evde 2 tane besliyorum, bir tanesi 2.5 yaşında biraz hırçın ama nispeten uslu. diğeri de 14 yaşındayken sahiplendiğim arka bacaklarından birisi olmayan 16 yaşındaki engelli bir erkek kedi. yaşlı olduğu için usludur sanıyorduk ama kendisi canavar çıktı. evde tüm camlara sineklik taktırdık ama beyefendi sineklikleri açmaya çalışıyor, kapıyı kapatmamız gerektiğinde kulpa zıplayıp kapıyı açıyor ve en kötüsü balkon. yeni eve taşındık ve bu evin balkonu ne yazık ki kapalı değil. o yüzden sürgülü bir sineklik yaptırdık balkona çıkıp dengesini kaybedip bir kaza yaşamasın diye( 3 bacaklı olduğu için yapmak istediği şeye vücudu izin vermeyebilir)... ancak bu sinekliğin de altını açmış oradan balkona çıkıyor bir şekilde. bunu keşfetmesi için birkaç gün geçse anlayacağım ama birkaç saat içinde başardı. kapının önüne iki kutu koyup alttan girdiği yere girişini engellemek istedim ama kutuların üstünden de kaçmayı başardı dışarıda yakaladık. şimdi başka alternatifler düşünüyorum ve nöbet tutuyorum başında daha fazla ne yapacak diye.
yetmezmiş gibi kaçmasın diye kapının önüne koyduğum fakat onu durdurmayan kolileri de parçalamakla uğraşıyor şu anda. dayanamadım videoya aldım neler çektiğimi anlayın diye. tavsiyesi olandan seve seve dinlerim.
Yavru, terk edilmiş, sakat veya kör değilse beslenmesine karşı olduğum hayvan. Şimdiki kediler fındık faresinden korkuyor. Kedi beslemek de moda oldu. Çita besleyen arap zenginlerinden farkları yok.
He yavrudur, aylak aylak dolaşıyordur. Açtır. Alır beslersin. O da yanlış aslında.
Kediler avcılık yetisini kaybetmemiş vahşi hayvanlardır hala. içgüdüleri müthiş. Bu hayvanlar dengenin sağlanması için avlanacak. Fare, kurbağa, çekirge ne bulursa onu yiyecek.
Seviyorum kerataları. Sesleri çıkmıyor, canlarının yandığını anlatamıyorlar ya da aç olduklarını. Nasıl sevmeyeyim. Köpekler de öyle, bütün hayvanlar. hepsi benim bebeklerim.
Hayvanları severim ama kedileri sevemedim gitti. Her yere tüyleri dökülür nefes almaya bile korkarım kedi olan yerde. Bu yıl 2 genç kız kedi yüzünden kör oldu. Vücutlarında bulunan bir bakteri yüzünden ayrıca kedi kılı nefes yolu ile cigerlere yapıştımı büyük sıkıntı.