insanlara özgürlük ve asalet gibi kavramları hediye etmiş mükemmel varlık.
En son evcilleştirilen hayvanlardan biri olmasına rağmen kendine en sağlam yeri edinmiştir ayrıca. Her biri sevilesi, yavruları ise bir lokmada yutulasıdır.
şu hayvanı sevmeyen herkesin amınakoyim diyecek kadar çok seviyorum. ulan insan nasıl böyle güzel bir hayvanı sevmez ki? 1 hafta beraber yaşayan birisi bir kediyle onu 8. gün zaten ailenin bir ferdi olarak görüyor. bu kadar hassas hayvanlar.
Bugün akşam üstü eve gelirken bir güzel kedi gördüm. Teklifsizce kucaklayıp eve götürüp götürmeme arasında bocalarken Durmuş çöp konteynerının yanında dolanan birkaç kediden biriyle yüzyüze geldik. Hijyen bahanesine takılan arzumu orada bırakıp, arkama bakmadan gittim. Yine her zamanki gibi yüreğim kedide kaldı, kof bedenimle eve geldim.
kökeni türkiye olan canlılarmış. 10 bin sene önceye dayanırmış kökenleri. dna analizleri kedilerin vahşi atalarının kökenlerinin türkiye olduğunu göstermiş. o zamanlarda anadolu'da yaşayan çiftçiler için etkili bir kemirgen kontrolüne yaramış bu hayvanlar.
seni bir daha görememeye razıydım ama bu şekilde değil. varlığını bilirdim en azından bir yerlerde yaşadığını.. yüz çizgileri güzel, bakışları anlamlı, huzur veren mırıldamaları, boynuma sokulup uyuması, minik jelibon gibi siyah patilerini asla ama asla unutmayacağım. benim melek kızım, güzel uyu.
rivayet edilir ki, köpek tanrının varlığını bilmezmiş, o yüzden sahibini tanrı sanırmış ve ona itaat etmek zorunda olduğunu hissedermiş, sadakati o yüzdendir denir.
kediler ise tanrının varlığını bildiklerinden sahiplerine herhangi bir sadakat duymayı gerek duymazlarmış. insanları da kendileri gibi düşünürlermiş.
benim kedi tanımım kesinlikle osmandır. osman üniversite yıllarında apartmanizda 4 yıl bizimle yaşamış bir kediydi. kendisiyle tanışmamda tabiki jeneriklik olmuştu. duştan çıkmış ben evin içinde yalnızlığın verdiği rahatlıkla salınırken gelen gürültüler sonrası odaya yaklaşmamla onla göz göze gelmiş ve çığlığı basmıştım. osman o günden sonra yavsağın önde gideni olmuştu. Camdan evimize girip sabahları yatakta beraber uyanmalar, bizden izinsiz eve karı kız atmalar kendisi çatı katında yaşadığından gün içinde gürültü çıkarmalar vs. şeklinde el ense göte parmak kendisiyle olmuştuk. arada cati katında iniltiler vs geliyordu bizde helal be koç gene kimi attı acaba diye ev arkadaşımla sohbet ediyor onun için kendimizle gurur duyuyor onurlaniyorduk. gel zaman git zaman 4 sene çabuk bitti ve bir mart ayında ev arkadaşım koşarak kan ter içinde odama daldı ve üzgün ve birazda kızgın bir suratla bana o acı sözleri söyledi. olum osmani sikiyolar camdan bak dedi. Camdan baktık harbiden sikiyolardi. O gün öğrendik ki osman aslında disiymis amk.