son bölümü ile, en yakın arkadaşlarımı kaybetmişim gibi beni üzen dizidir. gözlerim doldu, bogazıma düğümler atıldı. cevaplar falan eksik kaldı biliyorum ama içimde tatlı bir hüzün oldu be sözlük. hele sawyer ile juliet in tekrar kavuşma anındaki konuşmaları beni çok etkiledi, zaten dizi boyunca en çok juliet in kuyuya düşerken sawyer dan ayrılması bana çok koymuştu. ne diyeyim ki şimdi ben. öyle yada böyle sağolun lost ekibi...
jack'in gözünü açmasıyla başlayıp kapamasıyla biten, 6 sezon boyunca bizi komplo teorileri konusunda ehil hale getiren, meraktan çatlatan müthiş yapım(dı). çok kötü ve saçma bir sonla bitmiştir. pek çok soruyu yanıtlamak bir yana dursun, daha da soru(n) hale gelen pek çok detayla bizi başbaşa bırakmıştır. ama her şey bir yana;
--spoiler--
shannon * seni yeniden görmek çok güzeldi.
--spoiler--
(bkz: kaldı geriye cevapsız sorular)
hurley kesin dizanteriden öldü o suyu içtikten sonra ama jack o suyu okuyup-üflemedi benim gördüğüm kadarıyla veya içinden okudu üfledi.
walt falan noldu?
iyisiyle kötüsüyle izledik bitti hadi hayırlısı.
6 sezon boyunca sorduğu soruların hiç birisini yanıtlamadan televizyondan ve hayatımızdan s.ktir olup gitmiş dizidir.
yanarım yanarım seni indirirken çektiğim azaplara yanarım lost!
--spoiler--
4. sezon finalinde bitmeliydi bu dizi. ceykıp meykıp derken iyice sıçtınız senaryocular. bizimkiler helikopeterdeyken ben çarkı çevirip adayı taşıdıydı ya, orada the end çekseydiniz süper olurdu işte.
hiç bir soruya yanıt verilmedi, adanın taşınması neydi?, ben nasıl tunus çöllerine gitti? lighthouse, ayna filan ne ayaktı? kara duman ne halta yarar? ışıklı mağaranın anlamı ne? o hiyeroglifler, devasa heykel neydi? ada denizin dibinde gösterildi ada batmaktan kurtarıldığına göre o neydi? zaman yolculukları nasıl oldu? daha bir yığın soru...
--spoiler--
beni tatmin etmedi o final, saçma sapan metafizikten de öte aptalca şeylere bağladılar. milyonlarca insan ekran başında apışıp kaldık, alacağınız olsun.
sözlük yazarı kardeşlerime müjdeli bir haber vereyim o zaman dizinin cevaplanmayan sorularına istinaden yeni bir film çekilecekmiş an itibariyle abc.com dan öğrenebilirsiniz.
sonunda her ne olursa olsun; bu kadar uzun süredir bu kadar hevesle ve merakla takip edilmesi bile çıtayı erişilmesi zor bir noktaya kadar yükselttiğinin ibaresidir zaten. ancak bu seviyeye 4te bir falan yaklaşan bir dizi olduğunda eleştriyi hakedecek duruma gelecektir kanımca. he bir de spoilir vermek gerekirse
--spoiler--
dizinin başladığı noktada bitmesi muhteşem düşünülmüş bir fikirdi. jack amca gözlerini açtığı yerde şekilde gözlerini yumdu yine. ve biz o gözlerin sadece bir tekini görebildik yine. vincent gelişi, yüyrken ağaçta asılı babasının ayakkabılarını görmesi falan kurguya saygı duyulması için yeterliydi zaten.
--spoiler--
velhasıl bu hafta lost'ta ne olacak acaba merakı eksilmiş oldu hayatımızdan artık.
sinir bozucu bir finalle biten yapım. insan düşündükçe sinirleniyor, sinirlendikçe düşüncelere dalıyor... hayır kötü bir bitiş olabilir, her yapımda izleyiciyi tatmin etmeyen finaller vardır da, aldatılmışlık duygusu insanın içini kemirip bitiriyor arkadaş:
--spoiler--
ulan daha dizinin ilk sezonunda ortaya gizemli sayılar atıp adaya çıkan insanların kaderini bu sayılara bağlıyorsan, daha ilk sezonda yıkıntı bir heykel kalıntısı gösterip taa 5.sezonda bunun tamamını ağaçlar arasından izletip bölüm bitiriyorsan, hiyeroglifli bir dolabın ardına girip black smoke denen ne olduğu belirsiz şeyden medet umuyor, dharma diye bir girişimin varlığını 3 sezona yayarak anlatıyorsan, manyetik güç, bilimsel çalışmalar, ayrılan fonlar, sarkaç, oxford vs. şeyleri saatlerce anlatıp sonuca bağlayacakmış gibi yapıyorsan, dizinin başından sonuna kadar "hepsi bir nedenle buraya geldi" fikrini işleyip isimlerini dağa taşa yazdırıyorsan, onlarca bölümü sadece ve sadece adada neden çocuk doğmadığını ayırabiliyorsan, yaklaşık 2 sezon işi bilimsel verilere bulayıp sonra 3 sezon metafiziğe sarıyor, ki herkes metafizik açıklamaya da razıyken ve hatta tarih öncesi uygarlıklar hikayesine bile hazırken mitolojik hikaye esintileri yaratıp her yeni çıkan şeyi bölüm sonuna bırakıyor açıklamaları hep erteliyorsan;
en sonunda çıkıp "ölüm allah'ın emri, ne yaşandığı önemli değil hepsi aynı yerde buluştu" diyemezsin arkadaş! bunu dersen bundan sonra yapacağın işlere kim güvenir, kim izler onu da allah bilir artık!!!!
--spoiler-- *
yok efendim 120 saat sürmüş toplamda, 5 gün vermişim, yok efendim 5-6 yıl sürmüş, ömrümü yemiş. olm manyak mısınız lan siz, internetten download yapıp izlemediniz mi abi bi çoğunuz bu diziyi? dvd'sini bile beklemeden hayvanlar gibi rapidden, torrentten indirmediniz mi? sonra da uzanıp yatağa bsplayer ya da gom player'a başvurmadınız mı? anlayacağınız bir tane bile paralı, lisanslı program ya da yayın organı kullanmadan dizi izlediniz. ne bu sahiplenme çabaları diziyi? kahrı adamlar çekti, parayı da onlar kazandı, kusura bakmayın ama kimse zorlamadı sizi diziyi izlemeye.
bu söylediğimin doğru olma ihtimali %0.00000001 ama söylemek istiyorum;
--spoiler--
6. sezonunun finali yani dizinin finalinde jack in gördüğü uçak, adaya düşecek olan başka bir uçak olabilir mi? yani o an uçuyor, birazdan düşecek falan. olmaz değil mi?
--spoiler--
senaristlere, yönetmenlere ve yapımcılara dün geceden itibaren yeniden küfretmeye başladığım güzelim dizidir.
son sahnede tıpayı geri yerine takan jack'in elindeki tıpada da tapınaktaki hiyerogliflerden var. peki söylesin bu senaristler, hiçbirşey ama hiçbirşey açıklamamış olabilir hatta işlerine geldiği gibi "izleyicinin hayalgücüne bıraktık ehehe" diyebilirler ama hiyeroglifler ne ayak lan? kim yaptı demiyorum ne zaman yaptı bile cevaptır benim gözümde. "onu da izleyicinin hayalgücüne bıraktık" derlerse hayalimde şu an ne olduğunu yazacağım yeminle.
o tıpa ve senaristlerle ilgili bir hayal... sonra tıpayı alıp o senaristlerin...
eksiden mütevellit düttürü: damon lindelof beyler de gelmişler efendim, hoşgelmişler.
--spoiler--
jacob un atesin basinda herkesi etrafinda toplayip neden onlari oraya getirdigini anlattigi sahne vardi. sizi sectim cunku hepiniz bana benziyordunuz yanlizdiniz falan gibisinden konusmasi bana testereyi hatirlatti bian. hepiniz bi sebep yuzunden burdasiniz falan... (bkz: serbest cagrisim)
--spoiler--
jack'ın mal olduğunu anlatarak finali yapmış dizidir.Jack hadi diyorsun black smoke yok seni öldürcem felanda oğlum yanına niye bıçak felan almıyorsun.Finali tatmin etmemiştir.Filmi yapılıpta sorulara cevap verilirse mutlu edicek dizi.
evet, dizi bittikten sonra ekrana bakıp söylediğim kelime buydu. olum bu ne lan. 6 yıldır cennete gitmeleri için mi izledik biz mna çakıym? faradayın adaya gelmesiyle heh dediydim tamam bu olayları bize bilimsel bi biçimde açıklayacaklar, her şey oturucak. nooldu, bi skim olmadı. tıpa. tıpa ne olum, bu muydu bütün sır. tıpa!!!1111!!!2123!! bi kere jack jacob ın yerine geçtikten sonra da ağzı burnu dağıldı. öyle sağdan soldan çıkıp oluşamadı hiç. jacob ibnesi neden öğretmedin olum bu adama. yazık değil mi lan. ayrıca kate, o nasıl öpüşmek lan. yedin cekin ağzını. ahlahsız ve sorumsuz orospu çocuğu cey cey abraam. sana laflar hazırladım da demiyorum.
hala artizlik yapanlar var ''ne bekliyordunuz? açıklandı her şey.'' deyu.
artık bizleri bırakan dizi. yine de hersey güzeldi . anlayamadığım bir nokta var anlayan biri varsa bi zahmet şey etsin. spoiler olabilir o yüzden spoiler olarak döşüyorum cümlelerimi.ilgileneler lütfen okusun.
--spoiler--
dizinin son saniyesinde düşmüş bir uçak gösterdi. zannedersem oceanic 815 idi o uçak. yada sawyerlar'ın az evvel kaldırdığı uçak mı?
eğer 815 ise o uçak lostilerimizin hepsi uçak düşünce mi öldü onu mu anlatmak istiyor?
aslında benim anladığım diziden, yaşananların hepsinin gerçek olduğu , adada olanlar falan hepsinin yaşandığı. ancak herkes bir gün bir şekilde ölüyor ve gidecekleri yere varmadan bir noktada(araf denilebilir) buluşuyorlar ve kendilerinin farkında olmadığı hayaller yaşıyorlar.halbuki hepsi ölmüş. en sonunda desmond sayesinde herkes öldüğünü farkediyor.
işte bu çerçevede , son sahnedeki yere çakılmış uçağı nereye yerleştireceğimi bilmedim.
cevap arıyorum. ilginize. *
--spoiler--
rezil bir finalle sonlanmıştır. sözüm sana jacob efendi. madem iş tıpa da bitiyordu daha önce açsaydın tıpayı locke ı öldürüp tekrar yerine taksaydın. Neyin peşindeydin olum sen? bir zamanlar dharma vardı fosillerde falan simgesi vardı ne oldu usta ona? Paraşütle erzak atılırdı hani? daha neler neler. olmadı diyorum başka birşey demiyorum. Beğenmediğim prison break bile lost a göre mükemmel bir final yapmıştır ona yanarım ben.
Biz finalde soruların cevabını beklerken yeni bir soru da ortaya çıkmış bulunmaktadır. Final bölümün de anlatılmak istenen nedir?
tüm soruları cevaplamadı, evet. zaten en önemli öğesiyle beraber yürüdü ışığa; 'gizemleriyle'
jack en güzel anlarını geçirdiği adada gözlerini ilk açtığı yere uzandı, gökyüzüne baktı.
uçağı gördü, içine arkadaşlarını, aşkını bindirdiği uçağı sağ salim gökyüzünde uçarken gördü...
kısacası;
jack gözlerini açtı, efsane başladı.
jack gözlerini kapattı. ve efsane sona erdi...
bize yaşattığın 6 sezonluk inanılmaz heyecan için teşekkürler lost.