bilinenin aksine süt kedilere zararlıdır. kedilerin cinsine göre petshop'larda mamalar satılıyor. british ve scottish kediler için royal canin mamaları uygun mesela. bir de mama alırken kaç aylık olduğunu da dikkat edin. paketlerin üstünde kaç aylık kediye hangi mamanın uygun olduğu yazıyor. yaş mamaya bayılırlar. ama bunu da günde en çok günde 1 kez verin. çünkü bunun da fazlası zararlı. bizim için çikolata neyse kediler için de yaş mama öyledir.
(bkz: aşk)
öyle böyle bir şey değildir bu hayvan. Bir kadının olması gereken kadar zarif, asil ve kesinlikle sahibine aşktır. sağda solda söylenen gibi asla nankör değildir. aç bıraksanız susuz bıraksanız sizi bir kere sevdiyse hep sever Vazgeçmez. git derseniz gitmez. ne zaman kendini sevdirmek istiyorsa o zaman sevdirir. özgürlüğüne düşkün bir hayvandır. ikidir hayvan diyorum ama aslında çoğu insandan daha insandır. hasta iken bazen annesi bile insana bir tas çorba vermez ama bu dünya tatlısı canlı siz hastayken bir dakika yanınızdan ayrılmaz. moraliniz bozuksa bunu hisseder sizi neşelendir mek için uğraşır. sizinle bir insan gibi konuşur(onunla konuşursanız miyavlayarak da olsa cevap verir). işten geldinizde sizi kapıda karşılar size gününüzün nasıl geçtiğini falan sorar.
Hayır ben şizofren falan değilim bunlar en az 5 sene kedi beslemiş herkesin bildiği şeyler.
kedi besleyen bir erkeğin evlenmeye ihtiyacı yok. cinsellik üreme falan filan için evlenmiyorsanız yani.
dört ayaklı, memeli, sivri kulaklı bir hayvandır.
tatlı olanları sevilip eve alınır instagram'a boy boy foto çekilip atılır. çirkin olanlarıysa sokağa bırakılıp sokak kedisi olurlar. o kedileri seviyorum diyenlerin çoğu bu kedilerden tiksinir çünkü bunlar sokak kedisidir. ev kedileri gibi armut piş ağzıma düş demezler gecelerini gündüzlerine katıp çöpte yiyecek bir şey ararlar. ekmeklerini kendi emekleriyle elde ederler.
benim kedim konuşmayan bir yaratık, kolay kolay; "miyavlamaz" ama inanılmaz güzel bir sesi var. bu sesi sık sık duyamıyorum diye üzülürüm. Ne zaman ona beni seviyormusun diye sorsam o muhteşem sesiyle; "miyavvvvv" demez mi öldürüyor beni. kedi demek aşk demek, yok böyle birşey ama unutmayiniz ki kedi büyümeyen bir bebektir, bakımı o kadar kolay degildir. hele bir de benimkisi gibi iran kedisiyse, günlük bakım ister.
islam'da özel yeri olan hayvandır. Beslemek sünnettir. Kediyi sevmek imandandır./ Bir kediyi bile elinizde bir şey yokken çağırıp kandırmayın. Zira mahşerde hesabını veremezsiniz. -hadis-i şerifler.
Dün sabah benzin alırken istasyon marketinin yan duvarına sinmiş bir yeni doğan yavru buldum. Pompacı arkadaşlar da annesini görmemiş. Uzun yolda bakamam hayvana diye almadım. arkadaşları tembihleyip tekerin altına girmesin dikkat edin diyerek terk ettim yavruyu. Şimdi içim gidiyor alsaydım keşke be.