uzun zamandır olmuyordu, fakat bu sabah öyle bir şey yaşadım ki, şokunu hala tam atamadim üstumden...
normalde karabasan dediğimiz vakada, olduğunuz yerde donuk kalırsınız, genelde 10-15 saniye sürer ve sonlanır, cesitli mantıki sebepleri vardir, herkesin basina ara ara gelir, normaldir, fakat dün gece yasadigim sanirim normalin otesinde, bambaşka bir durumdu.
soyle ki, ilk etapta yan yatarken yakalandim o tutukluga. bir sure o vaziyette herzamanki gibi sakince geçmesini bekledim, fakat bir turlu gecmedi ve sonra anlayamadigim bicimde çok anice sirtustu uzanis pozisyonuna evrildim. nasil hareket ettiğimi ben de anlamadım, öyle hızlı oldu ki bu.. normalde hic kipirdayamamam lazimdi... Yine kontrolsuz sekilde bi sure oylece tutulma devam ederken, bir gücün beni yukari cektigini hissediyordum, govdem yukarı kalkıyor ve ardindan kollarim da havalanip parmagim bir seylere uzanıyor, daha dogrusu o güç parmagimdan tutup beni çekmeye çalışıyor, oysa ben geri gitmek istiyordum. bir sure oylece beklerken belim öne doğru gitti ve o anda tam anlamıyla ucacacigimi düşündum. gerçekten öyle garip bir andı ki, nasıl anlatayım bilemiyorum... çok fazla korku yoktu içimde, ama çok urperdim. Pek inancli biriyim diyemem ama içimden "hayır allahım hayır, gitmek istemiyorum gitmek istemiyorum..." diye haykiriyorum. biraz daha öne egildikten sonra beni ileriye çeken kuvvetin parmagimi yavasca bıraktığını hissediyorum ve tekrardan sirtustu uzanisa geciyorum. gözlerimi actigimda, ister inanın inanmayın, yuzumde soğuk bir esinti hissettim. Hemen Düşündüğüm şey, yorganin acilip açılmadığıydi, oysa ki hayır, yorgan da açılmamış, ellerim bacaklarima kenetli, sanki bir kefenin icindeymiscesine yukarı bakıyordum. Ruhum adeta yerinden çıkmıştı..
daha önce astral seyahat deneyimim de oldu, fakat bu seferki gercekten çok korkutucuydu. bir daha yaşamayı hiç istemem. zaten yatakta öylece beklerken bir sure sonra sabah ezanı okunmaya başladı ve bu ürpertimi daha çok artırdı.
bilemiyorum, belki de tamamen kendi zihnimin oynadigi bir oyundu bu, bir kabustu. Zaten gece alkolluydum, onun da etkisi olabilir. Alkol bilinçaltını daha çok açığa çıkartıyor fakat bu deneyimin tam da yeni aldığım spirituel bir kitapla birlikte, dünyadaki tüm dinlere, inanışlara ve mitlere bakış acimin değişmeye başladığı, yeni bir manevi alana girdigimi hissetmeye basladigim bir zamanda olması benim için şaşırtıcı ve bi o kadar düşündürücü...
yaşayana kadar inanmadığım olay. son 1 hafta içinde 2 kez yaşadım ve ilki o kadar kötüydü ki ölüyorum sandım sesleniyorum ses kendi içimde yankılanıyor hareket edemiyorum uğultular sağır ediyor tanıdıklarının sesleri var ama ne dediklerini anlayamıyorsun ve ruhumun bedenimden ayrıldığını gördüm o an dedim ölüyorum yapıcak şey yok bekliyip görücez bütün günahlarımı falan düşünmeye başladım derken yukardan aşağı düştüm hissetim ve geçti. ilk kez yaşayan biri için nasıl bir şeydir tahmin edemezsiniz ertesi günüm berbat geçti ruh gibi gezdim. 2.sinde tecrübeli sayılırdım ne olduğunu bildiğim için korkmadım ama bitmek bilmiyordu ve öyle bir kasılmışım ki sabah kaltığımda ayağımda bi problem vardı ve 3 gündür düzgün yürüyemiyorum. gerçekten korkunç ama hoşuma gitmiyor değil.
Beyin oyunlarından biridir. Çoğu kişi "aa ekmek kırıntısı varsa yatağında karabasan gelir" diye salak saçma laflar yapacaktır fakat biraz araştırdıktan sonra gerekli cevapları bulabilir.
beni hhep basan durum.bu hastalık seviyesine geldi.öyle dönemler oluyorki uyumaya korkuyorum.gecede 3-4 kere her uyuduğunuzda tekrarlıyor.
olay şöyle açıklanıyor.beyin vücuttan daha erken uyanıyor.beyin mesela koluna talimat gönderiyor oynat diye beden uyuduğu için o hareket gerçekleşmiyor.bi iki üçüncü denemeden sonra bildiğin sureleri okumaya başlıyon sonra çözülüyor vücut.
Ama o süre zarfında psikolojik olarak çok yıpranıyor insan. (bkz: )düşman başına
stres uyku düzeni bozukluğu korkular fılan fılan hiç bir ile alakası yok, yorgunken sırt üstü uyu her türlü karabasan geliyor gibi oluyor. kısmı felç mi diyorlar neyse o işte. sırt üstü uyuyunca oluyor .
stresli bir dönem geçirmek , uyku sürelerindeki düzensizlik , tokluk , serotonin eksikliği ve steroid antidepresan kullanımı gibi olguların tetikleyici unsur olarak görüldüğü insanların genç yaşlarda daha sık rastladığı durum.
"Fizyolojik olarak, REM atonia olarak da bilinen REM uykusu sırasında oluşan normal felç ile yakından ilgilidir. Buna göre bazı bilim insanları ve fizikçiler bunun uyku döngüsünün "doğal" bir etkisi olduğuna inanır. Uyku felci beyin REM durumundan tamamen uyanık duruma geçse de beden felcinin devam etmesi durumunda oluşur. Bu durum, kişinin bilincinin tamamen açık olmasına rağmen hareket edememesine sebep olur. Ayrıca bu durum ile birlikte hipnopompik sanrılar olabilir.
Çoğu zaman, uyku felcine uğrayan kişi tarafından bunun bir rüya sebebiyle oluştuğuna inanılır. Bu yüzden, insanların hareket etmek istese de hareket edemediği rüya sayısı bu kadar fazladır. Uyku felcinin sebep olduğu sanrılar bazen durumun normal bir rüya olarak algılanmasına, bazen de oda içerisinde hayali şeyler görülmesine sebep olur."
klimanın yeşil ışığını cinin gözü olarak gördüğüm acaip bir şey.
ne uyuyabiliyorsun ne uyanabiliyorsun böyle iki arada bir derede kalıp hiç hareket edemiyorsun öyle kötü.