kişinin gözleri açık olduğu ve etrafında konuşulduğunu duyduğu halde kolunu bile kaldıramayıp sesininin çıkmadığı esrarengiz bir durumdur. Eğer kişi karabasanlık durumuna bağışıklılık kazandıysa bundan sonraki karabasmalarda bilinçli olarak tepki vermemekte aksine onlarla arkadaş olmakta, hele birde bütün exorcist film türlerini izlediyse en korkunç karabasan bile sıradan bir hacı bakkal kadar değer bulamama durumu oluşabilir.Bi nevi koy dötüne rahvan olayı. *
uykuya daldıktan hemen sonra veya uyanmadan hemen önce beynin uyanık vücudun uyur vaziyette olması durumuna halk arasında uydurulan hikayenin ana karakteri.beyin ayağa kalkmak ister ancak vücut uyuyordur tepki yoktur esas oğlanda bir yaratığın ellerini kollarını tuttuğunu sanar.
gecenin bu saatinde daha da uyuyalı 10-15 dakika olmuşken insanı yataktan fırlatan şeydir. iğrenç bir çene ağrısıyla uyanabilirsiniz.
(bkz: korkuyorum sözlük)
gözlemlerime dayanarak söylüyorum ki ramazan ayında daha da artan ve tamamen bedensel/fiziksel sebeplerle* vuku bulan olaydır. ben ilk yaşadığımda korkmuştum, ikincisiydeyse "nasıl olsa birazdan gideceksin" edasıyla bekledim ve biraz sonra geçti gitti.
uyku sırasında beyin vücut kaslarını geçici bir süre hareket ettirmez. uykudan uyanmış olduğunuz halde hâlâ hareket edemiyor olabilirsiniz. bu olay genellikle korkunç bir rüya ile birlikte olur. telaşa gerek yok, bu sadece geçici bir durumdur. sonuç olarak karabasan diye bi varlık kesinlikle yoktur.
Arkadaslarim yaptigim tipik cuma gezmesinden sonra, aksamustu saatlerinde gelen tatli uykum esnasinda, bir bucuk yil sonra, daha bir gariban haliyle geri donmus halimi hatrimi sormus hede.
Ozellikle stresli ve vucudun yorgun oldugu esnalarda genel olarak geldigi bilinen bir gercek olan karabasan eskiden bana cok fazla geldigi icin ben bayagi bir alisiktim. Tabi ki cok b.ktan bir durum zihnin acik "oglum noluyor lan" gibi bir durum. Gozlerim acik, sacma sapan bir sesme ve gozumun onunde tuhaf kus gibi birsey geciyor, sinirbozucu bir sesin israrla ayni seyi soylemesi, filan cok kotu. Kalkmak istiyorum ama icten ice "yapamazsin, azcik sabret biter" diye dusunuyorum. Cunku, israrla her karabasan gelisinde kaslarin kontrol disina cikip kitlenmesi ve ustune hulk hogan oturmus gibi bir durumun olusmasi cok kotu. Ama dedigim gibi bir ara hergun geldigi icin uzun bir zaman sonra benim icin eski bir dost tadinda olmustur...
batıl yada bilimsel olması olayın aslında çok keyifli olmasını engellemiyor hatta adrenalin seviyesinin yükseltmesinden dolayı bir spor haline bile gelmesini sağlıyor,ilk deneyimde insan korksada daha sonra başa gelen olayda daha kontrollü ve daha akılcı davranırsa sözde yada özde gelen varlıkla testis geçilebiliyor* geçmesini beklerken uzuvları oynatamamak yada bağıramamak aslında pek eğlenceli bişey haline geliyor,geçici yaşanan basım yada bilimsel adıyla felç * farklı bir deneyim oluyor* vesselam olay sonunda ayağa kalkılabiliyor ve su bardak suyla bu değişik deneyim kutlanılabiliyor. sabah arkadaşlara keyifle anlatılabiliyor. *
çok ayıp yaptığı şey esasında... gelmeden önce bir haber verse incileri dökülür sanki. öyle pattt diye, ck ck ck hiç tasvip etmiyorum. sırf bu yüzden gıcık bir şey bu karabasan.
sırtüstü yatarken gece gece yine beni ziyaret etmeye karar veren birader. bu seferki öyle böyle değil, boynumda bir nefes, elleriyle beni kaldırmaya çalışıyor. melek olup uçuyorum neredeyse. lan daha önce üste çıkıyodun rica minnet ses etmiyodum ,beğendiremedik mi şizofren! boynumdan ne istedin. beyin felci, uyku bozukluğu falan değil bu. cinsi sapıklığın daniskası. beyin uyanıkmış vücut uyuyormuş, kısmi felçmiş... yalaaannn. parmak uçlarını yavaş yavaş hareket ettirince baskı yavaş yavaş kalkıyor. o sırada gözleri açmamakta fayda var. görülecek şeyi kafaya takıp olayı metafiziğe vurabilirsiniz. sırt üstü yatmamaya, geldiğinde ise yatış pozisyonunu değiştirmeye dikkat edilirse atlatılır. genelde ruhen sıkıntılı, yoğun dönemlerde ve işkembeyi doldurup yatıldığında geliyor bu eleman.
geldiği an üc kere yusuf okutan garip olay , deprem gibi gelir, artcıları da oluyor üstelik. ** ben sadece yüzüstü yatarken basar diye biliidim, pozisyon değişikliğini seviyomuş bu arkadaş. **
eğer bir insanı rem uykusuyla uyanma zamanı arasında bir yerde uyandırırsanız kısa bir süre haraket etmekte zorlanacaktır. bunun adı uyku felcidir. Aynı dönemde uyanan bazı insanlar ise göğsün üzerinde bir ağırlık hisseder, yatakta/odanın içinde duran bir kişi ya da havada yüzen gölgeler görürler.
bunlar insan beyninin yarattığı illüzyonlardır. karabasan dediğimiz şeyler karanlık boyuttan filan değil kafamızın içinden gelirler.
20-30 yaşına gelip de hala buna inanıyorsanız yatağınızın yanına haç asmayı da unutmayınız. Vampirleri uzak tutar.
uyku sırasında vucut uyku felcine girer. Eğer bu felc durumu olmasa kişi rüyasında yaptıgı hareketleri yapar. Karabasanda vucudun uyanık ancak beynin hala bu moddan çıkamamış olmasından kaynaklanan durumdur. Çok uzun sürmez genelde. ancak kıpırdayamadıgınız, nefes almakta güçlük çektiğiniz, üstünüzde biri oturuyormuş gibi hissettiğinizden dolayı bu süre siz cok uzun gelecektir. ziyadesiyle ürkütücüdür.