uzaydan gelip dünyaya yerleşmiş, insanları sömürmeyi kendilerine amaç edinmiş bir canlı türü. şaka bir yana evde bir tane var bunlardan. ne zaman kendisini sevmek istesem hiç oralı olmuyor beyefendi hazretleri. ancak, ben o sırada uyuyorsam kendisini sevdirmek için yanıma gelir. ya da tuvalette isem gelip sevdirmeye çalışır. gerçekten anlayamıyorum kendisini. beni zor durumda bırakmak için uğraşıyor şerefsiz.
yavru kediler kayboldukları vakit evlerinin yolunu bulamaz.
bir kedinin evin yolunu bulması için en az 4 aylık olması gerekiyor. algısı tam açılmamış yavru kedileri gel pisi pisi deyip peşinden sürükleyen mallar var iki sevip bırakıyor sonra o kedi ciyak ciyak tekrar yolu bulamıyor ortada kalıyor garibim. o kedilerin belli bir düzeni var düzeni bozulan kedi strese girer ölür.
4-5 aylık olduklarında yavaş yavaş kısa mesafeleri bulabilir kıvama gelirler ama iyi bir kaşif olmaları 1.5 yaşını bulacaktır.
Adeta rızkımı veren hüdadır kula minnet eylemem ibaresinin yaşayan örnekleri olan canlılar.
Kendimi parçalıyuuruum onun icin ama yüz vermiyooor dedirtir insana. Sevmeye çalışırsınız canı istemezse pas vermez döner poposunu gider. Eğer sevgi saati gelirse vücudunu sürter size kendisini zorla okşatır filan. Çok hayranım ben bunlara yav. Üzerime kedi atsanıza.
Az önce bir kitapta “insan eliyle değil, kendi çıkarlarına uygun düştüğü ve kendi istediği için evcilleşmiş hayvan.” ibaresini gördüğüm asalet abideleri.
kendisine tahsis edilen sepet dışında her yerde uyuyan canlı.
evdeki bilumum battaniye, yorgan ve şalı kendisine mesken edinen bu üşütük çocuk üzerine sinen yumuşatıcı kokusu yüzünden çamaşır makinesine atılmış peluş oyuncak gibi kokuyor öpmelere doyamıyorum. ay benim lilyumlu yumoş kokulu kızım inş sağlığın için kötü bir şey değildir bu.
edit: besleyenin evinde yemek yemeyin diyen aşağıdaki mahluka yemek verene yazıklar olsun zaten. bir de mahluk yazarken uzun vokali belirtmiş ama ek alınca orada ünsüz yumuşaması olmadığından haberi yok. kolonya verin fena oluyorum bu cehalet karşısında.
Kisaca yazıcam. çünkü biliyorum ki okumaktan hoşlanmayan insanlarsınız.
Özetle, bizim mahallede cok gece kondu vardır. Gece konduların çatısı da kedilerin işgali altındadır. Neyse bir anne kedi 3 yavru doğurmuştu ya da 4 geçmiş zaman hatirlamıyorum.
Yavrulardan biri çok cılızdı. Çünkü diğer kardeşleri çok aç gözlüydu hep bu ibneler attığimız yemekleri kapıyor o yavrucak yiyemiyordu. Annesi olacak kaltak da onun hiçbir şey yemesine müsade etmiyordu.
Sanırim sütte vermeyi kesti. Yavru günden güne eridi gitti ve en sonunda öldü.
Ve sonra ne mi oldu?
Anne kedi ve diğer 3 yavru bu ölmüş yavruyu yediler.
sokakta yaşamaları zordur özellikle yavru kedilerin. yavru kediler özellikle ilk 6 ay köpek tehlikesini çok iyi sezemez ve genellikle % 70 i köpek boğması sonucu ölür. ama yetişkin olduktan sonra köpek saldırısı sonucu öleni daha görmedim kendilerini koruyabiliyorlar. bugün yine 1 yavru kedi köpek boğması sonucu öldü 2 sini kurtarabildim.
bir tanesini sahiplenmekle hayatım değişti. aşırı sevgiden ağlayasım geliyor. halbuki normal kedi. neden böyle oluyor anlayamıyorum, içime sokasım geliyor dünya güzeli görünüyor gözüme çiçek kızım.