1934 yılında Elmer Keith ve Phillip Sharpe tarafından tasarlanmış ve Smith & Wesson şirketi tarafından üretilmiş mermi türü.
Magnum fişeğinin hem barut miktarı arttırılmış hem de barutu oluşturan nitroselüloza nitrogliserin eklenip çift bazlı bir karışım elde edilerek barut kuvvetlendirilmiştir.
en sevdiğim dondurmaları üreten efsane. 25inci yıllarına özel iki tane bomba yapmışlar ki, yok böyle bir lezzet.
yaz aylarının vazgeçilmezi. yalnız reklamda hatunun magnum'u ısırdığında çıkardığı ses bir tek havuçla çıkarılabiliyor.
küçükken efsane olan ama sonra paramız yetince o kadar da hoş olmayan dondurma. her gün de yiyebilmenin verdiği imkan onu kötü yapıyor sanırım. ulaşılmaz olan en güzel.
fıstık ezmeli midir fıstıklı mıdır ne karın ağrısıdır bir şekil yapmışlar, herhalde hayatımda bundan daha berbat bir yiyeceğe rastlamadım!
bu kadar mı kötü olur? adamlar tuzlu dondurma yapmış resmen.
ayrıca mesele fıstık ezmesi olunca yani bundan iyi anlarım, söz söyleyebilecek birikimim var ama bu nedir arkadaş? parayı yesem daha lezzetli olurdu mk...
dondurma olanının bir özelliği olduğunu düşünmüyorum ama mühimmat tipi olarak magnum fişekler barutu güçlendirilmiş bir barut olduğu için epey basınçlı patlayan fişeklerdir. 4 inch ve üzeri bir namludan atıldığı zaman namlu da sabit namlu olduğu için ayrıca fişeğin tüm basıncı çekirdeği ateşlemekte kullanıldığı için meşhur magnum efsanesini ortaya çıkarmıştır. dirty harry filmlerinde geçen .44 magnum tabancanın en güçlü tabanca olduğu efsanesinin çıkış noktası budur.