Spor yapmaktan beyin fonksiyonları durmuş insanların yaşadığı ülke. Güzel mi güzel, pahalı mı pahalı. Kızların yüzde yetmişi her mevsim taytla dolaşıyor. Ya spora gidiyorlar ya da spordan geliyorlar.
(bkz: norveç uskumrusu) ile ithalatın kralını yapan ülke, sadece Türkiye'ye yıllık 18 - 25 bin ton ithalat yaptığı söyleniyor! bizim ise 3 tarafımız deniz ile çevrili denizden pek bir şey ithal ettiğimiz söylenemez.
-en önemli geçim kaynağı: petrol, bir de balıkçılık. (bilimsel veya endüstriyel anlamda katma değeri yüksek üretkenlik pek yok, tohum üretimini filan saymazsak. ya da zengin bir ülkede zaten olması gerekenin çok altında diyelim. ama petrol sayesinde zenginleşmişler. buralarda malumunuz, ortadoğuda olduğu gibi petrol, başınıza bela olmuyor)
-edebiyat, müzik, sinema gibi kültür sanat etkinliklerinde depresif, karamsar, karanlık ürünleri ile biliniyor.
-soğuk insanlarını bilemem ama devletin göçmenlere/mültecilere karşı uyguladığı politikar pek iç acıcı değil, maalesef.
-insanlar birbirilerine "sen" diye hitap eder yabancı biri dahi olsa. isimlerden önce "sayın" gibi saygı bildiren ifadeler kullanılımaz. (kral müstesna). kral'ı yalamak için mi, kaba oldukları için mi, -sanmıyorum ama- fazla samimi oldukları için mi artık tartışılır.
bir tanıdığımın özel iş dolayısıyla yakın zamanda seyahat ettiği ülke.
bana da gel demişti hatta. lakin buradaki işlerimle çok meşgul olduğumdan gidemedim. neyse biletini nerden aldığını sordum, sık sık seyahat eden biriyim ve biraz üşengeç bir insan olduğumdan uzun uzun uğraşmaktan pek haz etmiyorum bu tarz angarya bilet işleriyle. biletall.com'dan bahsetti. bir bakiyim dedim cidden pratik bir sistem kurmuşlar, hoşuma gitti. bir dahaki seyahatlerimde burayı kullanacağım, bir ton ıvır zıvırdan kurtarıyorlar insanı, istediğin ulaşım çeşidine de ulaşabiliyorsun, pratik olduğu kadar da geniş bir yelpazesi var...
1 haftadır keyfini çıkardığım ülke. Şu an oslo dayım. Bergen en güzel şehirleri yani doğal güzellik olarak. Fiyord denilen bir doğal yapıları var, bu yapı kuzey ülkelerinde var sadece. Kişi başına düşen gsmh ları 65.000 usd!
Soğuk insanlar, öyle sıcakkanlı değiller. Avrupa birliğine katılımı 2 defa avrupa birliğinin baskılarıyla referanduma götürmelerine rağmen halk kabul etmedi birliğe üye olmayı. Başlıca nedenleri; bakıkçılığın zarar görebilecek olması, diğeri de zaten zengin bir ülke olmalarıdır. Balıkçılıkta dünya da 1 numaralar.
Bu arada kızları evet güzel ama sokakta mankenler dolaşmıyor bilesiniz.
Bu ülkeye bizim gibi türkiye den turist gelmez gelemez. Çok pahalı. Su 4 euro! Benzinlerde 5 euroya kadar çıkıyor. Soğuk bir ülke. Yılda 60 gün güneş görüyorlar. Şu an mevsimlerden yaz burada. Tüm gençler çimenlere serilmiş güneşleniyor. inanmayacaksınız ama mangal yapanını gördüm. Yani bizde türkiye de mangal yapabiliriz tabi adamlar çöp bırakmıyor geride!
Mayıs ayından agustosa kadar geceler çok kısa hatta gece 12 de hala güneşi görebiliyorsunuz! Biraz ilginç bir duygu ama güzel. Türkleri anladığım kadarıyla pek sevmiyorlar. Türkiye yi de tanımıyorlar zaten. Biz onlar için azınlıklara saygı göstermeyen bir ortadoğu ülkesiyiz.