norveç

entry691 galeri170
    399.
  1. Spor yapmaktan beyin fonksiyonları durmuş insanların yaşadığı ülke. Güzel mi güzel, pahalı mı pahalı. Kızların yüzde yetmişi her mevsim taytla dolaşıyor. Ya spora gidiyorlar ya da spordan geliyorlar.
    1 ...
  2. 400.
  3. Kızları baya baya güzel ülkedir..
    hepsi sarı sarı oyyşş..
    2 ...
  4. 401.
  5. petrol fiyatlarındaki düşüşler sebebi ile ileri ki zamanlarda sıkıntı yaşayacak ülkelerden biri olmuştur.

    http://uzmanpara.milliyet...iz-ilan-etti/37000/37184/

    https://www.google.com.tr...7&bih=741&dpr=0.9

    evet beyler bu arkadaşlar sıkıntı yaşayabilir. yardımcı olmamız gerekebilir.
    0 ...
  6. 402.
  7. Bilime ayrı bir bütçe ayıran ülke.
    1 ...
  8. 403.
  9. 404.
  10. anayasal monarşi ile yönetilen, ekonomik açıdan çok iyi olduğu için avrupa birliğine girmek istemeyen nato üyesi batı ülkesi.
    0 ...
  11. 405.
  12. (bkz: norveç uskumrusu) ile ithalatın kralını yapan ülke, sadece Türkiye'ye yıllık 18 - 25 bin ton ithalat yaptığı söyleniyor! bizim ise 3 tarafımız deniz ile çevrili denizden pek bir şey ithal ettiğimiz söylenemez.
    1 ...
  13. 406.
  14. http://m.bianet.org/biama...ltur-penceresinden-norvec

    Bu sitedeki yazıyı okuduktan sonra ben neden türkiyede yaşıyorum mk dedim.
    3 ...
  15. 407.
  16. güneş görmeyen insanlarının,türkiye'ye geldiklerinde ocak ayında soyunmalarına şahit olduğum ülke. vikingler'in torunlarıdır kendileri.
    1 ...
  17. 408.
  18. şeftali ile ünlü nadide şehirlerimizden.
    0 ...
  19. 409.
  20. -resmi adı norveç krallığı'dır.

    -monarşi ile yönetilir.

    -en önemli geçim kaynağı: petrol, bir de balıkçılık. (bilimsel veya endüstriyel anlamda katma değeri yüksek üretkenlik pek yok, tohum üretimini filan saymazsak. ya da zengin bir ülkede zaten olması gerekenin çok altında diyelim. ama petrol sayesinde zenginleşmişler. buralarda malumunuz, ortadoğuda olduğu gibi petrol, başınıza bela olmuyor)

    -edebiyat, müzik, sinema gibi kültür sanat etkinliklerinde depresif, karamsar, karanlık ürünleri ile biliniyor.

    -soğuk insanlarını bilemem ama devletin göçmenlere/mültecilere karşı uyguladığı politikar pek iç acıcı değil, maalesef.

    -insanlar birbirilerine "sen" diye hitap eder yabancı biri dahi olsa. isimlerden önce "sayın" gibi saygı bildiren ifadeler kullanılımaz. (kral müstesna). kral'ı yalamak için mi, kaba oldukları için mi, -sanmıyorum ama- fazla samimi oldukları için mi artık tartışılır.
    4 ...
  21. 410.
  22. Nobel Barış Ödülü”nün kime verileceğine karar veren 5 kişilik komite bu ülkeye aittir.
    2 ...
  23. 411.
  24. islam ülkelerinin kalitesine asla erişemeyeceği yer.
    1 ...
  25. 412.
  26. Uludag Sözlüğün her başlığına malzeme olabilecek kapasite de ki ülke.
    0 ...
  27. 413.
  28. 414.
  29. 2025’e kadar fosil yakıtla çalışan araçları yasaklayacak olan ülkedir.

    http://www.sozcu.com.tr/2...ee&utm_campaign=dunya

    300'den fazla çocuğa cinsel istismar: Ülke tarihinin en büyük istismar olayı.
    https://tr.sputniknews.co...m_campaign=URL_shortening
    0 ...
  30. 415.
  31. hayaller ülkesi. hayallerimin ülkesi. insana insan gibi davranılan ülke.
    3 ...
  32. 416.
  33. Dünyanın en yaşanılabilir ülkesi "imiş".
    1 ...
  34. 417.
  35. Akıllara hemen yeşillikler içinde oturan üniversiteli görünümlü ama daha ortaokullu sarışın gençler geliyor.
    0 ...
  36. 418.
  37. müslümanları yaklaşık 20 saat oruç tutacak ülke.
    1 ...
  38. 419.
  39. 420.
  40. bir tanıdığımın özel iş dolayısıyla yakın zamanda seyahat ettiği ülke.

    bana da gel demişti hatta. lakin buradaki işlerimle çok meşgul olduğumdan gidemedim. neyse biletini nerden aldığını sordum, sık sık seyahat eden biriyim ve biraz üşengeç bir insan olduğumdan uzun uzun uğraşmaktan pek haz etmiyorum bu tarz angarya bilet işleriyle. biletall.com'dan bahsetti. bir bakiyim dedim cidden pratik bir sistem kurmuşlar, hoşuma gitti. bir dahaki seyahatlerimde burayı kullanacağım, bir ton ıvır zıvırdan kurtarıyorlar insanı, istediğin ulaşım çeşidine de ulaşabiliyorsun, pratik olduğu kadar da geniş bir yelpazesi var...
    0 ...
  41. 421.
  42. 1 haftadır keyfini çıkardığım ülke. Şu an oslo dayım. Bergen en güzel şehirleri yani doğal güzellik olarak. Fiyord denilen bir doğal yapıları var, bu yapı kuzey ülkelerinde var sadece. Kişi başına düşen gsmh ları 65.000 usd!

    Soğuk insanlar, öyle sıcakkanlı değiller. Avrupa birliğine katılımı 2 defa avrupa birliğinin baskılarıyla referanduma götürmelerine rağmen halk kabul etmedi birliğe üye olmayı. Başlıca nedenleri; bakıkçılığın zarar görebilecek olması, diğeri de zaten zengin bir ülke olmalarıdır. Balıkçılıkta dünya da 1 numaralar.

    Bu arada kızları evet güzel ama sokakta mankenler dolaşmıyor bilesiniz.

    Bu ülkeye bizim gibi türkiye den turist gelmez gelemez. Çok pahalı. Su 4 euro! Benzinlerde 5 euroya kadar çıkıyor. Soğuk bir ülke. Yılda 60 gün güneş görüyorlar. Şu an mevsimlerden yaz burada. Tüm gençler çimenlere serilmiş güneşleniyor. inanmayacaksınız ama mangal yapanını gördüm. Yani bizde türkiye de mangal yapabiliriz tabi adamlar çöp bırakmıyor geride!

    Mayıs ayından agustosa kadar geceler çok kısa hatta gece 12 de hala güneşi görebiliyorsunuz! Biraz ilginç bir duygu ama güzel. Türkleri anladığım kadarıyla pek sevmiyorlar. Türkiye yi de tanımıyorlar zaten. Biz onlar için azınlıklara saygı göstermeyen bir ortadoğu ülkesiyiz.
    2 ...
  43. 422.
  44. Büyüleyici güzellikte doğa manzarası olan ülke.
    Erasmusa gidilesi yer.
    1 ...
  45. 423.
  46. 6.9 milyar varil petrol rezervine sahip ülke.
    bunun parasal karşılığı ise 314 milyar 778 milyon dolardır.
    1 ...
© 2026 uludağ sözlük