solisti bertrand cantatın, bir otel odasında şarkıcı sevgilisini döverek öldürdüğü, hüküm giydiği, hatta cezasını bile çekip hapishaneden çıktığı grup.
le vent nous portera isimli şarkılarıyla tanıdığım ve inanaılmaz klibi her izlediğimde tuhaf olduğum fransız rock grubudur. noir desir kara arzu anlamındadır. le vent nous portera ise rüzgarla geçecek ya da gidecek gibi bir anlama gelmektedir. ve grubun portishead'le olan oublie düetide oldukça iyidir. ayrıca lost isimli şarkıları da dinlenilesidir.
bertrand cantat'ın olayından sonra denis barthes'in deyimiyle suni tenefüs uygulanarak yaşatılan noir desir grubu facebook fan page'de bırakılan mesajla bunun güzel bir son olduğunu söyledi. bu durumda biz de otomatikman ve matematikmen dağıldık.
artık rock'ın tatlı melankolisini doyasıya tadamayacağız
birbirinden güzel şarkıları olan faşizm ve kapitalizm karşıtı grup-tu ki 30 kasım 2010'da dağıldığı resmen duyuruldu.
fransızcası olanlar için grupla ilgili güzel makaleler var burada. çevirin biz de faydalanalım hatta. *http://next.liberation.fr/musique/01012305351-noir-desir-est-mort
solistleri bertrand cantat'a yapılan fransa'nın jim morrison'ı yakıştırması son derece doğrudur. ali ece: ''cantona - zidane müzik yapsa noir desir olurdu ama o hatayı yapmazlardı bertrand baba'' dedmiştir.
malum olaylara gelince; Bertrand önce kendisinden çok sevdiği sevgilisinin ölümüne sebep oldu sonra eşi intihar etti ve bu acılara dayanamayan annesi vefat etti. fransa'nın halen en iyi rock grubu olarak kabul edilir. Un jour en france ve L'homme presse dinlemeye doyulamayan şarkılarından sadece iki tanesidir.
agendas donnez-moi
de vos dates à damner
tous les bouddhas du monde
et la guadalupe
s'il arrive qu'un anglais
vienne me visiter
dans la métempsychose
je saurai recevoir je peux lui en faire voir de la sérénité
et même lui laisser un certain goût de fer
et ce bouquet de nerfs.
le vent nous portera şarkısıyla insanı alıp uzaklara götüren ancak diğer çok bilindik şarkıları olan la rage ve des visages des figures le vent nous portera'dan sonra dinlendiğinde şarkılar arası bir uçurumun, bir kalite farkının olduğunun açıkça görülebileceği fransa kökenli müzik grubu.
bunu söylemek içimi acıtıyor olsa da, bu grup ne yazık ki fransızca bilmeyen* insanlar için le vent nous portera şarkısından ibaret olan, bu şarkı hariç evrensellik seviyesine erişememiş bir grup.
kesinlikle en popüler şarkıları le vent nous portera ile sınırlandırılmaması gereken kaliteli gruptur. fransızcayı da seviyorsanız dinlemek başka bir keyifli olur. dinlenmesi gereken şarkılarından biri de bouquet de nerfs dir. http://www.youtube.com/watch?v=R3jBIvS62Ls
Sesler var,renkler var.tozunu almaya korktuğumuz hafıza rafları var.cümlelerle ifade edilemeden damarlarda dolanan çığlıklar var.şair olsam susardım bu gece-ler var.ben bazen beceremem sessiz kalmayı işte böyle,iyi ki Noir Desir var.
hiç kimsenin bahsetmemiş olduğuna şaşırdığım, vive la fête şarkısı. solisti bağırma işini dinlenebilir hale getirmiştir, saygı duyulasıdır. j'ai tué ma mèrein gazete ve boyalı sahnesinden hatırlayanlarınız hatırlar.
sözleri de şu şekilde:
Je veux être seul
reste-la, toi ta geule
je ne peux pas me calmer
laisse-moi tempêter
j'ai trop des tristes pensés
pour ça je veux crier
je ne suis pas contente
furieuse comme un enfant
c'est la manie
c'est la manie
je ne suis pas genée
j'ai un esprit troublé
donne-moi un peu de temps
ça passera par le vent
je veux être seul
reste-la, toi ta geule
je ne peux pas me calmer
laisse-moi tempêter
c'est la manie
c'est la manie
je veux être seul
reste-la, toi ta geule
je ne peux pas me calmer
laisse moi tempêter