ENDER KARAKTERiNi EN BAŞTA AiLESiNE ÇOK ÖNEM VEREN, SADIK, GÜVENiLiR, HERKESiN SAHiP OLMAK iSTEYECEĞi ÖRNEK BiR KADIN OLARAK GÖSTERDiLER.
SONRA NE OLDUYSA SON BÖLÜMLERDE KOCASINI ALDATAN BiR KADINA DÖNÜŞTÜRÜLÜP, DiZiDEN ÇIKARILDI.
ORJiNALi BÖYLEYSE BiLEMEM AMA KEŞKE BiR ŞEKiLDE TÜRK iZLEYiCiSiNE GÖRE UYARLANSAYDI.
NEYSE ENDER VE SELiM ÇiFTi iÇiN iZLEDiĞiM DiZiYDi.
DiĞERLERi FAZLASIYLA ERGENE KAÇIYOR.
Mira:güzel, zengin, zeki, parada pulda gözü olmayan
Yaman:yakışıklı, fakir ama gururlu, parada pulda gözü olmayan ,delikanlı
Orkun:zengin, istediği herşeyi parasıyla eledebilen, miraya saplantılı
Buda yetmezmiş gibi esas oğlanın üvey babası paraya düşkün kötü adam, esas kızın annesi ise kızına yamanı layık görmeyen karekter olunca insanın izleyesi gelmiyor arkadaş. Bu diziyi güzelleştiren iki şey vardır (bkz: eylül) (bkz: mert)
Ayrıca uykudan kalkınca bile bakımlı saçlara sahip olan kadınlar barındırmaktadır. Beğenmiyosan izleme diceksiniz ben izlemiyom kız kardeşim hastası bende bi açığını yakalıyımda sözlüğe yazayım diye bakarım ara sıra.
(bkz: enderin miradan daha güzel olması)
özellikle lise çağındaki gençleri çok kötü etkileyecek dizi. devamlı gezen, partilere giden, lüx arabalara binen, zengin çocuklarını gösteriyorlar. gençlerde reelde öyle bir hayat olduğunu zannedip elindekilere bakıyor ve büyük hayal kırıklıkları yaşıyor. halbuki ülkede öyle yaşayan insan sayısı belki 1000 de 1.
serenay sarikaya ile cagatay ulusoy'un bi sevgili olup bi olmadigi bu yuzden serenay'in herkesle opusup tam bi or**u oldugu dizidir.
seviyosaniz adam gibi sevin lan.
Dün yayınlanan bölümden sonra bir daha izlememeye karar verdiğim dizi.Bir kere sacmaliklar silsilesiydi.Ulan 3 ay önce annen ölmüş orda anma töreni yapılıyor sen tutmuş kız arkadaşını kıskandırmaya çalışıyorsun. Anan ölmüş ulan anan.Kari kız görecek hali mi kalır insanın? Hadi onu geçtim uğruna Ender karakterinin rolünü azalttiginiz karakterin beğendiğim tek olayı geceligiydi. Hatun eve hırsız girmiş dedikten sonra gidip ışıkları acıyor. Haliyle hırsızlar da kaçıyor. Ama bu kadar gerizekalılik yeter mi ay tabii ki yetmez.Mira nin babası hırsızların peşinden koşuyor. Ulan sanane senin evine bile girmemiş adamlar. Sonra mira tatilden dönüyor vay arkadas kız babaaaaammmm babuaaaaa diye deli danalar gibi babasına sesleniyor ulan ben babama öyle seslensem babam kalpten gider evladım arabanın altında kaldı herhalde diye.Son olarak cagataycim bak canım bak zeytin gözlüm oğlum şu dizide opusurken dil kullanma insanı zıvanadan çıkarma ulan.Ibrahim tatlises in Hülya Avşar i optugu sahne geliyor aklıma. Ha normalde kullanabilirsin onda sıkıntı yok.Hayir bana kullanmadigin sürece beni alakadar etmez.He mi canım? Haydi öptüm gıdından.
bayağı bayağı oturup izlediğim dizidir. özetine de baktım. fark ettiğim şey ise, eylül dizideki en güzel kız. bir tane balerin var. o da en gerizekalı olanı sanırım engelli gibi bakışları var. mira, yaman'ı seviyor. yaman çok ibnelik yapıyor gördüm, kızla karşılaşırken telefonu eline alıp ''geliyorum canım'' dedi. şeytan ya. kıskandırıyor mu soğutuyor mu kendinden anlamadım. yaman'ın abisi dizideki en boş adam. kendini bir bok zannetti 3 adama kafa tuttu. bunu evire çevire dövdüler. yaman'nı arkadaşı var bir tane mert diye. o ibne de eylül'ü seviyor. eylül'e de başka çocuk yavşıyor onun adı da uzay. uzay harbi yakışıklı. dizideki en yakışıklı oğlan hatta. uzay adamın dibi ama ben aranıza girmem falan dedi mert'e ama mert tabii sinirlenmiş belli ki pek takmadı. yaman'la mira şarkı söylediler sesleri onlara ait sanırım güzeldi. eylül'ün annesi gerçek annesi değil. doğurmaya çalışıyor ama doğmuyor karnındaki. ne doğuracaksa fil yavrusu bekliyorlar galiba. havuzda bir ara yemek yediler mert'ler. vay * dedim ne güzel bir şey zengin olmak. dizide çok zenginlik unsuru var ama benim görüşüm, dizi bittiğinde, yani finalinde; bu mira, eylül, mert ve diğerleri hepsi fakir kalacak. yaman ölecek.
not:uzay'a fazla rol versinler reyting artar. eminim herkes böyle düşünüyor.
her neyse analiz yaptığımda kişiler;
yaman'ın karı gibi suratı var.
mert çocuk gibi. sanırım yaman'dan küçük yaşı.
eylül dizinin en güzel kızı.
uzay dizinin en yakışıklı oğlanı.
yaşlı adamın kızı var defne kayalaroynuyor. dizinin en zeki, en cevval, en seksi kadını.
eylül'ün üniversite arkadaşları (mavi gözlü erkek olanı hariç. bu dediğim uzay değil başka oğlan.) erkek olsun kız olsun çirkin.
orkun var. mira'yı öpen. eski sevgililer onlar da. orkun fena havalı. karizmatik de. kılık kıyafeti çok güzel giydirmişler. tipi de beni andırıyor kanım kaynadı o yüzden ama ben daha yakışıklıyım*.
tuvalette bir tane kız vardı mira ve eylül'ü dinledi. o kızı nereden bulmuşlarsa hata etmişler çok çirkin. yıldız tilbe'yi oynatsalar daha iyiymiş. en azından saçları renkli yıldız hanımın.
gazeteci kadın karısı ölene aşık ama hiç şansı yok. o adam çok iyi rol yapıyor. selim adı da. ama olabilir de ya erkek milleti bu güven olmaz.
mira'nın kız kardeşi var beren, o kız ileride çok iyi yerlere gelecek kesinlikle her dizide oynuyor. güzel ama biraz kilo vermesi lazım. herşey booty olmakla bitmiyor.
elif çok çirkin kız. bu gayet ortada. her yeri balerin olsa n'olur?
mafya var bir tane kel. o adama rol çok yakışmış. tam oturmuş tipine. her dizide kötü adam rolü oynuyor zaten.
mira'nın annesi şeytan. işini biliyor zeki de.
anlayacağınız, uyarlama olduğu gayet belli. bu kadar güzel senaryo çıkmaz bizden çünkü. akasya durağı mı? bu mu?*
medcezir gibi dizileri yayınlamayın be kardeşm kızlar o yaşamları görüp büyüleniyor iki sene sonra yemek yapmadı diye dayak yiycek bu kızlar. Televizyon karşısında meyveyi bıcağa batırıp kocasına uzatıcaklar.
bilinenin aksine diziler genellikle kurgu oluyor sayın yazarlar. mesela bir çok doğu dizisi kahramanları mardinde yaşıyormuş gibi göstererek çekimleri başka bir ilde yapabiliyor. bu ilginç bilgiyi ele aldığımızda o zengin insanların gittiği üniversitenin adı büyük ihtimalle bağcılar-kemerburgaz üniversitesi olarak geçmiyordur. geçiyorsa çok pis göt olurum ama sanmam.
hiç kış yaşamayan karakterlere sahiptir. hep bir davet bişeyler kızlar ip askılı dekolteli. gün içinde de aynı.yaman manevi babası sürekli yat yaz keyfi. bunlar hiç üşümüyo hiç yazları bitmiyo lan.
çağatay odaklı diziyi sonradan serenay a çevirirsen bu kadar tepki gelir ece yörenç. karagül reytingde ikiye katlıyo artık.kimse serenayın bağrıp çağırıp ağlamsını izlemek istemiyor, o itici ses tonuyla.
ece yörenç ısrarla çok dengesiz yazıyor. en son bölümün son sahnesinde yamanın abisini haksız yere dayak yiyor.mira bunu asım şekip kayanın yaptığını biliyor ama yamana söylemiyor. yaman başka yerden öğrenince, miraya hesap soruyor haklı olarak sırf asım şekip kaya zengin güçlü biri diye onu korudun diyor miraya herkes yerini bilecek diyor tamamen bağları koparmış gibi , bölüm bitiyor. öbür bölüm fragmanında miranın annesi ve asım şekip kaya tutuklanıyor. mira üzülüyor tabi geçen bölüm bütün bağları koparan yaman bunu teselli etmeye çalışıyor bu sefer her ne hikmetse mira trip atıyor biz farklıyız diye,ece yörenç aklını başına almıycak belli kimsenin izlemediği bir kurt seyit için uğraşın dursun, sosyal medyada bu kadar takipçisi olan medcezir dizisini harcasın.halbuki yaman karakteri ilk bölümlerde müthişti.olay hep onun üstünden işleniyordu ne zaman yan karakterleride işin içine dahil etti batırmaya başladı.ne düşünüyor acaba kim yan karakteri izlemek isterki. bide yan karakterlere bağlayınca reytin düştü tabi, sonra serenayı ön plana çıkartmaya başladı sanki bütün erkeleri abaza sanıyorda ece yörenç , serenayın reyting getireceğini sanıyor,ama keşke internetteki yorumlara biraz baksa kimse ağlayan zırlayan bir karakteri izlemek istemiyor , bence yapacağı şey olayı tamamen yaman mert selim üstüne kurmalı, aralarında müthiş bir uyum var ve sahneleri insanı hiç sıkmıyor. yaman özlelikle son bölümlerde çok ezik bir karaketere dönüştü her şeye sus pus olmaya başladı .halbuki ilk bölümlerde sevgilisi miraya bile taviz vermiyordu.haksız olduğunda açıkça tavrını koyardı. 5 10 bölüm sonra mira üzülmesin herşeye he demeye başladı.başta yazdığı yaman karakterini kendi içinde ters düşürmeyi başardı ece yörenç ,oysa ki efsane olabilecek bir karakterdi.