wikipedi ye göre rekabet içinde oldukları takımlardan biri dünyanın en eski profesyonel klubü olarak biline nots county diğeride bu gün premier ligde ilk şampiyonluğuna koşan leicester city imiş. özledim şahsen.
1865 yılında kurulmuştur. o yıllarda arsenal ve liverpoola forma yardımda bulunarak o yıllarda gönülleri fethetmişti ama nottingham forest deyince aklıma tek bir efsane geliyor Brian Clough 18 yıl boyunca takım başında kaldı o 18 yıla 1 premier ligi 2 şampiyonlar ligi 1 UEFA kupası 4 lig kupası sığdırmıştır. her yıl düzenli olarak her yeni çıkan fm serisinde nottingham forest tekrar şahlandıracağım. Brian Clough askerleriyiz.
Nottingham Forest.. Football Manager oynayanlar şampiyonlar ligi geçmişine baktıklarında 78-79 ve 79-80 sezonunda üst üste iki Şampiyon Kulüpler Kupası Şampiyonu olarak Forestı görür. Ve bu takımın şimdi nerede olduğunu merak eder. Benim gibi
1865 yılında kurulan bu kayıp efsane aslında bize de çok uzak değil. Eski dost Kevin Campbell da bir dönem bu güzel takımın formasını terletti
Ve şimdi o efsane yıllara gidelim biraz. Forest 76-77 sezonunda 1.lige çıktı ve ertesi sezon 75-76 Türkiye Ligi Şampiyonu Trabzonspora nazire yaparcasına, bir sene sonra şampiyon oldu. Tabi ki bunda Forest efsanesi ve dönemin Sir Alex Fergusonu, 18 yıl bu takıma hizmet edecek Brian Cloughun payı çok büyüktü. 1975 yılında eline aldığı bu takımı 76da 1.Lige daha sonraki sezon ise (77-78) 1.Ligde şampiyonluğa taşıdı. 78-79 sezonu ise Avrupa futbolunda başarının son noktası olan Şampiyon Kulüpler kupasını müzesine götürdü. Finalde Münih Olimpiyat Stadında Malmöyü 45.Dakika da Francisin golüyle 1-0 lık skorla geçip kupayı müzesine taşıdı.
Süper Kupa da ise Barcelonayı kendi evinde, City Groundda, 1-0 skorla geçerken Camp Nou da 1-1lik beraberlikle de Süper Kupanın sahibi oldular. Bir sonraki sezon bu başarıyı yine tekrarlayan Nottingham yine aynı skorla fakat bu sefer Hamburgu 21.Dakikada Robertsonunun golüyle geçerek kupaya ulaştı.
Bu yıllarda gerçek bir rüya takıma sahip olan Nottingham Forestın kalesinde o dönemin en iyi kalecilerinden biri olan Peter Shilton koruyordu. 3 Dünya Kupası ve 2 Avrupa Kupasında forma giyen Shilton adını 1966 Dünya Kupasında ingiltere Milli takımının kalesini koruyan Gordon Banksi yerinden ederek duyurmuştu.. Takımın geri kalanında göze çarpan futbolculardan biride Viv Andersondu. The Reds yani Kırmızıların efsane sağ beki. Orta sahada ise Martin ONeill göze çarpan başka bir isimdi. Forvette ise 78-79 Şampiyon Kulüpler Kupası finalinde gölü atarak takımına şampiyonluğu getiren Trevor Francis
80li yıllarda 4 kez ingiltere Lig Kupasını müzesine götüren Kırmızılar bu dönemde de adını sıkça duyurdu.
Ve belalı sezon 1992-93 sezonunda 10 galibiyet 10 Beraberlik alan Kırmızılar 40 puanla lig sonuncusu olarak bir alt lige düştüler. Ve böylece Brian Clough efsanesi bu sezonla beraber sona erdi. 18 yıllık süreçte 2 Şampiyon Kulüpler Kupası, 1 Süper Kupa, 1 ingiltere 1.Ligi Şampiyonluğu ve 4 ingiltere Lig Kupası Şampiyonluğuyla beraber tarihin tozlu sayfalarında yerini aldı. Düştükten 1 sene sonra kendini tekrar 1.ligde bulan Forest çabalarına devam etse de 95-96 sezonunda oynadığı UEFA Kupası Çeyrek finali haricinde bir başarı gösteremedi. Ardı ardına gelen başarısızlıklar ve kulübün borç batağında olması tüm çabaları sonuçsuz bıraktı. Kevin Campbellın Trabzonspora satılması ve Hoijdoonkun isteksiz tavırları Kırmızıları iyice dibe vurmasına sebep oldu.
ingiltere'nin efsane takımlarındandir ayrıca notingham robin hood'un memleketidir ve de türkiye milli takımı 96 avrupa şampiyonasında grup maçlarını burada oynamıştır.
ne real madrid, ne barcelona, ne de liverpool. gerçek efsane bu takımdır. 80 li yıllarda 2 kere şampiyonlar ligi şampiyonu olmuş. uefa kupasını kazanmıştır. lige çıktığı sezon primer lig şampiyon bitirmiştir. hani senarist olsam bir hikaye yaz dese bana yönetmen aha bu takımı yazardım.
mükemmel bir yükseliş ve dramatik bir çöküş. real madrid, barcelona, manu, liverpool'u üst üste koyup domaltarak sik ve sonunda amatöre kadar düş. şimdi bizim gs fbe mi büyük bunlar mı?
videoda ilk defa renkli yayınla seyrettiğim futbol maçı(anderlechti 4-0 yendikleri maçtı diye hatırlıyorum) olan sempatimin bitmediği premier lige çıkmasını dörtgözle beklediğim robin hood la meşhur kentin kulübüdür.
100 milyon sterlin harcayan eski başkanın başarısızlığıyla başlayan süreç kuveytli iş adamlarının kulübü satın almasıyla yön değiştirdi. Hedef premier lige çıkıp nottingham trübünlerini tekrar yeşertmek. Ben kevin costner satın alır diye bekliyordum ama robinhood un arap arkadaşı satın aldı, hayırlı olsun.
80'li yılların ortalarına dek bugünün manchester united'ı efendim liverpool'u ile benzer güçte ve saygınlıktaki kulüptü ama sonra işler kötü gitti bu abiler için. endüstriyel futbol falan derken, olmadı.
geçen sezon ligi 6. bitirip play-off özürlülüğünü swansea city karşında 0-0 ve 1-3'lük skorlarla gösteren, bu sene championship'te zor günler geçiren takımdır. 27 maçta 7 galibiyet ve 3 beraberlikle topladığı 24 puanla 22. yani sondan 3. sıradalar. böyle giderlerse 3. kez league one'a yani 3. kademeye düşecekler.
edit: eksileyen sözüm. şu an sondan 3. sıradalar ve en yakın rakibi ipwich town'ın 4 puan gerisindeler. bu sırada ligi bitirirse küme düşer bu takım.
arsenal ve liverpool'un renklerini verdiği takımdır. zamanında forma için yardım etmiş, takımların maçlara çıkmasına olanak sağlamıştır. en eski kulüpten sadece 3 yıl sonra kurulmuş ve en büyük rakibi bu takım olmuştur. zamanında şampiyon kulüpler kupası almıştır lakin 5 lig birden düşmüştür. son zamanlarda ise takım üst liglere yaklaşmıştır. oyun yapısı alt lig takımı gibi değildir, onları farklı yapan da budur.
başarıları ise şöyledir; fa cup(2), premier league(1), ingiltere birinci ligi(3), charity/community shield(1), ingiltere lig kupası(4), şampiyonlar ligi(2), uefa super kupa(1).
müthiş bir sempati duyduğum efsane ingiliz kulübü.
football manager oyununu her yüklediğimde ilk aldığım takımdır. galatasaraya bile daha sonra bakarım. öyle de zevklidir. bugüne kadar en büyük başarım premier lig 4.lüğü bile olsa çok severim.
bugünkü west ham hezimetine rağmen fikrimiz değişmedi : we are the best, nottingham forest!