--spoiler--
Jacob'ın aday diye kastettiği şey bence adaya gelip değişenler Jacob olabilir. Değişemeyenlerin üstü çizili. Nerden uydurdun derseniz, Locke adaya gelmeden önce kadere inanırdı, adaya geldi fakat artık kadere inanmıyor. Tek sorun ölmüş olması. Kırılımlı zamanda da değişmiş hâllerini görüyoruz. Bu bölümde Jin, işini Sun'dan ön plâna bırakırdı. Fakat adaya geldikten sonra ve kırılımlı zamanda Sun'ı umursuyor. Sun'da eski ve yeni bir değişiklik görmedim. O yüzden daha numarası belli olmayan adaylar arasında olabilir. (Paik). Bütün adaylar ölene kadar veya eskiye dönene kadar aday kalıyor. Ve en son kalan aday Jacob'ın yerine geçiyor. Bu da benim teorim.
Edit: şunu da ekleyeyim; MiB, Ajira'yı adayları öldürmek için kullanıcak. Ortada aday ve Jacob kalmayınca adadan istediği gibi ayrılabilecek.
--spoiler--
Düşmeyen uçaktaki abilerin hayatları eskisinden daha farklı. Bunun bana göre sebebi, patlamanın başarılı olması ve bir şekilde adanın batması. Ada batınca Jacob ın yerine adam koymasına gerek kalmamış ve diğerlerinin hayatlarına müdahele etmemiş oluyor.
Çok emin olmamakla beraber, burada ölenin diğer dünyada da öldüğü gibi bir kanıya kapıldım. Dikkat edilirse adada ölenler bu zaman diliminde de ölüyor. Bir nevi last station.
--spoiler--
paralel evren konusunda çoğu yazarın yanılgıya düştüğü dizidir.
2 evren arasındaki olaylar aynı zamanda gerçekleşmiyor.
son bölümü ele alalım.
lostie'lerin adada bulunduğu evrende jin ve sun çocuk sahibidirler ve bu çocuk yaklaşık 2-2.5 yaşlarındadır.
diğer evrende sun hala hamiledir.
2 evren arasında 108 gün ve 3 yıllık bir zaman farkı vardır.
çünkü uçak düştükten 108 gün sonra lostie'ler adadan kurtuldu ve 3 yıl boyunca adadan uzakta kaldılar.
paralel evrende ise uçak düşmedi ve lostie'ler bazı farklılıklarla yaşamlarına devam ettiler.
--spoiler--
edit: hamile sun mı jin mi karıştırdım. teşekkürler DarkBow. neyse ki said'i hamile yapmamışım.
son zamanlarda mistik ögelere ağırlık verilirken bu bölümle birlikte olayın bilimsel yönleri de tekrar ortaya çıkmaya başladı. "Dharma Girişim burayı bilinçaltı mesaj iletme deneyleri için kullanıyordu." denmesi, manyetik alanlardan bahsedilmesi ve Widmore ile kadının konuşmasında "Belki de bir jeofizikçi yerine paralı askerlere yetki vermeliydiniz." diyaloğunun yaşanması bize dizinin finalinde her şeye hazır olmamız gerektiğini gösteriyor. Finalde mistik ögelerin ve bilimsel gerçeklerin güzel bir harmanını göreceğiz gibi geliyor.
Ayrıca Sun'ın ayna karşısındaki hali, biraz şaşkın bakışları bana Jack'in uçakta ayna karşısındaki halini anımsattı. iki evren arasında garip bir etkileşim var ama ne olduğunu henüz bilmiyoruz.
6x10--spoiler--6x10 mikhail bakunin in donnie darko filmindeki tavşan frank gibi sağ gözünden vurulduğu bölüm olmuştur. iyice bu filme benzemeye başladı zaten lost. umarım sonunda zaman geriye gidilmez.
6x10--spoiler--6x10
spoiler
ilk defa altıncı sezonda bir bölümü beğendim. nihayet dharma girişimle bağlantılı bir kaç kelimeye yer verdiler. metafiziksel olaylar olmadı. yani gayet tatmin edici bir bölümdü.
amma ve lakin sabırla beklediğim bir kaç önemli soru var onların cevabını vermezlerse altıncı sezonda hınçlandığım diziye karşı nefret duygularım geliştikçe gelişecek.
ya haci o bisey degilde, sokayim ben sizin sirt cantaniza. heleki locke. ulan duman misin, mistik bi yaratik misin ne skimsen ol da sirtindaki cantada ne var amk yaa?
hayir jack de canta sahibi ama bak o yeri geldimi kalem kagit cikariyor, yeri geldi mi "some water" cikariyor. bi ise yariyor. ama locke sen öyle misin?
yok vücudunun bir parcasi gibi tasi aminin o cantayi. deli anan seni de canta fetisi gibi yetistirmis sanirim.
lanet olasıca dizi eski sezondaki soruları bize unutturmaya falan mı çalışmaktadır anlamadım gitti. hani widmore herkesi öldürtmek için geldiydi, ne ayaksınız olm siz? şimdi jacop tarafında, eskiden jacop'un adamı benjamine savaş açmamışmıydı? neyse a.k bitsinde kurtulalım.
Penelope Widmore* un flashforward çekimlerinden çıkıp adaya koşarak kocasının yanına gelmesini umduğum dizidir. arkadaş baban orda kocan orda ne işin var dışarda.*
ricardo yani richard alpert in adaya nasıl geldiği ile ilgili son bölümü (6.sezon 9.bölüm) müthişdi ve
neden türkler böyle dizi çekemez abi dedirten son senesindeki abd yapımı dizi...
--spoiler--
Kanımca 6x10'da en çok dikkatimi çeken şey Jin'in Mikaili sağ gözünden vurmuş olmasıydı. Hani bu bizim Mikail adada iken sağ gözü yoktu. Bu benzerlik acaba adadakilerin gerçekten de ölüp cehenneme düşmüş kişiler mi olduğunu aklıma getirdi. Acaba o uçağın düşmediği senaryo da bir gün tüm kahramanlar patır patır ölüp sonunda hepsi adaya mı gelecekler.
Bir de Benjamin Linus Jackob'a hizmet ederken Wildmore amca adaya gelip her şeyi dağıtmak istiyordu. Bu da black smoke'un işine gelmez miydi o zaman? Şimdi de milleti adada tutup black smoke'u durdurmak istiyor. Bir karar ver ya.
Desmond'ın sonunda gelmesiyle dizi giderek daha ilginç olacak gibi.
--spoiler--