Nefret edecek kadar kötü bir dil olduğunu sanmıyorum
Tamam arapçadan arak,türkçeden bozma,farsçadan kırpma,ermeniceden vurma,cerkezceden kaçırma,gürcüceden alma bir dil olabilir de dağdaki adam ne yapacak divan edebiyatı yapacak hali yok ya dağda keçi güdüp,gasp ederek yaşıyor ne yapacak sanatsal dili.
Farsça olan kısımları anlayamazsınız.
Dilde benzerlikler çokça olmakla birlikte kürtçe konuşan biri ile farsça konuşan birinin anlaşma imkanı yoktur, anlaşamaz.
En basitinden kürtçe'de objeler eril ve dişi olmak üzere 2 ye ayrılır. Tıpkı arapça'da, almanca'da olduğu gibi fakat farsça'da bu yok. Daha çok şey sayılabilir bunun gibi ama öyle bir mevzu yok. Metin okurken bazı kelimeler yakalanabilir ama konuşmada anlaşılamaz.
Kürtçe'nin tüm lehçelerini hesaba katıp sadece Türkiye'nin Türkçe dili ile kıyaslayarak bir sonuca varılmaz. Türkçe dediğin dil, Türkiye Türkçesi ile bitmiyor. Türkmen Türkçesinden tut Gagavuz Türkçesine kadar lehçesi var. Neredeyse 3000 yıllık bir ırkın dili ile derme çatma, ne olduğu belirsiz bir dili kıyaslamak gülünç geliyor bana.
ağız ishali gibi anlamsız iddialarda bulunmak yerine biraz okuyup daha sağlıklı bilgiler elde edilir diye düşünüyorum.
Kürt olan arkadaşlarımdan çok az öğrendiğim, fonetik olarak hoşuma giden ama Trakya bölgesinde doğmuş ve büyümüş biri olarak öğrenmekte güçlük çektiğim dildir.
“Ez jite hezdıkim tu zani?”
Çavani başi? Es başim tu çavani?
Çı dıki? Es rudineym gibi şeyler biliyorum.
Küfür olduğunu bildiğim ama anlamını bilmediğim bir kelime de var bildiğim.
Yahu bunun aynısını Almanya’da naziler yapıyor. Çin’de kızıllar Doğu Türkistandakilere söylüyor. Ne bileyim, Bulgaristan’da Balkan Türklerine bunlar yöneltiliyor.
Onlara tü kaka diyorsunuz. Fakat buraya gelip ayni şekilde sıçmaya devam ediyorsunuz.
Bak ciddi söylüyorum, ırkçıların beyni kesinlikle daha ufak. Yoksa Bunu anlamamak icin fare falan olmak gerekiyor.
teknik olarak bir dil olmayan hede. her şey olabilir ancak bir dil değildir. birtakım sürüngenlerin kendi arasında anlaşmak için kullandığı iletişim yöntemi şeklinde tanımlanabilir.
kimseninkinden üstün veya aşağı değildir. farsça gibi yumuşak,ve kulağa şiir gibi gelen bir dilin kuzeni nasıl eşek anırması gibi geliyor anlamıyorum doğrusu.
her dili kabaca konuşan insanlar vardır.
türkçeyi zeki mürenden mi duymak istersiniz yok sa 155'i ararım diyen dayıdan mı ?