yeşilken kıpkırmızı olup, yaşamının en güzel halini ölümüne saklayan bir sarmaşığın ayıdır.
bulutlu, iç karartıcıdır biraz.
bulanıktır aslında. mavi eskisi kadar canlı gelmez, ağaçlar uykuya dalar yavaşça.
toprak soğur, persephone yeraltına gider usul usul.
hem sarının en narin hali görülür, hem de bordo düşer yere canı çekilmiş yapraklarla.
Sonbaharın son ve en hüzünlü ayı, içinde olunan yıl artık yorulmuşsunuz ve yeni yıla daha bir ay var, işte öyle bir ay.
Neredeyse beş yıldır hiçbir kasımı mutlu geçirmedim, bir yaş daha büyüyeceğim, ben dahil arkadaşlarım ve ailem arasında birkaç doğum günü var, işim ve param yok, sınavlarım var, borcumun son taksidini ödeyip bu defteri artık kapatmam gerekiyor.
Şimdi ben bu ayı nasıl seveyim.
arapça bölen anlamına gelir. bu ismin verilme sebebi ise eskilerin yılı hızır ve kasım olarak 150 günlük sürelerle ikiye ayırmasıdır. bu ayırma da bugün bildiğimiz kasım ayından başladığı ve yılı ikiye böldüğü için bu aya kasım günlerinin başladığı ay anlamında kasım adı verilmiştir. ingilizcesi olan november ise latince 9 anlamına gelen nona'dan gelir. sebebi ise yılbaşı roma döneminde mart ayında olduğu için dokuzuncu ay anlamında november denmiştir.
bu sene de hızlı geçen ve çok çabuk biten ay.içindeyken yapılması,yaşanması ,hayata geçmesi gerekenlere yetemiyormuş gibi.
takvimlerden çıkmak istiyormuş gibi o da.
bu yaz kuzenimin tüm yolculuklarımızda kesintisiz dinlediği parça aklıma geldi.yazın ortasında kasım ayının hüznünü taşıyan bir parça.o an dinlerken çok duyumsayamamış olmalıyım ki kasım ayı içerisinde yaşarken tekrar dinlediğimde hüznünü hissettirdi.
gerçekten takvimlerden çıkarılması gerekiyor olabilir.
şarkıda söylendiği gibi ben de katılıyorum;
Girmiş bulunduğumuz ay. Kasım ayındaki ilk entryimi bu başlığa girmek nasip oldu. istemsizce bana kazak, bot ve siyah kalın ve deri mont üçlüsünü hatırlatır bu ay.
yılın en sevdiğim dönemlerinin başlangıcı olan aydır.
+ iş yoğunluğu düştü
+götten ter akma durumu yok
+sokaklarda toplu taşımada boş beleş gezen tipler azaldı
+ sigara ve sıcak içecek kombininden alınan haz üst seviyede
+montla sıçma gibi dezavantajı olsa da kışlık kıyafetlerin güzelliği başka
son olarak bekle beni kars sana geliyorum.
Edit: sevgili dostum bilet alacak şahsın da doğum günü olan aydır.
cok özür dilerim ama ekimi ayrı kasımı ayrı aralığı ayrı ocağı ayrı subatı ayrı martı ayrı sikeyim. bu ayları bana sevdirecek bir sey veya bir insan olursa hayatta en cok ona bağlanmazsam ibneyim.
Bir zamanlar güzel bir ay gibi gelirdi. Sonra kasım da aşk başkadır saçmalığı çıktı. E yıllardır hayatımda kasımda aşk başka olmayınca soğudum ben bu aydan.
Evvet sagdan sagdan ruzgari yerken atkiyi indirip burnu isik hizinda silme zamani geliyor. Bunun adi kasim penisilin acisi kadar keskin soguguyla( ne menem bir kelime yazilamiyor ) kar diye yalvartacaktir . Evet ask baskadir safsatasina instada hazirlikli olalim .
kasım ayını sevmiyorum, cok kötü seyler hatirlatiyor bana. ekimi de sevmiyordum kasvet, mikrop ve hastalik dolu. aslında ben şubatı da sevmiyorum en cok sevmediğim o hatta. kotu bir sey olmadan gectigini hic görmedim. ozellikle 29 ceken subatlat hayatımı mahvediyor. mart ayinda dogum günüm var hic adam gibi kutlayamadim biraz buruk geciyor. nisan mayıs haziran keske basa sarıp sarıp geri gelse.
ama kasım gelmeseydi be abi. hadi allahım bi değişiklik olsun ve kasım benim en sevdiğim ay olsun bu sene. cok güzel geçsin kasım ayı, amin.