Genellikle ülkemizin doğusunda yaşayan topluluk. Ana dilleri Kürtçe olmakla beraber bunun yanında az biraz da Türkçe bilirler. Türkçelerinin bozuk olması Kürtçe bilip üzerine Türkçe öğrenmelerindendir. Türkçe bilip ingilizce öğrenmek gibi. Kafa yapılarına gelince buradaki millet nasıl geçim sıkıntısı yaşayanlar ve abazalar olarak ikiye ayrılıyorsa o tarafta öyle ikiye ayrılır. Giden arkadaş pek sıkıntı çekmez.
Kürtler, Ortadoğu'nun en eski halklarından olup Toros dağlarından Zagros dağlarına kadar uzanan coğrafyada yaşayan ve Hint-avrupa dil grubuna ait bir dil konuşan halkdır. Tarihi kaynaklar Kürtlerin tarihini 5000 yıl geriye götürmektedir.
5000 Yıllık Tarihten Kasıt ?
“Kürt” isminin kaynağı tarihsel olarak çok eskilere dayanmaktadır. Bazı araştırmacılara göre Kürt teriminin temelinde KUR kelimesi yatmakta olup Sümer kökenlidir. Sümerce'de KUR, dağ demektir. Ti eki aidiyeti ifade eder. Böylelikle KURTi kelimesi dağın halkı, dağlı halk anlamına gelmektedir. Bu ismin geçmişi Milattan önce 3000'lere kadar dayanmaktadır. Kürdistan coğrafyası bilindiği gibi dağlık bir bölgedir. O çağlarda insanlara coğrafyalarıyla veya yaşam tarzlarıyla bağlantılı adlar verilirdi. Kürtlerinde işte bu dağlık coğrafyada binlerce yıldır yaşadığı için bu adı almış oldukları ileri sürülmektedir. Sümercedeki KURTi adı, Greklerede 2200 yıl önce Kurdienne (Kürt memleketi) diye geçmiştir.
Bir Sümer tabletinde Kurtie adı altında yer alan halkın veya Kardakalar'ın eski tabletlerde adı geçen Proto-Kürt kavimler olduklarına bilim adamlarının inançları var. G.R. Driver göre bu yöre Van gölünün güneyidir. Fakat bunlar Kürt kabilelerin sadece bir kısmını teşkil eder.
Asurlulardan kalan bir tablette bugün “Kurti” veya “Qurtie” diye okunan bir kavim adına rastlanmıştır. G.R. Driver bu bölgenin Bitlis yöresini kapsayan güneydoğu Anadolu olabileceğini düşünmüştür. Asur tabletleri Kurtiler için “Dağların Cini/Efendisi” diye yazıyor .
Tanım: kendini indo&european sanan ortadogu'lu dag fareleri. Küçük bir azınlık tarafınca dilleri degistirilerek asimile edilemiştir.
Homo erectus kişilerin ıslak düşlerini anlayabiliyorum, ama belgeler ve bilimsel kanıtlar ile konuşmakta yarar var. Marco polo seyahatyazı'sina bakarsanız o çağdan bu çağa evrim geçemedikleri, eşkıyalık, hırsızlık ve diğer kötü olan ne varsa ortadogu'lu insanaltı yaratıklarca benimsendigini görmeniz olasıdır.
kürt nerede çoksa orada şiddet kabadayılık bilgisizlik cehalet geri kalmışlık vardır.bu yüzden emperyalist güçler tarafından maşa olarak kullanılırlar.
penis boyu yüzünden türkler gibi köpekler yerine eşeklere hallenmek zorunda kalan bireylere sahip hint avrupa ırkına mensup halk. ırkçılığın sonu yok gençler ürtler bu ülkenin eşit yurttaşlarıdır sizin gibi "öşek yinge haha zözözö" diyen ırkçı ergenler yüzünden güney doğuda birçok çocuk parçası olduğu millete ve devlete düşman büyüyor.
Kültürlerine de dillerinin de bir tarafına koyayım ulan laleler neymiş bu kürt kültürü puhahahaha sanki 4000 yıllık iran medeniyetini,2000 yıllık roma medeniyetini anlatıyor ulan kürt kültürü dediğin halaydan zıplamadan ibaret
Ayrıca türkiye genelinde ensest ilişkinin en yoğun olduğu yer de kürtlerin çoğunluk olduğu güneydoğu anadolu bölgesidir.
Tarihte hiç bir baltaya sap olamamış bir millettir. Ne kendilerine ait bir yazılı eser, bina ne tam anlamıyla kendilerine ait köklü bir dilleri var. Yüzyıllarca kendilerinden güçlü ülkelerin himayesi altında yaşamışlardır. Böyle de devam edecektirler. Yedikleri kapa pislemeyi çok severler.
Şurada kendileri için yazılanları okudukça üzüldüğüm millet. Faşizmin hangi seviyesidir bu, Urfa’da bir dayının oğlu olarak da doğabilirdin, seçim şansın mi oldu seçim şansın olsa şuanki hayatını mı seçerdin imrenerek baktıklarını mı? Bu kadar kin nefret ile beslediğiniz toplumdan kendinize de insanlık beklemeniz ayrıca aptallık.
iki tane roman ve dizi örneği verilerek "onlar yapıyor ama sizde yapıyorsunuz" diye suçlarını hafifletilmeye çalışılan ortadoğulu halktır
Bak yavrum berdel,başlık parası gibi adetler Türklerde yoktur demiyorum vardı ama artık yok ben hiç berdel yapan bir egeli,yengesine yan gözle bakan bir akdenizli hele hele eşek siken marmaralı veyahut günümüzde kızını aşiret ağasına satan karadenizli görmedim geçmişte vardı eyvallah artık yok bizde bu muhabbet 100 yıl önce bitti
E bakıyorsun ensest ilişki nerede yoğun güneydoğu,hayvana tecavüz yine güneydoğu,kan davası,kan parası yine güneydoğu eee neresi benziyor şimdi bunun marmaralı,trakyalı,egeliye benzemiyor.
hayatında hiç kürt tanımamış hiç kürt bölgelerine gitmemiş hiç kürt kültürünü yaşamamış insanların '' onlar da insan yea, çok misafirperverler, kimse kimin amndan çıkacağını bilemez, yaşasın hümanizm'' söylemleriyle savunduğu topluluktur
Bak ben bunların arasında 20 yıl yaşadım bak dile kolay 20 yıl bunlar "bizim türklerle bir derdimiz yok bizi birbirine düşüren devlettir" deyip sosyal medyada pkk paçavrası paylaşan tipler
Ulan bırak pkk 30 yıldır devam ediyorsa sebebi bu topluluktur kimse demiyor ki pkk şehirde eylem yaparken kimden destek alıyor kimse demiyor ki pkk yolun altına mayın döşerken o bölgedeki hdp belediyesi ne yapıyordu madem bunlar pkk yı sevmiyor ne diye polise ihbar etmiyor şu köy pkk 'ya destek veriyor şu aşiret pkk ya para kaynağı sağlıyor diye
He buradan dinci,hümanist lalelere de lafım sen bunlara din kardeşi,halkların kardeşliği demeye devam et yarın öbür gün sırpların boşnaklara yaptığını bunlar türklere yapmaya kalkarsa sen o zaman ebeninkini tersten görürsün.