gülhane parkındayım. babam, annem, ablam tüm ailecek geziyoruz. 6-7 yaşlarındayım. elimizde şeker hayvanlara bakarken,
pat bir akbaba gördüm. devasa idi. şaşırdım. ona aval aval bakarken babam gülerek seslendi '' kukla ne yapıyosun öyle '' dedi. hiçç sevap kazanıyorum baba dedim.
tekrar güldü babam, nasıl yani dedi
'' amcam öyle öğretti, allah adaleti iyiliği ve akbabaya bakmayı emredermiş ''
puhahaha bu cümleyi bitirir bitirmez tüm aile fertlerinden bu ses çıktı. resmen herkes krize girdi. hatta hiç gülmeyen abim bile at gibi kişnemeye başladı.
babam saçımı sevip; ' akbabaya değil olum akrabaya bakmayı emreder ' dedi. halen gülüyordu. herkes gülüyordu.
kızdım.. çok kızdım. garip bi utanma, mahçup olma duygusu oldu. çünkü amcam beni kandırmış ve komik duruma düşmemi sağlamıştı.
ertesi gün amcamı gördüm ' neden böyle böyle dedin, artık seninle konuşmucam ' dedim.
olayı anlatınca amcam da güldü. sen beni yanlış anlamışsın, ben akbaba değil akraba dedim , sen öyle anlamışsın kukican dedi. makas aldı yanağımdan.
o günden sonra insanların ne dediğini değil, ne düşündüğünü öğrendim. yani dilinin değil, kalbinin önemli olduğunu öğrendim.
özetle dil ile kalp kırmak kolaydır. bir kelimeye ve ya bir cümleye bakar.
ama kişi aşmış ise bunları pek kafaya takmaz. çünkü bu lafları söyleyinin amacını bilir. ciğerini, dalağını, kalbini bilir.
amcam akbaba demiş olsa bile onun şaka takıldığını, aslında pekte ciddi olmadığını, üzmek değil eğlenmek maksadı ile yapacağını şimdi daha iyi anladım.
tıpkı sizleri anladığım gibi.
evet malesef bu sözlükte de öyle yazarlar var ki, amaçları gayeleri çok belli.. belli kişilerin nick altına gidip sözüm ona akıllara sıra ayar veriyorlar. yaptıklarının eleştiri ile uzaktan yakından alakası yok. aslında kalplerinin tasvip etmediği şeyleri, dilleri ve klavyeleri sayesine yapıyorlar.
e malum bu sözlükte bir yazarı översen beğenilmezsin ama ayar verirsen şukulara boğulursun. en beğenilen listesine falan girersin. bunu bilen o kişilerde saldırıp saldırıp durur. öyle eğlenir.. sonra kim ölee kim kala..
kaçan kaçana...
uzatmayayım.. mesajlaşırken bile birden tepki gösteren, küsen, alınan, açıklama fırsatı vermeksizin akla hayale gelmeyecek laflar söyleyen bir çok yazar bile tanıdım. sonuçta sanal alem deyip dostluğu bir kalemde silen adamlara şahit oldum. onun nick altına neden yazdın, neden öyle dedin, ben onunla küsüm diyen salaklar tanıdım.
velhasılı eğer cidden iyi bir sözlük isteniyorsa, iyi yazanlara ayar vereceğinize tebrik edin derim. ha ben iyi yazarım da demiyorum.. bunu asla söylemem... lakin yazmasını seven biriyim. çenemi sikim aklıma ne gelirse yazarım. beğenen olur, olmaz. onlar ayrı konu. zevk meselesidir.
özetle güzel hikayeler, güzel yazılar, güzel capsler isteniyor ise, onları paylaşan kişilere ayar verilmesin derim. eleştiri yapılsın ama ayar verilmesin. canı sıkılan varsa da gelsin bana soksun.
(#19621244) ya kimsenin iyi kötü yazması beni enterese etmez. hani böyle bi platformda victor hugo olmakta gerekmiyo yanlış anlaşılmasın ama 'kukla' ismini duyduğum kadar başka isim duymadım sözlükte 1 senedir. dedim herif sağlam yazıyo demek. istatistiklerde de karşıma çıkınca okuyodum entrylerini tepkim 'hmm boktan aslında ama adam demek öyle iyi entryler girmiş ki bunu da onun hatrına istatistiklere sokmuşlar' şeklinde oluyor.
sonra en iyi gösterilen entrylerini okudum yine yok abi. ne çok kültürlü, ne çok entellektüel, ne çok komik, ne çok samimi vb vb. hiçbirinden çok bişey yok ama bu kadar popüler olmuş. neden?
sözlükte çok kültürlü, çok entellektüel, çok komik, çok samimi vb vb onca yazar varken neden kukla bu kadar gündemde? bunun cevabını şahsen bulamadım. ama kendimce açıklamam şudur: onca iyi sanatçı varken 'demet akalın' ın 'serdar ortaç' ın popüler olmasıyla eşdeğer tutulabilir bu olay.
yazarı bozmak falan değil amacım. başta belirttiğim gibi kimse mükemmel yazmak zorunda değil. eleştirim onu bu kadar büyüten kitleye. belki göreceli konu diyebilirsiniz ama bunun bazı kriterleri var tabi. şimdi cin ali serisiyle sefiller arasındaki fark net bir şekilde görülebilir.
ulu sözlüğün liseli tayfasının yoğunluğu mudur acaba sebep? açıklayın lan biriniz. harbi hayatın sırrı oldu bu iş bana :) .
YEMEZ HACU, BU TARZ SÖYLEMLERLE BENi kendine benzetemeyeceksin. *
yiğit namı ile anılır ortaam, sonra'dan metazori uydurmalarla değil, yemez yani anlayacağın, nasıl bir ibına olduğun bütün sözlükçe tescilli,
kıvırma da haftasonu istanbul'dayım, gel dedğin yere geleyim, o park vermış, palmiyeli bi park, küçükken ağaçlara sürte sürte tepesine çıkmaya çalışırmışsın hani öyle anlatıyodun bi ara,
çok zevk alıyodum imam, ağacı kucaklayarak değil, ağaca kendimi kucaklatarak kayardım aşağı, dediğin palmiyenin dibinde bekliycem, bakalım kim ibne kim değil görelim. *
istersen bi iki tane de bilirkişi çağıralım, tolga'ya rıca ederiz kırmaz seni iyi çocuktur.
neyse cumartesi hakket gelicem la o parka, şaka maka fırsat yaratıp gelicem amk. selametle gözlerinden öperim.
Dortmund-bayern maçının 0-0 biteceğini idda ederek büyük konuşmuş , bide üstüne kalıbını basmış yazar. Hatta maç bittiğinde bu skor tahminiyle çok hava atacağım buralarda demiş. Fakat 10. Dakikada dortmund 1-0 öne geçti. Geçmiş olsun.
aslında seviliyormuş gibi gözüküp sevilmediğini anlayan yazar.
geçen silik olan yazarın altına birisi entry girdi. özleyeceğiz seni falan yazdı. bende canı sıkılan delinin teki olarak o özleyeceğiz yazısı yazana mesaj çektim '' ehehe o silik olan kişi bendim la. modlar çaktı köfteyi ve sildi hesabı, aramızda kalsın bu he '' dedim. eğleniyorum kendi çapımda.
hülasa adamın cevabı tüylerimi diken diken etti,
'' kuki ciddi misin lan sen. valla çok şaşırdım.. sana ibne dediğim için, göt dediğim için kızmadın di mi? gırgır olsun diye öyle demiştim. aslında severim seni bilirsin '' dedi.
meğer o silik olana böyle mesajlar çekiyormuş pislik herif.
şimdi bu yazıyı okuyunca suratı şekilden şekle girmiştir.
gıcık hepsi bana amk. ibreler. rereler röröler cartlar curtlar minvalli.
he amk nefes alıyosak da senin sayende la, valla bak bu sözlükte sen olmasan sıçar bokumuzu yeriz hıyar herif seni. *
neyse bende anlamadım, adamlar resmen hatunun taşşakla oynadığı gibi oynuyor benimle, anlamadım bi ellerine alıyolar, bi oyana çeviriyolar bi buyana çeviriyorlar.