desteklenir. göztepe'den, kocaeli'den tek farkı 30 bin kişilik stadyumunun ve takımını her zaman destekleyen bir nottingham halkının varlığıdır. şerefsizlik yapmayan kulüp başkanları olmasıdır.
kendileri 4 haftasını geride bıraktığımız sezonda 3 puanla 19. sırada, küme düşme hattının 3 sıra üzerinde yer alıyorlar. ve emin olun, nottingham kadar "efsane" olan onlarca kulüp var ingiltere'de. birileri premier lige yükselecekse, nottingham'dan önce bunu yapacak çoook fazla takım var.
ha bu sezon yükselirlerse ne olur? göt olurum ama "ne işiniz var piçler geri dönün!" de demem. nottingham iyidir. çıksın, yine avrupa kupalarına katılsın falan. ama olmaz yani artık, geçti onlar nottingham'dan. gençlikte herkes öyle. hehe.
(bkz: #7964723) nolu entrimi yalancı çıkarmayarak blackpool'a elenmiş championship takımıdır. bu takım seneye premier lig'de oynamak istiyorsa ilk 2'yi hedeflemelidir.
bugünkü maçta deplasmanda scunthorpe united'la 2-2 berabere kalarak ligi 3. bitirmiş ve playoff'ta blackpool'la eşleşmiş championship takımıdır. forest, bana göre genel kanının aksine bu eşleşmenin favorisi değildir. nedeni de rakibine göre play-off özürlüsü olmasıdır. forest'in oynadığı play-off'lar şöyle:
2002-2003 first division (bugün championship):
nottingham forest - sheffield united: 1-1, 3-4
2006-2007 league one
yeovil town - nottingham forest: 0-2, 5-2
blackpool'un oynadığı play-offlarsa şöyle:
1990-91 fourth division (bugün league two)
scunthorpe united - blackpool: 1-1, 1-2
torquay united - blackpool: 2-2 (uzatma), torquay united penaltılarla 5-4, toplamda 7-6 kazandı 3. lige çıktı)
1991-92 fourth division (bugün league two)
barnet - blackpool: 1-0, 0-2
blackpool - scunthorpe united : 1-1 (uzatma), blackpool penaltılarla 4-3, toplamda 5-4 kazanarak 3. lige çıktı
2000-2001 third division (bugün league two)
blackpool - hartlepool united: 2-0, 3-1
leyton orient - blackpool: 2-4 (blackpool second division'a yani bugünkü league one'a çıktı)
2006-2007 league one
8. haftada blackpool'a 1-0 yenildikten sonra sürdürdüğü 19 maçlık yenilmezlik serisini önceki gün oynadığı ve ezeli rakibi derby county'nin sahasında yapılan maçla bitiren efsane kulüptür. 1-0 biten bu maçtaki rakibi derby, brian clough'nun 1967-1973 arası teknik direktörlük yaptığı dönemde bir 2. lig, bir 1. lig şampiyonluğu yaşamıştır.
geçen sezonu 19. biiren, bu sezon kötü başlasa da çabuk toparlanan ve bugün oynadığı maçta deplasmanda 2 sezon önce birlikte championship'e çıktığı swansea city'yi 1-0 yenerek 36 puanla ve maç fazlasıyla 3. sıraya çıkan takım. bu sezonki performansıyla en azından premier league'e yükselme maçları oynamayı hedefler görünmekte.
renklerini italyan devrimci giuseppe garibaldi'nin giydiği kırmızı gömlek'ten alan ve en önemli rakipleri 1993-94 sezonundan beri karşılaşmadığı notts county; ayrıca derby county ve leicester city'dir. 15 haftası geride kalan championship'te 6 galibiyet ve 6 beraberlikle topladığı 24 puanla 10. sıradadır. pierre van hooijdonk ve dean saunders'ın yanısıra ingiltere milli takımında oynayan ilk siyahi futbolcu viv anderson, peter shilton, david platt, hans van breukelen, martin o'neill ve teddy sheringham da burada oynamıştır.
2009/2010 sezonuna puan kayıpları ile başlamış fakat sonra yükselen formu ile iddaacıların da yüzünü güldüren takım olmuştur. chanpionship'te * son 5 maçını da kazanmış ve liginde 13.hafta sonucu liderin sadece 2 puan gerisindeler. sonunda efsane artık hakettiği yere * gelsin dedirtmiştir.
son haftalarda toparlanma sinyalleri vermesine ve 27 haftası oynanan championship'te 6 galibiyet ve 9 beraberlikle 20. sıraya çıkmasına karşın düşme hattından kurtulamayan bir dönemin efsane takımı.
16 haftası oynanan championshipte 2 galibiyet ve 5 beraberlikle topladığı 11 puanla 23. yani sondan 2. olan ve bu kafada giderse league one'a dönecek takım.
son haftalardaki futbol mucizesi gerçekleşmiş ve 30 bin taraftarının onunde gecen yılki playoff larda trajik mağlubiyeti aldıkları yeovil i yenerek otomatik olarak üst lige yukselen takımdır.