Sömürücü ülkelerin bayraklarının yakılması yasak; çünkü onlar yöneticileri değil o ülkenin halklarını temsil ediyor.
Karalamacılardan dahi olsa birsinin ölümüne sevinmek yasak; çünkü ailesinin acısına saygı duyulur.
Halkın iktidarına ve yaşayış şekline karşı işler çevirmek veya ona karşı çalışmak yasak.
Az sayıda zenginin çok varlığının olması ve çok sayıda insanın az varlığının olmasını oluşturacak durumlara devletin göz yumması yasak.
Dünya üzerinde herhangi bir yerde üniversite okuma şansı olmayan gençlerin, hayallerine ulaşmak için ne yapacağını bilmeden çaresiz kalması yasaktır bu yüzden ELAM (Latin Amerika Tıp Okulları) kurulmuştur.
Muayene ve ameliyat parası olanağından yoksun olduğu için doktora gitme imkanını kaybetmiş insanların olması. Bu sağlık alanındaki problemler sadece Kübalıların problemi olarak değerlendirilmesi kabul edilemez. Bu sadece Kübalıların problemi değildir dünyada yaşayan kadın erkek yoksul halkların problemidir (Küba'nın yaklaşık 30,000 doktoru dünyanın yoksul ülkelerinde hizmet vermektedir;*).
illede bizzat kaçılınası yer. insanı zorla kızıl kominist edecek hükümetin aklıma soktuğu fikir; şeytan diyo sat tası, tarağı, macunu, fırçayı ilk uçakla git yerleş bu ülkeye. dilenmek yasak, otostopçuyu almak mecburi, internet yok, diz çökmek yok, iki yüzlülük yok, başkalarının alın teriyle bi kişinin zenginleşmesi yok devamlı müzik, eğlence ve bacak purosu. tam ütopya beeeh.
dünyanın en romantik ülkesi. nasıl olmasın ki? milli kahramanı jose marti bir şair. bir başka milli kahramanı ernesto che guevara bir düşünür ve yazar. yüzyılın en çekici gerillası hala fotoğraflarıyla, şiirsel isyankarlığıyla kadınların yüreğini hoplatıyor. efsane lideri fidel, dünyanın dört bir yanında başkaldırı dendiğinde akla gelen ilk isimlerden biri.
öyle bir tarih yazılmış ki kübada hala halkın dilinde. şarkılarda, şiirlerde. hasta siempre comandante* ülkenin milli marşı gibi. her köşe başında, carlos pueblanın bu muhteşem şarkısı çalınıyor kulağınıza.
uygulanan tüm ekonomik ambargolara rağmen insani gelişmişlik endeksi sıralamasında 51. sırada yer alan ülke. hani şu ülkemizin 98. sırada yer aldığı sıralama bu. yeni doğan ölüm oranlarının azlığında abd ile yarışıyor, hem de temel ilaçlara ulaşımda kısıtlamarla karşılaştığı halde. "yok özgürlük yokmuş, yok demokrasi yokmuş" diye propaganda yapan sığırlar dönün de kendi ülkenize bakın ne kıçımızda don var, ne özgürlüğünüz, ne de demokrasi...
1992 yılından bu yana abd ambargosunun kaldırılması istemiyle bm genel kuruluna başvuruyor her defasında genel kurul tarafından kabul edilen karar tasarısının bağlayıcı niteliği bulunmuyor.
dünyanın en fakir ülkesi falan değildir ama azgelişmiş bir küçük ada ülkesidir. orta enlemlerde bulunan tüm yoksul ada halkları gibi yapılan anketlerde insanların yaşamlarından memnun olduğuna dair sonuçlar yüksek çıkar. halkın büyük bölümünün yoksullukta mutlak eşitliğini bozan sadece bürokratlar ve karaborsacılar, spekülatörler ve piyasa ekonomisine geçiş programının başlamasından önce de varolan zenginlerdir. adalet ise, her türlü bilgiye erişim hakkının devlet tarafından kısıtlandığı, resmi tezlere kamuoyu önünde itiraz etmenin suç olduğu, ifade ve basın, seyahat ve eleştiri özgürlüğü olmayan, yargı kararlarının uluslararası ölçülerle bağdaşmadığı ve denetlenemediği vs. bir ülkede ne kadar ise o kadardır.
dünyanın en iyi sağlık sistemine sahip olduğu söylenen, sokaklarında son model arabaların gezmediği, her köşe başında muazzam büyüklükte alışveriş merkezlerinin olmadığı, dünyadaki en az çocuk ölüm oranına sahip olan, öğrencilerin harç ödemek yerine maaş aldığı dünyanın en kaliteli doktorlarını çıkaran, kendisine ambargo uygulayan ülkeye bile zor gününde bir sürü doktor yollamaya çalışan, sokaklarında devrim için büyük emek veren yaşlıların huzur içinde puro içtiği, başkentine bir atatürk büstü diken altına da türkçe ve ispanyolca "yurtta sulh cihanda sulh" yazılı olan, devrimin hemen ardından tüm evsizlere zengin amerikan işadamlarının villalarını tahsis eden, cesur, inatçı, ve aç gözlü olmayan insanların yaşadığı ülkedir.
başkenti havana olan , 14 il ve iki özel belediyeden oluşan küba , karayipler de en kalabalık nüfusa sahip olan ülkedir .ülke tek parti egemenliğine dayalı sosyalist bi yapıya sahiptir .küba kominist partisi ülke anayasasına göre ülkeyi yönetme hakkına sahip olan tek partidir .
devlet ve hükümet başkanı konumunda olan devlet konseyi başkanı, bakanlar kuruluna başkanlık eder. bu görev şu anda 1976 yılından 2008 yılına kadar bu görevi yerine getirmiş fidel castro nun kardeşi raul castro tarafından yerine getirmektedir.
küba ekonomisi devletin sosyalist yapida olmasında kaynaklı sosyalist yapıdadır ve üretim araçlarının büyük çoğunluğu devletin elindedir. bunula birlikte küba ekonomisinde son yıllarda özel sektör yatırımları artmaktadır , bununda yegane sebebi 1991 yılında dağılan sovyet rusya' nın küba dış ticaretinin önemli bi kısmını ve küba devletinin ekonomik desteğini sağlamasıdır .
ülkede tarım ürünleri ihracat gelirlerinin önemli bi kısmını oluştururken aynı zamanda tarım önemli bi iş sahası konumunda bulunmaktadır . son yıllarda artan turizm gelirleride sovyet rusya nın dağılmasında sonra bunalan küba ekonomisi için önemli gelir kaynaklarından biridir .
gitmeyi 4-5 yıldır arzuladığım dünya üzerindeki yer. eğer oralarda fidel' i görürsem ülkesine beni kabul etmesi ve ömür boyu yaşamamı sağlaması için çırpınıcam.
cep telefonu kullanımının daha yeni serbest bırakıldığı, bol miktarda hayat kadını barındıran fakir ülke. binlerce kişinin yargısız infaz edildiği, bir o kadarının da hapishanelerde her türlü işkenceye tutulduğu bu ülkeye eşitlik aramak için gitmek isteyen güzide kardeşlerimiz de varmış. allah akıl fikir versin ne diyelim.
uzun zamandır gitmeyi düşündüğüm ütopik ülke. şuan vazgeçmiş durumdayım. gitmeyi düşündüğüm herkes puro, rom ve kadın istemekte. olası bi gidişte istekleri yerine getirmek zorunda kalırsam annem zannediyorum ki hakkını helal etmez. sebebi (bkz: pezevenk) (bkz: içki kaçakçısı) (bkz: tütün kaçakçısı) olacağımdandır.