Tuketiciyi koruma kanunu aynen diyor ki , bu kanunun cezi yaptirimi da var arkadaslar , milleti dolandiriyorlar siz hala ayakta uyuyorsunuz.
Piramit satış sistemleri
MADDE 80 – (1) Piramit satış; katılımcılarına bir miktar
para veya malvarlığı ortaya koymak karşılığında, sisteme
aynı şartlar altında başka katılımcılar bulma koşuluyla bir
para veya malvarlığı kazancı olanağı ümidi veren ve
malvarlığı kazancının elde edilmesini tamamen veya
kısmen diğer katılımcıların da koşullara uygun
davranmasına bağlı kılan, gerçekçi olmayan veya
gerçekleşmesi çok güç olan kazanç beklentisi sistemidir.
(2) Piramit satış sisteminin kurulması, yayılması veya
tavsiye edilmesi yasaktır.
(3) Bakanlık, piramit satış sistemleri ile ilgili gerekli
incelemeleri yapmaya ve varsa elektronik sistemin
ülkemizde durdurulması dâhil ilgili kamu kurum veya
kuruluşlarıyla iş birliği içinde gerekli önlemleri almaya
yetkilidir.
Edit: cezai yaptirimi ,
Bu Kanunun 80 inci maddesine aykırı olarak piramit
satış sistemini başlatan, düzenleyen veya toplantı,
elektronik posta veya diğer birçok kimsenin de katılımını
sağlamaya elverişli yöntemlerle yayan veya böyle bir
sistemin diğer bir şekilde yayılmasını ticari amaçlarla
destekleyenler hakkında 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı
Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanır
çok ucuza web sitesi sattığını iddia eden (3 yıllık = 750 $) içerisinden fazladan enayileri de barındıran bariz dolandırıcılık sistemi.
bu şirkete inanıp para yatırmayı düşünen orta halli veya fakir arkadaşlara tavsiyem, oğlum kızım utana sıkıla borç falan alıp bu adamların ekmeğine yağ sürmeyin.
bir de böyle tam ciddiyetle sunum falan yapıyorlar. olm çok komik lan. dünyayı değiştireceklermiş falan. abd'de facebook kullanımı %20 ye kadar düşmüş ve bu zamanlarda artık herkes şahsına web sitesi satın alıyormuş!
ulan asıl modası geçen şey web sitesi satın almak. facebook, twitter, youtube, google plus vs. varken kim ne yapsın web sitesini?
sunum yapan kızlar falan böyle bir triplere girmişler aq sanki nasa'ya falan çalışıyor astronot aq. yok biz bir takımız şöyleyiz böyle enerjiğiz tuttuğumuzu koparırız parayı bok gibi kazanıcaz beraber vs. lan siktir git. süzme gerizekalılar birkaç tane salça olma yoluyla sikik kişisel gelişim kitaplarından okudukları ikna etme metodlarıyla adam sikertmeye çalışıyorlar.
a group who consists full of brainlesses.
Komedi ya. Bu tarz dolandırma yöntemleri kaldı mı hala? Bir nevi sömürü distemi. Illa site yapacaksan yolla bana 50 lira bunların hazır tasarımlarını sikip atıyım.
Ülkedeki malları bulmamıza yardımcı olan para hortumlama aracı.
üniversitede bir arkadaşım 2 bin lira verip sözüm ona holdinge üye olmuş. bizide ikna etmeye çalışıyordu garibim. tabi ikna edemedi. çocuğu iki yılda altına araba alırsın diye kandırmışlar. bir yıl geçti sadece 120 lira para kazanmış onu da holdingin gezisine gitmek için kullanmış. çok ikna etmeye çalıştım boşuna uğraşma zamanını boşa harcama diye. tabi dinlemedi sonuçta 2 bin lirayı vermiş. şimdi farkında parayı geri kazanamayacağının ama gurur yapıp geri dönmüyor yolundan.
eğer çevreniz öğrencilerden yada fakirlerden oluşuyorsa bu işe hiç kalkışmayın. paranıza vaktinize arkadaşlar arasında alay konusu olmanıza yazık.
bir arkadaşımın durmadan paylaşımını yaptığı zırva. hatta muhabbetleri de artık bunun üzerinden yapar hale gelmiştir.
-olm geçen seminer vardı. bir adam konuşma yaptı. aylık geliri 6 bin liraymış amk. offf.
-olm geçen seminer vardı. bir adam konuşma yaptı. aylık geliri 10 bin liraymış amk. offf.
-olm geçen seminer vardı. bir adam konuşma yaptı. aylık geliri 50 bin liraymış amk. offf.
sadece sayılar değişiyor arada. sen ne kadar kazandın dedim 35 dolar dedi. ne kadar yatırdın dedim 2000 lira dedi. ne kadar oldu dedim 6 ay dedi.
şimdi düşünüyor insan. çok mantıklı bir iş. al 2000 lira. 6 ayda bir 35-40 dolar ver. sonra da pohpohla milleti.
dur ya bu iş yattı kafama sözlük. çevresinde enayi olan varsa yönlendirirse sevinirim bana.
Birkaç tane arkadaşımın içine düşmüş olduğu bokluk, bana gelip de böyle bir iş var ben kazanıyorum senin de kazanmanı istiyorum diyen arkadaşlarım olunca ustalıkla savuşturuyorum ama bir yandan da üzülüyorum ve düşünüyorum acaba bu adam gerçekten inanıyor mu yoksa beni sikmeye mi çalışıyor? eğer sisteme giriş için para vermek gerekmese direk sikmeye çalışıyor derdim ama adam para verip o sisteme girdiğine göre malesef bazı şeylere inanmış olmalı, yazık gerçekten yapmayın arkadaşlar böyle şeyler.
aralarına girdiğimden beri yani 6 ayda bana miami'de 2 yazlık, 1 range rover (yeni kasa), 1 bmw 4.28, levent'te 1 kışlık daire ve bir renault broadway almama yetecek parayı kazandırmış über oluşum.
gece gün bir iş teklifiyle gittim. uzun
uzadiya konuştuk anlastik. hakkımızda
yapılan kara propagandaya aldanma onlar
rakip firmaların kuklaları dedim, inandı galiba biraz. bi de yemin ettim işimi
garantiye almak için, hepsi allah carpsin doğru söylüyoruz dedim. 2.500 lira sermaye lazım dedim verdi sağolsun, geri dönüş biraz geç olur dedim, galiba bekleyecek garibim.
kimsenin ağız kokusunu çekmeyeceksin, artık patron sensin, çalışan da sensin, patron yok diye sunum yapan arkadaşım şuanda benim altımda editör olarak çalışıyor.
yani demem o ki boş vaatlerle kandırılmayın, gerçekçi olun.
bugun arkadasimin ne oldugunu soylemeden cagirdigi konferansin sahibi sirket.
bi adam urunu anlatti sonra dunyaca unlu duayen diye birini cikardi sahneye. herkes ayakta alkislamaya basladi noluo aq dedim ilk notu verdim. sonra adam basladi sacmalamaya. kim bir patronun agiz kokusunu cekmek ister dedi, zaten butun patronlar kadinlara tacizde bulunur turkiyede dedi. sonra size cok dusunmeyen musteri lazim diyince .ikerim boyle isi dedim. dusunun nasil bir yer.
Memleketimiz insanının her şeyi bildiği ve en akıllı kendisi olduğu inancı, yani kendisini olduğundan onbinlerce kat daha zeki zannetmesi nedeniyle kolay av olduğu bir dolandırıcılık şebekesidir.
2015 temmuz aylaeında Türkiye'de büyük bir ekonomik krizi ön görüp bundan deli paralar kaldırmayı planlayan saadet zinciri bir holding . Ulan bir dakika hahahahahhaha .
sahtekarların birbirinin sırtını kaşıyarak para kazandığı dolandırıcılık şirketidir. dinleyin gençler. ben sınıf öğretmenliği mezunuyum. ben 3. sınıftayken sınıftan hasan acer adında bir arkadaşım bana gizli kapaklı konuşmalarda bulunarak bir yere davet etti... sonra şu adına sunum dedikleri aptalların hayallerini süsleyen hayatın anahtarı niteliğindeki görsel materyalleri izlettiler. tabi bu arada paranın nasıl katlanarak artacağını da... bu ve beraberindeki 4 arkadaşım bu işe girip okulu bıraktılar. şimdi 5i de türkiye çapında tanınan şahıslar. lakin gel gelelim bu herifler insanlıklarını tamamen yitirdiler. insanlık namına geriye bir beden kaldı. surat ifadeleri insanlara bakış açıları tamamen değişti. kısacası eğer paran yokken kendini bir hiç gibi hissediyorsan, cebinde para olunca kendini adam sananlardansan ve gerekirse öz kardeşini bile dolandırabilecek kadar soğukkanlı bir aşağılıksan bu işten para kazanırsın. hatta zengin de olabilirsin. bu iş bana teklif edildiğinde ben bunların hepsini biliyordum. bu işte para olduğunu biliyordum. ve bende potansiyel de vardı. eğer bulaşsaydım şu anda ben de çok zengin olabilirdim. ama vicdanım buna müsade etmedi. bana sorarsanız bu işten uzak durun... bu arada mega holdings adlı dolandırıcılık kurumu, 1 yıllığına internet sitesi kiralıyor aynı sistemle (piramit satış sistemleri) çalışan ve reischi mantarlı içecekler satan bir firma daha var gano excel. bunun da mega holdings ten hiçbir farkı yok... ayrıca bu iş yasal filan da değil. piramit satış sistemlerine ilişkin bir yasa bulunuyor, ve bu sistem şu an yasak. ama gözünü sevdiğimin memleketinde biraz para yedirirsen yiyemeyeceğin bok yok...