Atatürk zamanında gündeme gelmiş kelimedir. O dönemde Atatürk e biz de kemalist iz diyen halktan birisi (yanlış hatırlamıyorsam) Atatürk ün tepkisini almıştır. Sonra Atatürk oturup düşündüğünde bunda kötü bir şey olmadığını, amacın ilahlaştırmak değil de Kemal in yolundan gidenler olarak nitelendirildiğini düşünür ve hoşuna gider.
Yani mustafa Kemal zamanında ortaya atılmış ve Atatürk ün hoşuna giden bir anlayış, düşüncedir.
Sinan meydan kitaplarında belgelerle bu durumu açıklamaktadır. oku öğren dostum.
Şimdi gazetelere de girdi adam. Nerede yazsın amk. Atatürk ü savunan gazete mi kaldı. Hürriyet bile yılmaz özdil i kovdu. Sinan meydan sabah ta bunları yazabilecek mi? Atsız ı ben de severim, okurum da. Sen bence kaynaklarını genişlet, tek bir yere bakma. Atsız ın yazılarında olmayabilir bu hadise. Dostum.
Benim ideoloji olarak tanımlamadığım kavramdır. Ben Kemalizm'i daha çok bir hayat tarzı olarak kavramlandırıyorum. ileri düşünceliği, çağdaşlığı, aydınlığı beraberinde getiren bir yaşam tarzı; özlem duyduğumuz yaşam tarzı..
önündeki rezillik içindeki milletinin haline üzülüp bu milletin bekası ve kalkınmasını sağlamak için gerekli planları yaparken sıkıntıdan ve stresten,üzüntüden çekilen sigaradır o. kameraya oynayıp ağlamak basit insan tepkisidir.
ancak at gözlüğüyle kemalizmi anlamanın zorluğunu yansıtması bakımından bu paylaşım kaliteli bir örnektir.
mustafa kemal atatürk'ün felsesi ve bilimsel değerlerini kabul edip gelişimi-bilişimi esas alan laik sosyal düşünce biçimi...
faşizmin türkiye'de gelişmiş bir koludur. 1950'ye kadar diktatörlük rejimine potansiyel tehdit olarak görülen herkesi idam etmiş, sürgüne göndermiş yahut zorbalıkla susturmuştur. dönemin istiklal mahkemelerini ne kadar keyfi kararalar aldığı incelenirse bu dediğim kanıtlanacaktır. ayrıca kemalist faşizminin ülke insanı tarafından neden nasıl ve niçin kabul görmediğini anlamak için ince memed serisi okunmalıdır.
iq su 30 dan aşağı olan düşük zekalıların savunduğu ideoloji. Aslında neyi savunduklarını bildiklerinden de emin değilim. Sanki birileri zorla aynı cümleleri ezberletmiş gibi. Kendisine ait fikir ve düşünceleri yoktur bunların.
türk islam geleneğini yok etmeye odaklanmış bir düşünce akımı. 1920 de islam cumhuriyeti kurup 8 senede o kurucu öğleri katledip yerine dinsiz hatta din düşmanı sözde laik seküler bir sistem kurmaktır kamalizm.
-izm son eki kullanılarak, ideoloji diye yutturulmak istenen, pratik ve sağ duyuya dayalı cümleler manzumesi etiketidir. bu hesapla gidilirse, dünyada ne kadar siyasi lider varsa hepsinin ismine -izm eklenerek lider sayısı kadar ideoloji tanımı yapılabilir.
mustafa kemal atatürk'ün fikir ve devrimlerini savunan, atatürk milliyetçiliğine bağlı, akla ve bilime dayanan kurumları getirmeyi amaç edinen, anti-emperyalist felsefe, ideoloji, yaşam biçimidir.
temeli akılcı düşünmedir.ne yazık ki Atatürk'ün ölümünden sonra şimdilerin siyasal islamı gibi emperyalizmin eline geçmiştir.nasıl bugün islamı kullanan hainler varsa 38'den beride kemalizmi kullanmışlardır.toplum içinde içi boşaltılmış bir kemalizm kalmıştır(atatürkçülük).Atatürk'ten arta kalan siyasi partide şu an hainlerin işgali altındadır.
alkolu yaşam felsefesi benimsemiş, donsuz gezmeyi çağdaşlık, saçı sakalı uzatıp ateist marksist leninist düşünce sistemini savunan ayyaş insanları tanrı olarak görenlere selam olsun!