içlerinde ısrarla kendilerini bu coğrafyanın yerlisi olarak gösterenlerin olduğu topluluk. bakın bilale anlatır gibi anlatıyorum. kürtler irani bir topluluktur. anavatanlarıda kuzey ırak ve iranın zagros dağlarıdır. c.l browsonda bunu işaret eden bir kürt anavatanı haritası yayınlamıştır.
son olarakta bu toprakların güneydoğusunda devlet kurmak istiyor olabilirsin senin kendi düşüncendir bu. ama savaşmak yerine tarih argümanı uydurup özerklik talep etmek tek kelimeyle adamlığa sığmaz. ışidden etek giyerek kaçanların yapacağı iştir.
5200 değil 7890 yıllık tarihleri vardır. lütfen faşistlik yapmayalım.
irani bir halk. çingene belucilerden ve afganlardan farkı yok. aynı kökendedirler
müthiş kadim bir halktır. 7890 yıllık tarihleri tüm kaynaklarda geçer. tarih boyunca yüzlerce devlet kurmuşlardır. kürtçe bir çok antik tablet vardır bunun dışında müthiş mimari eserleri vardır.
az önce başka bir yere yazdım burayada yazayım.. rivayete gore Türkler Kürtler yüzyıllar önce orta asyada beraber yasarlardi. hatta kürt turk ayrımcılığına yoktu iyi geçinen beraber savaşan tek millettiler fakat oyle bir dönem geldi ki kürtler Türklere bir şey yaptılar. kitaplarda ne olduğu bilinmiyor. Türkler Kürtleri affetmeyip yollarını ayırmışlardır. Kürtler Hindistan bölgesine inmişler. Türklerin bir kısmı orta asyada kalmış bir kısmıdır coğrafi şartların uygunluğunu kullanıp ametikays geçmişlerdir hatta kızılderililerin turk olduğu söylenmektedir.
empati kurmayı beceremeyenler yüzyıllardır birlikte aynı topraklarda yaşanıldığını unutuyor.
üstelik sadece bu ülke değil bu dünya ortak herşeyiyle.
eğer yaşadığın toprağın kıymetini bilseydin yere ufak bir çöp bile atmaya utanırdın.
herkes birbirini seçmediği bir şeyden yargılamak yerine kendine düşüncelerine ve yaptıklarına bakmalı en önce.
bir gün işyerinde yemekhanede yemek esnasında, temizlikçi bir elemanın biri bellboy arkadaşlardan birine facebookunda ekli olsa gerek gördüğü resim için "dünkü resim manitandır, sikiyorsun?" dedi. (adamın nişanlısı usta kız) yemekhane karıştı sandalyeler uçtu olaylar fena gelişti. öğlen yemeğim de arada gitti amk. ama bu söze üç gün güldük. sikiyorsun?