bugün

Tek derdi tolumsal gerçekliği aktarmak olan, yeni gerçekçi, italyan yönetmen, pir.

filmografi:

Ossessione - Tutku (1942)
Giorni Di Gloria - Zafer Günleri (1945)
La Terre Trema - Yer Sarsılıyor (1948)
Bellisima - Güzeller Güzeli (1951)
Siamo Donne - Biz Kadınlar (1953)
Senso - Günahkar Gönüller (1954)
Le Notti Bianche - Beyaz Geceler (1957)
Rocco e i Sudoi Fratelli - Düşman Kardeşler (1960)
Il Lavoro - iş (1961)
Il Gattopardo - Leopar (1962)
Vaghe Stelle Dell'orsa - Sandra (1964)
La Strega Bruciata Viva - Cadıları Canlı Yakarlar (1966)
Lo Straniero - Yabancı (1967)
La Caduta Degli Dei/ The Damned - Lanetliler (1968)
Morte A Venezia/ Death In Venice - Venedik'te Ölüm (1970)
Ludwig (1972)
Gruppo Di Famigla In Un Interno/Conversation Piece/ Violence Et Passion (1974)
L'innocente - Masumlar(1975)
eşcinselliği ile bilinen visconti, alain delon a hayranlığını gizlememiş ve rocco e i suoi fratelli filmdindeki alain delon un rolü ona armağanı gibidir.
yeni gerçekçiliğin kurucularından biridir. diğer yeni gerçekçi yönetmenlerin aksine, varlıklı bir ailenin çocuğudur. jean renoir'ın asistanlığını yapmıştır. sinemada mükemmeliyetçiliği ile bilinir. seçtiği konular, çerçeveleri, kompozisyonları müthiş bir gösterişle doludur. ama bu gösteriş hiç göze batmaz.
Sözlükte adına bu kadar az entry girilmesine şaşılması gereken dünya sinema tarihinin en başarılı yönetmenlerinden biri.
tiyatro kökenli, opera da yönetmişliği olan, çalıştığı hemen her oyuncudan kariyerinin en iyi performansını alan, edebiyat uyarlamaları konusunda rakipsiz yönetmen.
On beş yaşındaki bir yetimin hayatına acımadan kıyan yetmeyip bir de etrafındaki başka sapıklara peşkeş çeken bir piçten yaşlı gavattan başka bir şey değil gözümde bu orospunun doğurduğu bu kulampara iti mg 42 ile kurşuna dizmek lazımmış .